پرسش و پاسخ

پزشکان

مقالات

یکی از ویتامین های ضروری برای سلامت بدن ویتامین D میباشد که متاسفانه امروزه کمبود این ویتامین در بدن افراد در سنین مختلف بسیار شایع شده است .خصوصا کسانیکه در شهرهای بزرگ و صنعتی زندگی میکنند که عامل اصلی آن آلودگی هوا و زندگی در آپارتمانها ست که مانع رسیدن نور آفتاب به مقدار کافی به پوست میشود زیرا همان طور که میدانید ویتامین D توسط تابش نور خورشید به پوست، در بدن ما ساخته می شود. هم چنین این ویتامین در برخی منابع غذایی به طور محدود وجود دارد. این ویتامین برای استحکام استخوان ها ضروری بوده و نقش آن در بسیاری بیماری ها از جمله دیابت، بیماری MS ، سرطان، بیماری های قلبی و افسردگی به اثبات رسیده است.باید بدانید که کمبود این ویتامین در زنان باردار میتواند تاثیرات بدی روی جنین بگذارد.به همین علت حتما به زنانی که قصد دارند باردار شوند توصیه میشود تا سطح این ویتامین را قبل از اقدام به بارداری بسنجند و در صورت کمبود ، بعد از رفع مشکل و استفاده از مکمل ها برای بارداری اقدام کنند.

استفاده از دستمال یا کاغذ توالت این روزها بسیار مرسوم شده و تقریبا همه از آن استفاده میکنند اما باید بدانید که استفاده از دستمال در کنار مزایایی که دارد میتواند خطرساز و مشکل آفرین باشد،بنابراین برای به حداقل رساندن این مشکلات بهتر است اطلاعاتی راجب نحوه استفاده و انتخاب نوع دستمال توالت مصرفیتان داشته باشید.

شاید تا به حال اصطلاح نمره آپگار را نشنیده باشید اما اگر باردار هستید بهتر است راجب این اصطلاح بدانید چراکه ممکن است بعد از تولد فرزندتان و در اتاق زایمان این اصطلاح را بشنوید و اگر راجب آن اطلاعات کافی نداشته باشد این قضیه موجب نگرانی شما خواهد شد.

از شیر گرفتن کودک یکی از مراحلی است که نیاز به صبر و حوصله مادر دارد و باید برای راحت تر گذراندن این پروسه و جلوگیری از آسیب های روحی و جسمی به مادر و کودک راهکارهای مناسب این دوره را بدانید.خیلی از مادران از این پروسه به عنوان یکی از بدترین تجربیاتشان یاد میکنند و متاسفانه نحوه اشتباه از شیر گرقتن کودک میتواند خصوصیات اخلاقی بد مانند پرخوری،وابستگی و ... را برای کودک به دنبال داشته باشد.باید در نظر داشته باشیم که این مرحله برای کودکی که دلبستگی و وابستگی به سینه مادر دارد بسیار سخت است ولی ما با تکنیکهای صحیح میتوانیم این مرحله را برایش راحت تر کنیم. در این مقاله بایدها و نبایدهای از شیر گرفتن را میخوانیم.

یکی از مهمترین وسایلی که در سیسمونی برای نوزاد خریداری میشود سرویس خواب کودک است. از آنجا که حفظ سلامت، آرامش و داشتن خوابی آرام جزو مهم‌ترین مسائل برای کودک است، باید به کیفیت سرویس خواب نوزاد بیش از هرچیز دیگری توجه شود تا مشکلی برای او پیش نیاید.برای انتخاب تخت و کمد کودکتان باید به مسایل مختلفی از جمله کاربردی بودن آن و امنیت آن برای نوزاد دقت کنید. استانداردهای سرویس خواب نوزاد، كودك و نوجوان بسیار مهم هستند زیرا تخت خواب قرار نیست یک جسم لوکس و تزیینی باشد.امروزه در بازار تنوع زیادی وجود دارد و اجناس داخلی یا خارجی با کیفیت و شکل وقیمت مختلف به مشتریان عرضه میشود.در این مقاله سعی شده تا نکاتی کاربردی و لازم برای داشتن انتخابی مناسب آورده شود تا باعث شود که از خریدتان راضی باشید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و سلیقه و شرایطتان داشته باشید.

تالار گفتگو

مراکز درمانی

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران