دانستنی های شب زفاف

تعداد بازدید : 47937
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۶/۱۳
2.41
پیرو سوالات زیادی که در رابطه با شب زفاف و اولین رابطه جنسی در سایت مطرح شده ، تصمیم گرفتم مقاله ای جامع در خصوص شب زفاف (اولین شب زناشویی) تقدیم تان کنم...

در گذشته شب زفاف ، اولین شبی بود که زن و مردی که همسر هستند ، ارتباط جسمی و جنسی با هم برقرار می کردند و غالبا هیچ پیش زمینه ای هم در این رابطه نداشتند. اگرچه در حال حاضر ، "دخول واژینال " در اکثر شهرهای ایران به شب عروسی موکول می شود. و بسیاری دختران با استرس های فراوان ناشی از مسایلی که شنیده و احیانا دیده اند ( مثل خونریزی شدی و راهی بیمارستان شدن و ایجاد پارگی و ...) و یا ناشی از اینکه آیا خودارضایی های آنها در دوران مجردی باعث از بین رفتن پرده آنها شده خواهند داشت و آیا خونریزی خواهند داشت تا با نشان دادن پارچه ی خون آلود ، زندگی خود را با افتخار آغاز کنند! 

شب زفاف و اولین رابطه جنسی زن و شوهر

 

اهمیت شب زفاف 

  • ۱. این شب  اغلب زوجها شب پر التهابی است و اولین شبی است که  ارتباط جنسی جدی میان آنها رخ می دهد.
  • ۲. معمولا دختران  در این شب  به شدت نگران و مضطرب هستند.(نگانی های جسمی و روحی که بالاتر ذکر کردم)
  • ۳. خاطره این شب تا پایان زندگی در ذهن زنان باقی می ماند.حتی اگر بعدها ازدواجهای مکرری کنند.
  • ۴. پاره شدن پرده بکارت اغلب با آمدن مقداری خون همراه است و این برای طرفین مهم و استرس آور بوده و در زنها همراه با درد و سوزش و ضعف جسمانی (بدلیل ترس)  است.

 

آیا الزاما باید در شب عروسی اولین رابطه زناشویی (اولین رابطه جنسی) انجام گیرد؟

خیر !!  هیچ الزامی وجود ندارد که در شب عروسی اولین رابطه جنسی انجام شود . چرا که خستگی زیاد ، استرس  و از همه مهمتر ترس و عدم آمادگی دختران  از برقراری اولین رابطه  ، به اندازه کافی باعث کاهش کیفیت رابطه می شوند . پس پیشنهاد میگردد بجای رابطه زناشویی ، به یک معاشقه کامل و پر از احساس در شب عروسی بسنده کنید. رابطه کامل (دخول) باید زمانی انجام شود که هر دوطرف بدون استرس و در آرامش کافی باشند.

اولین رابطه جنسی

برداشت خانمها و آقایان از پاره شدن پرده بکارت شاید برداشت درستی نباشد اکثریت تصور می کنند که پرده همانند یک لایه گوشت یا یک لایه پوست ضخیم میباشد و پارگی آن همراه با خونریزی شدید و درد و یا سوزش شدید است به همین دلیل ترس واسترس از اولین رابطه زناشویی در شب عروسی در زوجین بویژه زنان شکل میگیرد این ترس تا جایی است که برخی از دختران حتی ازدواج خود را به تاخیر می اندازند. مقدار خونی هم که هنگام پارگی خارج می شود در اکثر افراد فقط یکی یا دو قطره میباشد که در بعضی افراد مقدار آن حتی کمترهم است و گاها هیچ خونریزی هم علی رغم سالم بودن پرده بکارت وجود ندارد( در بعضی افراد استثنائا کمی خونریزی بیشتر است ولی نهایتا یکی دو دقیقه بعد خود به خود بدون هیچ مداخله قطع میشود) از نظر سوزش و یا درد نه اینکه احساسی وجود ندارد احساس سوزش و درد وجود دارد اما نه به آن حدی که در ذهن افراد شکل گرفته حتی برخی از افراد هیچ احساس یا دردی ندارند پس جای نگرانی نیست. 

 

نکات مفید برای اولین نزدیکی

نکاتی مفید برای اولین نزدیکی - اولین رابطه جنسی

  • 1. اقایون محترم ، بهتر است مساله بکارت و ...را قبل از شب عروسی برای خود و خانواده شان مشخص کنند. ترجیحا این مساله بین 2 شخص باقی بماند و این را نیز بدانید که عدم ایجاد خونریزی ، دلیل بر نداشتن پرده بکارت نیست .
  • 1. مهمترین عامل در رفع درد و اضطراب ، آماده کردن روحی و روانی و جسمی همسر می باشد . پیشنوازیها و آمادگیهای جسمی و روحی را به خوبی فراگیرید .از نظر علمی ، با برانگیختگی جنسی و مرطوب شدن واژن رخ می دهد که ورود آلت رو راحت تر می کند .تماس بدنی (قبل از انجام حرکات جنسی ) ، خصوصا اگر دوطرفه باشد  ،پذیرش رابطه را راحت تر خواهد کرد . 
  • 2. بهتر است از ژل ساده ی لوبریکانت برای دخول راحت تر استفاده کنید . ژلهای تاخیری و تنگ کننده و ...منظورم نیست . ژۀ روان کننده ی ساده . 
  • 2.  حتما قبل از انجام اولین نزدیکی حمام کنید و آلت جنسی همسرتان و شما کاملا پاکیزه باشد.
  • 3. سعی کنید از کاندوم استفاده نکنید، زیرا با ایجاد اصطکاک ، باعث درد بیشتر می شود و دخول را سخت تر کرده و ممکنه فرد بدلیل حساسیت به کاندوم ، دچار سوزش و خارش شود و خاطره ای بد از شب عروسی به جا بماند . 
  • 4. ورود آلت به واژن ، به آهستگی و در چند مرحله انجام شود ، پوزیشن شما طوری باشد که زن فکر نکند تحت تسلط 100% شما است و هیچ اختیاری ندارد. در واقع از همسرتان بخواهید در این عمل جنسی، شراکت کند.
  • 5.بعد از اتمام دخول و ازاله ی بکارت،  چند ساعتی رو استراحت کنید و از فعالیت شدید بدنی پرهیز کنید؛  ترجیحا راه نروید تا عمل جلوگیری از خونریزی (بواسطه ایجاد لخته ) به خوبی بوسیله بدن انجام شود. در شبهای اول از نزدیکی های مکرر بپرهیزید.

نکات مهم  بعد از شب عروسی و آغاز زندگی مشترک

شب عروسی هر چقدر هم که زیبا باشد هر چقدر هم که شاد و مفرح باشد زود سپری می شود و پس از شب عروسی گاها یک افت روحی به دو طرف اعمال می شود که البته بیشتر شامل حال نوعروسان می شود.

عروس خانم باید تمام وابستگی های خود را از خانواده در یک شب رها کند هر چند که قطع رابطه در کار نیست اما همین که در محیط خانوادگی خود نیست برای او یک افت روحی موقتی شکل خواهد گرفت.حتی اگر هر روز یک بار به خانه پدری خود سر بزند و یا ساعتها پای تلفن با مادر و اعضای خانواده خود صحبت کند این افت روحی همچنان وجود دارد مگر در مواردی که فرد از یک خانواده غیرمنسجم و از هم گسیخته جدا شود که شاید چه بسا از لحاظ روحی بهتر هم بشود.

رسم و رسومات برخی از اقوام ایرانی در شب عروسی (شب زفاف)

برخی از اقوام در شب عروسی پشت در اتاق عروس و داماد منتظر می مانند تا عروس ازباکرگی دربیاد زمانی که این اتفاق افتاد رقص و پایکوبی اقوام آغاز می شود. حتی در بعضی اقوام  ، پدر و برادر عروس با خنجر!!! پشت در حجله منتظر هستند که اگر عروس خانم فاقد خونریزی بود همانجا عروس را به قتل برسانند!! در بعضی اقوام حتی دستمال آلوده شده به خون پارگی پرده بکارت را در دست گرفته و با اسلحه برای این افتخار بزرگ، شلیک هوایی میکنند و گاها سوار اسب شده و دور محل زندگی فرد میچرخانند. ضرب المثل های کذایی و غیر انسانی که با روح آزادی و مساوات هم مطابقت ندارد در این موارد کم نیست که مشهورترین آن ” گربه را باید دم حجله کشت”  حالا فرض کنید شما جای آن عروس خانم باشید . واقعا چه استرسی به آدم وارد میشود حتی اگر اولین رابطه زناشویی موفقیت آمیز باشد ولی احتمالا در این شرایط هیچگونه لذتی نخواهد داشت و اثرات منفی آن بر رابطه زناشویی همیشه سیطره خواهد افکند.

زمانی که از اتاق خارج می شوید از بچه کوچک گرفته تا سنین بالا به شما نگاه می کنند واقعا این خجالت آور نیست ؟ متاسفانه برخی از آداب و سنن کهن همچنان انجام می شود و البته مردم آن اقوام این رسومات را پسندیده اند و برای آنها امری است عادی و ناچارا لازم الجرا و در اینجا باز هم مظلوم این قواعد عجیب و غریب کسی نیست جز زنان.

 لازم به ذکر است خیلی از اختلالات زنان در امور زناشویی مثل واژینیسموس، سردی جنسی و … در همین شب اول پر استرس صورت میگیرد. 

ما  نیاز داریم به  به فعالیتهای فرهنگی گسترده ای که  که اولا این رفتار خشونت و تبعیض اجتماعی واضح علیه زنان را از میان برداریم ، دوما  بای بدانیم که باکره بودن زن هیچ ربطی به پاکدامنی زن به معنای عرفی ندارد.  چون زنان میتوانند انواع رابطه جنسی بدون پاره شدن پرده بکارت داشته باشند و از نظر عرف طبق تعاریف خودشان پاک !! تلقی شوند . (همانطور که در بسیاری از سوالات ما می خوانید) . 

سوما پاکدامن بودن مرد را از چه طریقی باید برآورد کرد؟ !! مگر نه اینکه پاکدامنی باید دوطرفه باشد…در نظر داشته باشید مردان نیز از عواقب این مساله در امان نیستند و بخاطر استرس و ترس از عدم توانایی نشان دادن مردانگی از طریق پاره کردن پرده بکارت!! میتوانند دچار انواع اختلالات نعوظ و زودانزالی گردند و مساله را از ترس قضاوت دیگران در خصوص مردانگی خود!! بغرنج تر کنند.

ترس و اضطراب از اولین رابطه جنسی امریست عادی .امکان دارد در اولین رابطه جنسی با برخوردهای غیر عادی مواجه شوید به خاطر داشته باشید هرزمان که همسر شما از شما خواست تا این رابطه  قطع شود اینکار را انجام دهید برقراری رابطه جنسی خشن به هیچ وجه نشانه مردانگی نیست.

تازه عروس بنا به طبیعت زنانه ، از نخستین رابطه جنسی در شب زفاف اکراه و هراس دارد و علت آن معمولا درد جسمانی نیست که اگر همراه با آرامش و خودداری و صبوری مرد باشد خیلی جزئی است.

غالبا خود دختر هم نمی داند علت این هراس و اکراه در کجاست ؟ در واقع در شب زفاف تازه عروس دچار نوعی ”‌ شرم ”‌ نیز هست . همه این علت ها را باید در جای دیگری جستجو کرد. در حقیقت  زن در این مرحله که وارد حیات زناشویی می گردد دگرگونی مهمی در برابر خود می بیند و به زندگی آینده و مسوولیت ها و خطرهای آن می اندیشد و   واهمه ها ، چه زن از آن آگاه باشد و چه نباشد ، قابل ملاحظه و شایسته توجه است.این وظیفه شوهر است که وجود این هراس فطری زن را دریابد و همواره آن را به یاد داشته باشد.بهترین فرصت برای جلب اطمینان زن همین دوره کوتاه است.

 

صحبتی با آقا دامـــــــاد در مورد شب زفاف:

قبل از هر چیز یادتان باشد که آب یا نوشیدنی دیگری که میل دارید در اتاق باشد که اگر هر کدام از شما احساس تشنگی کردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید . چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و….. دهنشان خشک می شود و احتیاج به آب دارند . وارد خانه که می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بکشید ، زیر گوشش بگوید که دوستش دارید و قول بدهید که این زندگی زیبایی را که کنارش شروع کردید را ادامه خواهید داد . همین طور که در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن بروید و کنار هم بنشینید . هم او خسته است و هم شما .
توی صورتش نگاه کنید و بگویید که زیباست هیچ عجله ای نکنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه کنید و تکرار کنید که واقعا زیباست بسیار ظریف یه دستهایش دست بزنید دست ها یش را بالا بیاورید و آرام ببوسید .
اگر قبلا با همسرتون سکس و نزدیکی داشته اید این کارها را به عنوان یک عروس با او بکنید واگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد که هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه کنید که زن ها نسبت به بدنشان خیلی حساس میباشند پس یک ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در اغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حرکت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش کنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید .
بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال کنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). کنار هم دراز بکشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین کرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید . سانتی متر یه سانتی متر بدن همسرتان را لمس کرده و به آن عادت کنید .

صحبتی با عروس خانم در مورد شب زفاف:

خانم عزیز شما هم وظیفه تان همین چیز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببند با احتیاط کامل به بدن همسرت دست بکشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش کنید و نه کار بیشتر . اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید که گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداکثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیارورد و نه شما از آلت جنسی او پس یک حرکت لذت بخش را شروع کنید مانند نوازش آلت همدیگر و کمی به همین حرکت ادامه دهید .
قصدتان کمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت کردن باشد هرچند ممکن است که چیز های دیگری هم پیش آید . سکس لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یک ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه که با زبانی که نمیشناسید برنامه نویسی کنید . صبر کنید تا اول چگونگی موضوع را یاد یگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید .

 

خلاصه اینکه : 

  • 1 – تا احساس آمادگي كامل براي كاري نكرده ايد وارد عمل نشويد .
  • 2 – هر لحظه مطمئن باشيد همسرتان راحت است ( آقايون بيشتر توجه كنند چون اين عمل اولين بار براي خانمها خيلي اضطراب آور تر است ).
  • 3 – اگر عروس باكره باشد از پرده بكارت نترسيد اگر دخول را درست انجام بدهيد پرده بكارت با کمترین  درد يا خونريزي باز خواهد شد .

با تشکر از سایت" دکتر شمشیری"  و سایت "موفق باشی" 

منبع :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران