ارگاسم زنان - انزال در زنان - نقطه ی جی !

تعداد بازدید : 33653
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۸/۲
4.08
راجع به رفتار ها و تمایلات جنسی و هم چنین چرخه ی جنسی در انسان ، در مقالات قبلی توضیح داده شد.

راجع به رفتار ها و تمایلات جنسی و هم چنین چرخه ی جنسی در انسان ، در مقالات قبلی توضیح داده شد. 

با توجه به سوالات فراوان ، مقاله ای راجع به ارگاسم در زنان آماده کرده ام که در عین مختصر بودن ، سعی شده است پاسخگوی تمام سوالات شما در زمینه ارگاسم زنان، نقطه جی در زنان و انزال در زنان باشد. 

ارگاسم چیست ؟ 

ارگاسم یعنی رسیدن بدن و ذهن، به  اوج لذت جنسی. وقتی زنی تحریک جنسی می شود، به تدریج تمام بدن ( چه از نظر فیزیولوژی و چه از نظر احساسی ) تغییرات هیجانی میکند. اگر در حین انجام عمل جنسی، شریک جنسی وجود نداشته باشد، آن عمل خودارضایی نام دارد. اگر شریک جنسی وجود داشته باشد، این رابطه، به هر شکل که باشد، خودارضایی محسوب نمی شود . 

ارگاسم در زنان چگونه است؟

ارگاسم در زنان

ارگاسم در زنان ، روند پیچیده تری نسبت به ارگاسم در مردان دارد. جهت رسیدن به ارگاسم در زنان، بسیاری ممکن است  ، نیاز به آموزش داشته باشند. تغییراتی که در بدن زنان طی ارگاسم رخ می دهد شامل موارد زیر است :

سینه ها سفت میشود. لبهای تناسلی بزرگتر می شود. کلیتوریس برجسته تر می شود...ابتدای واژن تنگ و انتهای آن متسع می شود. فشار خون کمی افزایش داشته، و تعداد ضربان قلب و تنفس افزایش پیدا میکند. ممکن است سطح هشیاری تغییر کند. برخی حرکات لرزشی و غیرارادی رخ بدهد و برخی زنان تمایل به گریه داشته باشند. در طی ارگاسم زنان ، میزان زیادی اندورفین به درون خون آزاد می شود که باعث ایجاد حالت منگی و خواب آلودگی می شود . 

مدت زمان ارگاسم در زنان

گفته شده  بطور متوسط ، ارگاسم در زنان حدود 20 ثانیه  به طول می انجامد . 

ارگاسم در زنان طولانی تر از ارگاسم مردان است

انواع ارگاسم در زنان : 

ارگاسم در زنان به دو صورت ارگاسم كلوتيرال (بیرونی )  و ارگاسم واژينال (داخلی) است.
مفهوم ارگاسم واژينال در زنان ابتدا توسط فروید مطرح شد. برای این یافته، مدرک و شواهد علمی وجود نداشت، اما بسياری از زنان وقتي پس از دخول واژينال به مرحله ارگاسم نمي رسيدند احساس نقص و كمبود مي كردند. اما باید بدانید که اکثر زنان، حتی بعد از زادواج ، از راه کلیتوریس ارضا می شوند و این مساله چیز عجیبی نیست. هنوز هم کلیتوریس، عضو اصلی شهوانی در زنان است . 

چندین سال بعد ، مسترز و جانسون ، مطالعاتی روی ارگاسم زنان انجام دادند. آنها نیز به این نتیجه رسیدند که ارگاسم زنان می تواند هم کلیتورال باشد و هم واژینال !

و اما علت این قضیه چیست ؟ 

مشخص شد که بافت کلیتوریس (شاخکهای آن ) ، طبق تصویر زیر ، تا اطراف  دیواره های واژن کشیده شده است . پس با هر دخولی ، به نوعی لذت ایجاد میشود که باز هم ناشی از کلیتوریس است ! و در واقع چه از راه بیرون و چه از راه واژن ،  این کلیتوریس است که در ارگاسم داخلی و خارجی زنان نقش دارد . حال ، هر چه کلیتوریس بزرگتر ووسیع تر باشد ، لذت واژینال بیشتر احساس می شود . 

ارضا و ارگاسم در زنان از طریق کلیتوریس
 

 

نقطه ی جی در زنان ؟ G-spot 

انزال در زنان؟

یک سوم تحتانی واژن ،  نسبت به لمس حساس است و دو سوم فوقانی آن عمدتا به فشار حساس است. تصور بر این است که نقطه ای موسوم به نقطه جی ( که از نام ارنست گرافنبرگ که اولین بار این موضوع را در سال ۱۹۴۴ مطرح کرد گرفته شده است ) در واژن وجود دارد که حساسیت بسیاری در برابر فشار عمقی دارد و در حدود ۲/۵ سانتی متری دیواره قدامی واژن قرار دارد. زیر استخوان پوبیس .

البته هنوز بسیاری از دانشمندان وجود نقطه جی (g-spot) در زنان را قبول ندارند . 

 

محل نقطه جی در زنان

البته باز تکرار میکنم ! هنوز کلیتوریس عضو اصلی شهوانی یک زن است و لزومی ندارد در بدن خود دنبال نقطه جی بگردید! این نقطه در همه زنان کشف نشده است و ضمنا در صورت کشف، باز کلیتوریس نقش اصلی را ارگاسم زنان دارد . با توجه به اینکه هنوز بسیاری از سکس تراپ ها وجود این نقطه را قبول ندارند و وجود یا عدم وجود آن هنوز بلاتکلیف است ، لذا شما خودتان را سر یافتن آن اذیت نکنید! یا فکر نکنید اگر نقطه جی ندارید، پس دچار نقصان هستید !

دستگاه تناسلی مذکر و مونث تا حدود هفته هفتم بارداری ، خنثی است. کم کم با دخالت هورمونها ، تغییر شکل به سمت مذکر و مونث رخ می دهد. یعنی منشا و ابتدای دستگاه تناسلی در هر 2 جنس ، یکی است. بعد ها تحت تاثیر هورمون تغییر میکند. تصویر زیر ، مثال این جمله ی من است . سمت راست ، پنیس (آلت مردانه ) و سمت چپ کلیتوریس ( که به نوعی یک آلت تکامل نیافته است ) را می بینید .

تصویر آلت تناسلی مردانه و کلیتوریس  

به همین ترتیب ، برخی از زنان، بقایایی از غده شبیه پروستات را ممکن است داشته باشند. گفته شده نقطه ی جی ، مشابه پروستات در جنس مذکر است و به عنوان بافت غده ای محسوب  می شود که می تواند موادی را  به درون مجرای ادرار ترشح کند که در این صورت به نظر می رسد زن، حین ارگاسم زنان دچار انزال میشود (انزال در زنان!)!  اما آزمایشات نشان داده که این مایع، احتمالا یا  ادرار است و یا در برخی زنان ، بقایایی از بافت پروستات بطور بسیار تکامل نیافته، مایعی را ترشح میکنند که از مجرا خارج می شود. لازم به ذکر است  بعضی مقالات بیشتر از مایع انزالی بودن آن حمایت می کنند و از وجود اسید فسفاتاز و گلوگز(مواد موجود در منی مرد) و البته کمی اوره و کراتینین ( مواد موجود در ادرار) در آن خبر میدهند.

اما از طرفی، باید بدانید چکیدن ادرار، طی ارگاسم زنان به طور طبیعی در زنانی که کنترل ادرار طبیعی دارند به کرات ممکن است رخ بدهد و این مساوی با انزال در زنان نیست . البته این مساله طبیعی  است و نیازی به درمان ندارد.

 

تصورات غلط راجع به ارگاسم زنان : 

1. زنان نیز هنگام ارگاسم ، انزال دارند و این نشانه ی لذت بیشتر آنهاست. 

 خیر. خروج مایع از پیشابراه زنان هیچ ارتباطی به مقدار لذت آنها ندارد. ضمنا خروج مایع به هیچ عنوان جهت تکمیل رابطه جنسی ، الزامی نمی باشد. 

2. با تمرین و ممارست، می توان در زنان ایجاد انزال کرد . 

خیر. چون افرادی که خروج مایعی شبیه انزال را دارند، بقایای کوچکی از غدد شبه پروستات در بدنشان، از دوران جنینی شان باقی مانده است. 

3. برای داشتن رابطه جنسی خوب و استاندارد، باید نقطه جی را پیدا کنیم. 

خیر. عضو اصلی ارگاسم زنان، کلیتوریس است. 

4. تمام زنان پس از ازدواج باید از راه واژن ارضا شوند و کلیتوریس تعطیل شود !

خیر . با تکنیکهای خاصی می توان حین دخول ، از راه کلیتوریس ارضا شد . 

5. هر جه اندازه آلت بزرگتر باشد ، لذت جنسی زن بیشتر می شود . 

خیر . مهمترین مساله، رفتار جنسی می باشد. اتفاقا هر چه به انتهای واژن نزدیکتر می شویم، اعصاب حسی و جنسی کمتر می شوند . 

6. مالش کلیتوریس حین دخول ، توسط همسر  ،خود ارضایی به شمار می آید. 

خیر . همین که نفر دومی در ارضا کردن شما نقش دارد ، دیگر این حرکت خودارضایی به شمار نمی آید . 

 

علت فراوانی اختلالات ارگاسم در زنان 

اختلالات ارگاسم در زنان ، غالبا بصورت "دیر ارگاسمی " ، یا کلا " آنورگاسمی " (عدم رسیدن به ارگاسم ) می باشد  . علل مختلفی در این قضیه دخیل می باشند از جمله : 

1) عوامل ذهنی - روانی - فرهنگی

اختلالات روانی درخانها شیوع بیشتری دارند. مانند اضطراب و افسردگی و وسواس و ...و اینها روی ارگاسم در خانم ها مستقیما تاثیر گذارند . 
عوامل فرهنگی نیز بطور کل تاثیر دارند . بسیاری از زنان ، بطور ناخواسته ( و یا حتی گاهی خواسته ) از ارگاسم جلوگیری میکنند ! علت این کار می تواند خجالت از همسر باشد! که مبادا همسرشان راجع به آنها فکر بدی کند . یا می ترسند حین ارگاسم ، حرکتی کنند که در نظرشان فقط مخصوص خانهای خاص است !! در واقع نجابت و خانمی را با خود تا رختخواب شرعی و قانونی شان می برند!
برخی باورهای خاص نیز ممکن است باعث شود فرد نتواند به ارگاسم برسد . برخی از زنان فکر میکنند اگر ارگاسم داشته باشند ، احتمال بارداری وجود دارد، اگر نداشته باشند، خیر !! در واقع ترس از بارداری، مانع رسیدن به ارگاسم می شود. برخی از زنان بدلیل غسل بعد از ارگاسم ، از آن جلوگیری میکنند. بدون آنکه بدانند به محض ورود آلت، غسل واجب می شود. و در کل باورهای این چنینی. 


2) عوامل ارتباطی بین زن و شوهر و حتی خانواده ها 

بسیاری از زوج هایی که دچار اختلافات زناشویی هستند، در فعالیت های جنسی نیز دچار مشکل می شوند. مکشلاتی مانند : 

  • نداشتن پیوند عاطفی با همسر
  • تعارض ها و اختلافات حل نشده
  • نداشتن صمیمیت جنسی با همسر و خجالت از مطرح کردن ترجیحات و خواسته های جنسی 
  • عدم وفاداری و از بین رفتن اعتماد میان زن و شوهر.

3) بیماریها و داروها

هر بیماری ممکن است بر این بخش چرخه جنسی اثر بگذارد، از جمله دیابت، بیماری های عصب شناختی مانند ام اس و …
ارگاسم زنان همچنین ممکن است در نتیجه جراحی های زنانه مانند برداشت رحم یا جراحی برای سرطان های زنان مختل شود. ضمنا برخی از زنان همیشه هنگام نزدیکی درد دارند ( به هر دلیل ) و همین درد ، مانع احساس لذت خواهد شد . 
بسیاری از داروها رسیدن به اوج لذت جنسی را مختل می کنند. از جمله این داروها می توان به داروهای ضد فشارخون، داروهای آنتی هیستامین (ضدحساسیت) و داروهای ضدافسردگی – به خصوص داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین مانند فلوکستین اشاره کرد. 
الکل و مواد مخدر:
مصرف بیش از حد الکل و مواد روانگردان می تواند ارگاسم را مختل کند.


4) افزایش سن:

با افزایش سن، تغییراتی طبیعی در بدن، هورمون ها، دستگاه عصبی و دستگاه گردش خون ایجاد می شود که بر فعالیت جنسی اثر می گذارد. کاهش میزان هورمون جنسی زنانه استروژن که حین گذر به دوران یائسگی رخ می دهد ممکن است به خصوص بر اوج لذت جنسی زنان اثر بگذارد. مقدار پایین هورمون زنانه در بدن می تواند حساسیت کلیتوریس، نوک پستان ها و پوست را کاهش دهد و خون رسانی به واژن و کلیتوریس را دچار اختلال کند. با این حال، نرسیدن به اوج لذت جنسی صرفا به زنان سالمند محدود نمی شود و حتی بسیاری از زنان می گویند با افزایش سن، تجربه جنسی آنها رضایت بخش تر می شود.
 

امیدوارم تا اینجا سوالاتی که در ذهن تان در مورد ارگاسم در زنان، نقطه جی در زنان و انزال در زنان داشتید رفع شده باشند . 

برای سوالات بیشتر و توضیحات بیشتر و آموزش تکنیکها و رفتارهای جنسی بهتر، با تلفنهای شماره اینجانب ، تماس بگیرید : 

 

 

 

 

 

منبع :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران