⚠️6مورد علائم هشدار زایمانی :⚠️

تعداد بازدید : 12347
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۷/۲۰
5.00
آیا از علایم خطر زایمانی اطلاع دارید؟هر مادری در ماه اخر بارداری باید از علایم خطر بارداری اطلاع داشته باشه.توصیه میکنم این مقاله رو بخونید.

⚠️6مورد علائم هشدار زایمانی :⚠️

1) پارگی کیسه آب :

مایع آمنیوتیک ماده ی شفاف وگرم و روانی هست که مثل آب گرم از واژن بی اختیار خارج می شود. 💦به محض پارگی کیسه آب بهتر است خود را به بیمارستان برسانید. نه اینکه حتما آب دور جنین همون موقع تمام می شود! یااینکه مشکل خاصی بوجود می آید ، بلکه یک فرد کیسه آب پاره باید تحت نظر باشد.
آیا می دانستید از زمان پارگی کیسه آب میتوانید تا ۲۴ساعت و گاهی حتی بیشتر، تحت یک شرایطی تحت نظر باقی بمونید ؟ این شرایط شامل : خوب بودن ضربان قلب جنین ، کیسه آب شفاف (جنین مدفوع نکرده باشد)، مادر آنتی بیوتیک دریافت کند(چون کیسه آب پاره شده و راهی برای عفونت جنین باز شده است) ...😷
پارگی کیسه آب

نشانه های پارگی یا نشتی کیسه آب چیست ؟

خب پارگی کیسه آب که کاملا واضحه. خروج آب گرم و روان بی اختیاز از واژن.
اما گاهی پارگی کیسه آب جزئی و در حد سوراخ شدن و نشتی می باشد. در این حالت مادر در زمان سرفه و خم و راست شدن احساس خروج خیلی کم مایع از واژن دارد.اما نگران نباشید. خروج این مقدار مایع خیلی تهدید کننده نیست !! اما خب بهتر است جهت چکاپ و احتمالا تست آمنیوشور (تست کیسه آب) به بیمارستان مراجعه کنید.
 

اگر شک به پارگی یا نشتی کیسه آب دارید :

اول تست خانگی "پد تست "انجام دهید !
یک پد (نوار بهداشتی پنبه ای)  بگذارید و یک ساعت صبر کنید.در این یک ساعت راه بروید و به امور طبیعی زندگی برسید!
 
بعد پد رو چک کنید! اگر خیس بود و مایع به خودش جذب کرده ، به بیمارستان مراجعه کنید. اگر فقط ترشحات لزج روی نواربهداشتی دیدید، احتمال پارگی کیسه آب کم می باشد.
جدیدترین روش تشخیص پارگی کیسه آب در حال حاضر  AmniSure است (آمنیوشور) .
آمنیوشور
 

۲) خونریزی :

خونریزی در هر هفته ای از بارداری باید سریع پیگیری شود.
خون تازه ، قرمز رنگ بوده و حتی یک قطره اش هم  حالت سیال دارد. حتی ممکنه میزان خونریزی خیلی زیاد باشد.در هفته های اول ، خونریزی ای که همراه با درد باشد، نشانه ی خوبی نیست ...
تفاوت لکه بینی با خونریزی :
 لکه بینی، گلبولهای خون آغشته به ترشحات واژن می باشد.لکه بینی معمولا به رنگ قرمز تیره یا قهوه ای، نسکافه ای یا نارنجی و ... دیده می شود.البته یکی از علل شایع لکه بینی در بارداری ، پرخون بودن دهانه ی رحم هست . در این حالت وقتی چیزی از طریق واژن به دهانه رحم برخورد می کند (مثلا نزدیکی کردن، معاینه واژن شدن ، سونوی واژینال و ..) باعث ایجاد لکه بینی پس از آن خواهد شد. اگر این نوع لکه بینی با درد همراه بود، یا رفته رفته پیشرونده و بیشتر شد ، حتما جهت بررسی به بیمارستان مراجعه کنید.🚺

3) تاری دید:

سرگیجه ; دو بینی در همراهی با درد سر دل :
اینها ممکن است علامت های مسمومیت حاملگی باشند. (افزایش فشار همراه دفع پروتئین )(پره اکلامسی)باشه برای جلوگیری از تشنج (اکلامسی)زودتر مراجعه کنید  ...❗️
البته شروط اول مسمومیت بارداری ، فشارخون بالا و دفع پروتیین در ادرار است . هر سردردی در هر کسی نشانه ی مسمومیت بارداری و تشنج نیست.
 
فشار خون حاملگی
 

4)انقباضات رحمی (معمولا بصورت درد زیر شکم و کمر):

درد زایمان با استراحت وداروهای مسکن مثل هیوسین خوب  نمی شود! دردهای زایمانی منظم هستند(یعنی می توانید درد بعدی را پیش بینی کنید!)(مثلا هر ۱۰دقیقه یکبار ) اگر همه ی رحم تان کلا سفت شده و متناوبا شل و سفت می شود،و خصوصا اگر دردش به زیر شکم و کمر هم می زند ، کم کم آماده ی رفتن به بلوک زایمان شوید!
دوش بگیرید و کیف لوازم (لباس نی نی) و مدارک شامل (شناسنامه ها و تمام آزمایشات و سونوگرافی ) را بردارید و مراجعه کنید.
توجه » درد های کاذب زایمان  با استراحت و مسکن خوب می شوند و منظم نیستند ..❌ 

5) شوی زایمانی bloody show

خروج مقدار کمی خون قرمز تا قهوه ای که با قوامی شبیه سفیده ی تخم مرغ و آغشته به رگه های خونی (موکوس پلاک که شو زایمانه) را شوی زایمانی می گوییم. یعنی یک ترشح کشدار که داخل آن به مقادیر مختلفی خون وجود دارد.
این شو ، نشان دهنده ی این که تا 24ساعت آینده زایمان می کنید ...😇

6)کاهش حرکات جنین :

اگه حس می کنید حرکت های نی نی کم شده ،یک وعده غذا بخورید .یک ربع بعد به پهلوی چپ بخوابید و دست تان روی شکمتان گذاشته و توجه تان را به حرکات جنین جلب کنید. انتظار داریم در عرض 30دقیقه ،نی نی مون حداقل 3 تا حرکت (شدت مهم نیست ) داشته باشد.
اگر در نیم ساعت اول 3 تا حرکت حس نشد،این تست را نیم ساعت دیگر ادامه داده  تا 1ساعت  شود.در کل این 1ساعت نی نی مون باید کلا 5 تا حرکت داشته باشد ..اگر داشت که نگران نباشید...ولی اگر کمتر بود حتما مراجعه کنید تا نوار قلب (NST) از جنین گرفته شود😉
 
کاهش حرکات جنین
 
فاطمه زرگر-ماما(تیم علمی ماماسایت)
منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران