آیا از نظر جنسی ، نسبت به همسرتان سرد شده اید ؟

تعداد بازدید : 3884
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۸/۲۹
1.50
بالا بودن سطح اضطراب و خشم، عدم توازن هورمونی و عوامل روانشناختی دیگر باعث ایجاد اختلالی با عنوان بیزاری جنسی در زوجین می گردد.

 

 

بیزاری جنسی چیست ؟

گاهی در بین اطرافیان و یا دوستان خود افرادی را می بینیم که از داشتن رابطه جنسی با شریک خودشان فراری هستند و یا بسیار سرد و بی میل به این غریزه توجه دارند.این مساله ابعاد مختلفی دارد.ممکن است از ابتدا همین طور بوده باشد، یا اینکه فردی اخیرا دچار این مشکل شده باشد. در هر صورت عللی که برای بیزاری جنسی می توان عنوان کرد شامل موارد زیر می باشد.

عواملی که میل جنسی شما نسبت به همسرتان را کم می کند:


2. نبودن توازن هورمونی


بعضی از هورمون‌ها در ايجاد ميل و رفتار جنسي نقش دارند و اختلال در فعاليت آن‌ها سبب كاهش غريزه جنسي می شود.هم در زنان و هم در مردان، سطح بالاي هورمون پرولاكتين، سطح پايين هورمون مردانه تستوسترون، و سطح پايين و بالاي هورمون زنان استروژن مي‌تواند مننجر به كاهش میل جنسي گردد. براي مثال، غريزه جنسي با سطوح بالاي استروژن دارد كه در بسياري از زنان يائسه و يا زناني كه به تازگي زايمان كرده‌اند، ديده مي‌شود.

همچنين بيماريهای جسمي مزمن (دیابت-فشارخون-مشکلات کلیوی و ...) نیز مي‌تواند سبب كاهش میل جنسي گردد.

 


2. عوامل روان شناختي


بالا بودن سطح اضطراب و خشم، ممكن است ميل جنسي راهم در مردان و هم در زنان كاهش دهد، افراد مبتلا به ميل جنسي پايين و بیزاری جنسي، نگرش‌ها، ترس‌ها يا خاطرات ويژه‌اي دارند كه در تعاملات آنها موثر است؛ مانند اين باور كه رابطه جنسي غير اخلاقي يا خطرناك است.
عواملی مثل طلاق، مرگ يكي از اعضاي خانواده، تنيدگي شغلي، و يا داشتن بچه باعث می شود افرادي كه داراي ارتباط ناخوشايندي هستند، احساسشان را به شريك جنسي خود از دست بدهند. همچنين احساس ناتواني و برتري نسبت به شريك جنسي سبب از بين رفتن علاقه به داشتن رابطه در افراد می شود. حتي در روابط مثبت و مطلوب، اگر يكي از طرفين بي‌تجربه يا بي‌ميل باشد، ديگري هم ممكن است علاقه جنسي خود را از دست بدهد. بايد توجه داشت كه گاه زوجين در نيازهای جنسی خود با هم متفاوتند، به همین دلیل شناخت پیش از ازدواج و اموزش مهارتهای جنسی تاثیر بسزایی در جلوگیری از این مشکل دارد.


3.عوامل اجتماعی

  • باورهای غلط و نگرش های خرافی
  • تجاوز و یا ازار دیدن در کودکی
  • دیدن روابط والدین
  • خودارضایی بیش از حد در دوره جوانی و نوجوانی
  • دیدن فیلم ها و صحنه های نامناسب در دوره کودکی می توانند در بروز این اختلال دخیل باشند اما باید توجه داشت برای تشخیص دقیق و درمان صحیح از متخصصین امر کمک گرفت و از پرداختن به درمانهای  غیر اصولی اجتناب ورزید.

  • ندامیهمی روانشناس بالینی - کودک و خانواده

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران