خانم‌ها از همسرشان چه انتظاراتی دارند؟

خانم‌ها از همسرشان چه انتظاراتی دارند؟

با یک شنل سیاه و سوار اسب سفید، لحظه‌لحظه به او نزدیک‌تر می‌شود. هر قدم که جلو می‌آید یک تکه از شنلش از دست می‌رود و اسبش هم پیرتر و پیرتر می‌شود. در فاصله یک قدمی‌اش از این مرد رویایی چیزی جز آدم عبوس و بدتیپ باقی نمی‌ماند. آدمی که حتی حوصله نجات دادن شاهزاده رویاهایش را هم ندارد. خیلی از مردهایی که به این تصویر تبدیل می‌شوند، هرگز نمی‌دانند که گره کارشان کجاست. شاید اگر می‌دانستند که مرد ایده‌آل در نظر خانم‌ها چه معنایی دارد، هیچ وقت حاضر نمی‌شدند که از آن اسب پایین بیایند و از شاهزاده بودن استعفا دهند. اگر همسر شما هم یکی از این مردها است مطالعه این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم تا بیشتر با دنیای همسرتان آشنا شوید.


خانه داری هم بلد است
هیچ‌چیز برای یک زن سخت‌تر از این نیست که چند روز همسرش را با یک خانه تمیز تنها بگذارد و بعد از برگشتن، یک خانه بمب خورده را تحویل بگیرد. برای زن‌های امروزی ناتوانی در اداره خانه و سردرنیاورن از امور خانه داری، نشانه بی‌دست و پایی است. آن‌ها دوست دارند همسرشان گاهی آشپزی کند، برخی کارهای خانه را به‌عهده بگیرد و مثل یک شاه تمام مسئولیت‌ها و خستگی‌ها را به دوش همسرش نیندازد.

به من نیاز دارد
زن‌ها احتیاج دارند که به آن‌ها اثبات کنی تو عزیزترین و تنها شخص بااهمیت در زندگی من هستی. دوست دارند در سخت‌ترین لحظات زندگی مردشان نقش یک ناجی را بازی کنند و از این‌که همسرشان نخستین خبرها را به آن‌ها می‌دهد و مهم‌ترین تصمیم‌ها را در کنار آن‌ها می‌گیرد، احساس غرور می‌کنند. آن‌ها دوست ندارند بزرگ‌ترین مسئولیت‌شان انجام کارهای خانه باشد بلکه می‌خواهند در مورد تصمیمات مهم زندگی‌شان نظر بدهند و تصمیم بگیرند و در کنار همسرشان برای حل مشکلات او قدم بردارند.

گاهی مرا لوس می‌کند
میان این همه دلیلی که برای خستگی وجود دارد، زن‌ها دوست دارند، کمی خستگی در کنند. آن‌ها از این‌که گاهی مردشان لوس‌شان کند، مسئولیت‌شان را به‌عهده بگیرد و اجازه دهد که مانند یک بچه، ذهنی آرام و آزاد داشته باشند لذت می‌برند. 
زن‌ها از این‌که همسرشان همیشه متوقع باشد و هراز‌چند‌ گاهی اجازه آرام بودن را به آن‌ها ندهد بیزارند.

 آزادی‌ام را ندیده نمی‌گیرد
زن‌ها هم مثل مردها از این‌که بعد از ازدواج در یک غار زندگی کنند بیزارند. آن‌ها مردی را دوست دارند که برای دیدن دوستان‌شان تشویق‌شان کنند و رابطه آن‌ها را با دوستان‌شان محدود نکنند.
 مردی که امکان یک شب شام خوردن همسرش با دوستانش را فراهم نمی‌کند و با روی باز از این موضوع استقبال نمی‌کند، هیچ شباهتی به یک مرد رویایی ندارد.

 خود رای نیست
نظر نخواستن در مورد اتفاقات زندگی یکی از آزاردهنده‌ترین رفتارهای مردانه است. زن‌ها دوست دارند در جریان تمام اتفاقاتی که در خانه‌شان یا در مورد زندگی شان می‌گذرد قرار گیرند و نظرشان را در مورد آن‌ها اعلام کنند. حتی دعوت کردن مهمان بدون اطلاع یک زن می‌تواند موضوعی غیرقابل بخشش تلقی شود و یک قهر یا دلخوری چند ساعته یا چند روزه را باعث شود. یک واژه کلیدی دیگر در زندگی زناشویی «ما» است. تحقیقات نشان داده، استفاده از این کلمه بیش از هر واژه دیگری می‌تواند همسران را تحت‌تاثیر قرار دهد، رفتارها و احساسات منفی از قبیل خشم را کم کند و استرس‌های زندگی مشترک را کاهش دهد. در مقابل، استفاده از کلماتی که از جدایی و من محوری حکایت می‌کنند در بحث‌های روزانه می‌توانند نارضایتی از زندگی مشترک را بالا ببرند و جدایی عاطفی را موجب شوند.

 مرا حمایت می‌کند
حتی اگر این موضوع چندان هم واقعی نباشد زن‌ها دوست دارند تصور کنند که همسرشان یک سوپرمن است. آن‌ها به‌دنبال مردی هستند که در هر شرایطی حمایت‌شان می‌کند. 
از لحظه رد شدن از خیابان گرفته تا به‌وجود آمدن یک دردسر بزرگ، آن‌ها به این حمایت احتیاج دارند. شاید این موقعیت‌ها در جهان واقعی چندان اتفاق نیفتند اما خانم‌ها به این حاشیه امن احتیاج دارند و از این‌که فکر کنند همیشه کسی برای نجات‌شان حضور دارد لذت می‌برند.

منبع: مجله ی سیب سبز 

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران