پرکاری و کم‌کاری تیروئید می‌تواند سبب ناباروری شود/ دیابت حاملگی را جدی بگیرید

پرکاری و کم‌کاری تیروئید می‌تواند سبب ناباروری شود/ دیابت حاملگی را جدی بگیرید


متخصص غدد و داخلی گفت: پرکاری و کم‌کاری تیروئید هر دو از علل ناباروری به شمار می‌آیند و بهتر است در صورت مشاهده ناباروری ابتدا مشکلات تیروئید در فرد مورد بررسی قرار بگیرد.
مهران زمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با دیابت و عوارض آن اظهارداشت: دیابت با بسیاری از عوارض عروقی مرتبط است که گاه باعث تندی ضربان قلب می‌شود.

به همین دلیل دیابت مشکلاتی در تحرک زیاد و فعالیت‌های جسمی بوجود خواهد آورد و کار را برای بیماران سخت تر می‌کند همچنین دیابت همچنین با مرض چاقی ارتباط دارد.

متخصص غدد و داخلی با اشاره به دیابت بارداری، گفت: دیابت حاملگی یکی از حالات بارداری پرخطر محسوب می ‌شود و مبتلایان به این بیماری باید بیشتر از دیگران مراقب باشند.

این بیماری معمولاً بعد از هفته 28 بارداری در فرد ‌ایجاد می ‌شود و این افراد ممکن است قبل از بارداری نشانه ‌‌ای از دیابت نداشته باشند و بعد از بارداری هم اغلب دیابت آنها از بین‌ خواهد رفت و دیگر نیازی به تزریق انسولین نخواهند داشت.

پرکاری و کم‌کاری تیروئید نیز هر دو از علل ناباروری به شمار می‌آیند، تا جایی که بهتر است در صورت مشاهده ناباروری ابتدا مشکلات تیروئید در فرد مورد بررسی قرار بگیرد. بنابراین براساس توصیه پزشکان بررسی علل اختلالات این غده در ابتدای درمان ناباروری ضروری و با اهمیت است.

منبع:فارس

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران