علائم کولیک نوزادان/ «کیفیت شیر مادر» علت بی‌قراری‌های نوزادان


علائم کولیک نوزادان/ «کیفیت شیر مادر» علت بی‌قراری‌های نوزادان


عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کولیک تا حدی طبیعی است اما اگر شدت ‌آن زیاد شود باید اصلاحاتی روی شیر مادر صورت گیرد به این ترتیب که برای درمان کولیک نوزاد، سراغ مادر می‌رویم و مشکلات گوارش، یبوست و ضعف حذف را برطرف می‌کنیم.
نعمت‌الله مسعودی عضو انجمن علمی طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص علت کولیک (گریه‌های شدید و بی‌قراری نوزادان) ، گفت: این حالت معمولاً در بچه‌های شیرخوار به وجود می آید و یکی از علت آن تشکیل فولورهای طبیعی روده است که می‌خواهند شکل بگیرند این حالت را در نوزاد ایجاد می‌کنند.

وی افزود: مزاج والدین نیز می‌تواند در به وجود آمدن کولیک نوزاد مؤثر باشد. همچنین نحوه تغذیه و سبک زندگی مادر روی جنس شیر اثرگذار است مثلاً مادرانی که غذاهای نفاخ می‌خورند یا درهم‌خوری دارند نوزادان آنان بیشتر به کولیک مبتلا می‌شوند.

این عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: کولیک تا حدی طبیعی است اما اگر شدت ‌آن زیاد شود باید اصلاحاتی روی شیر مادر صورت گیرد به این ترتیب که برای درمان کولیک نوزاد، سراغ مادر می‌رویم و مشکلات گوارش، یبوست و ضعف حذف را برطرف می‌کنیم.

مسعودی در خصوص نشانه‌های کولیک، گفت: گریه‌های شدید و بی‌قراری نوزاد بعد از غذا و در نیمه‌های شب که به راحتی تسکین نمی‌یابد همچنین کش و قوس نوزاد و کشیدن خود به عقب یکی دیگر از نشانه‌های کولیک است.

این متخصص طب سنتی گفت: معمولاً مادران تفاوت گریه گرسنگی و گریه کولیک را متوجه می‌شوند، آروغ شدید نوزاد، برجستگی شکم یکی دیگر از علایم است اما برای تشخیص دقیق‌تر لازم است حتماً به متخصص مراجعه شود.

منبع: فارس

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران