ضرورت معاینه چشم نوزادان پس از تولد


ضرورت معاینه چشم نوزادان پس از تولد


دبیر علمی همایش پاراکلینیک در اپتومتری گفت: با توجه به شیوع عیوب انکساری چشم، معاینه کودکان بعد از تولد توسط اپتومتریست‌ها ضرورت دارد.
به گزارش بهداشت‌نیوز، عسگر دوستدار افزود: این همایش با هدف آشنایی اپتومتریست های کشور با جدیدترین روش های کلینیکی و پاراکلینیکی اپتومتری در جهان، برگزار می شود.
 
وی با بیان این مطلب که یکی از وظایف اپتومتریست ها انجام تست های پاراکلینیکی است، گفت: این تست ها برای تشخیص بیماری و ارجاع به موقع بیماران به چشم پزشکان برای درمان نقش بسیار مهمی دارد.
 
دبیر علمی همایش پاراکلینیک در اپتومتری افزود: موارد پاراکلینیکی مانند توپوگرافی، پنتاکم، سونوگرافی، oct، پریمتری کامپیوتری، تجویز و ساخت عینک در موارد خاص و معاینه بیماران دارای انحراف چشم در این همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
این اپتومتریست، بیشترین و شایع ترین مشکلات چشمی در همه جای دنیا را عیوب انکساری دانست و گفت: این عارضه عمدتاً توسط معاینات چشم پزشک و اپتومتریست مشخص می‌شود و از بدو تولد می‌توان این بیماری را تشخیص داد.
 
وی افزود: ضایعات بینایی و مشکلات بینایی را هر چه زودتر تشخیص دهیم به همان نسبت بهتر درمان می شود و اگر به موقع درمان نشود، مشکلاتی نظیر تنبلی چشم، مشکلات دید دو چشمی و نهایتاً اگر حاد باشد منجر به کم بینایی و نابینایی در فرد می شود.
 
دوستدار گفت: عیوب انکساری علائمی ندارد و فقط توسط معاینه چشم پزشک و اپتومتریست این عارضه شناسایی می شود و باید حتماً کودک پس از تولد توسط اپتومتریست معاینه شود.
وی با تاکید بر اینکه اپتومتری در ایران پیشرفت خوبی داشته است، افزود: خوشبختانه بهترین چشم پزشکان دنیا  در ایران هستند و این برای کشور افتخار است.
 
همایش پاراکلینیک در اپتومتری در روزهای 7 و 8 بهمن در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران