چه کنید که پسردار شوید؟


چه کنید که پسردار شوید؟

سالم باشد، دختر و پسر فرقی ندارد؛ این جمله‌ای است که بسیاری از پدران و مادرانی که منتظر آمدن فرزندشان هستند، می‌گویند. واقعا هیچ چیز به اندازه سلامت فرزند نمی‌تواند پدر و مادر را راضی و خشنود کند اما به هرحال گاهی اوقات پدر و مادران ته دل‌شان هرچند کم، اما ممکن است تمایل داشته باشند فرزندشان پسر یا دختر باشد. برای رسیدن به این تمایل هم ممکن است به انواع و اقسام روش‌های عجیب و غریب دست بزنند یا توصیه‌های اطرافیان را انجام دهند. اگر می‌خواهید فرزندتان پسر شود این مطلب را بخوانید، ما در این مطلب راهکارهایی به شما ارائه می‌دهیم که امیدتان برای پسردار شدن را بیشتر می‌کند.

صبحانه چی بخورید
زنانی که قصد بارداری دارند، اگر صبحانه و رژیم غذایی چرب بخورند، احتمال اینکه فرزندشان پسر شود، افزایش پیدا می‌کند.
‌به گفته پژوهشگران،   آنچه زنان قبل از بارداری می‌خورند روی جنسیت و سلامت جنین آنها تاثیر می‌گذارد.
 این محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌اند زنانی که قصد بارداری دارند با خوردن صبحانه کامل و رژیم غذایی پرچرب احتمال اینکه صاحب فرزند پسر شوند، بیشتر است. اما در عوض اگر در این دوران از غذاهای کم‌چرب استفاده کنند و ساعات طولانی‌تری گرسنه بمانند، فرزندشان دختر خواهد شد. این یافته حاصل مطالعات محققان دانشگاه میسوری است که در نشریه پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم انگلیس به چاپ رسیده است.


زودتر بچه‌دار شوید
یکی دیگر از عواملی که ممکن است بر جنسیت نوزاد تاثیرگذار باشد؛ سن پدر است. برخلاف تصورات، سن مردان هم می‌تواند در تولد نوزاد موثر باشد اما این تاثیر در تعیین جنسیت نوزاد است. محققان به ا ین نتیجه رسیده‌اند که هرچه سن پدر بالاتر باشد، احتمال تولد فرزند دختر افزایش می‌یابد.  البته به همان میزان هم خطر سقط جنین یا تولد کودک دچار اختلال ژنتیکی افزایش می‌یابد. به نظر می‌رسد کیفیت اسپرم مردان هم بعد از 35سالگی رو به زوال می‌گذارد. چنین به نظر می‌رسد که هرچه سن پدر بیشتر باشد، نسبت اسپرمی که کروموزوم جنسی X را حمل می‌کند، به اسپرم حاوی کروموزوم جنسی Y بالاتر می‌رود، به این معنی که احتمال دختر شدن کودک، زمانی که سن پدر بالاتر باشد، بیشتر است. این تحقیق در مردان بالای 55سال نشان داده است، هرچند علت آن روشن نیست.


 تغذیه چه کمکی می‌کند؟
دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه، درباره تعیین جنسیت نوزاد با استفاده از تغذیه به سیب‌سبز می‌گوید: به‌طور طبیعی شانس اینکه تخمک بارور شده دختر یا پسر شود، یکسان و 50درصد است. رعایت یک رژیم غذایی خاص سه ماه قبل از بارداری می‌تواند این احتمال را به نفع یک جنس بیشتر کند. تعیین جنسیت با استفاده از تغذیه قطعی و صددرصد نیست و فقط می‌تواند کفه ترازو را به سمت یک جنس بیشتر کند. تعیین جنسیت با استفاده از تغذیه 5 تا10درصد است اما از آنجا که این رژیم غذایی برای مادر و جنین ضرری ندارد، می‌توان آن را امتحان کرد.

 چه زمانی باید تغذیه را شروع کرد؟
نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که رژیم غذایی باید سه ماه قبل از بارداری انجام شود چرا‌که در زمان لقاح تعیین جنسیت انجام می‌شود، بنابراین مطالبی که عنوان می‌کنند قادرند با استفاده از تغذیه، جنین را به دختر یا پسر تغییر دهند، مطلب غیرعلمی است که در زبان عامه مردم می‌چرخد. به‌علاوه رعایت تغذیه هم فقط درباره مادر جوابگو است و تغذیه پدر هیچ تاثیری در تعیین جنسیت نوزاد ندارد.

برای پسردار شدن چه غذاهایی را کنار بگذارید؟
اگر فرزند پسر می‌خواهید باید میزان برخی املاح و یون‌ها را هم در بدن کاهش دهید. دو عنصر مهم که کاهش آن می‌تواند در داشتن فرزند پسر کمک‌تان کند کلسیم و منیزیم هستند. برای کاهش کلسیم در بدن باید کمتر از همیشه از لبنیات و دیگر منابع کلسیم استفاده کنید. به‌علاوه گیاهان و سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز هستند هم به‌دلیل داشتن منابع منیزیم باید کمتر از همیشه مصرف شوند. اما بهترین راه این است که با مشورت پزشکان و مشاوره با یک متخصص طب سنتی رژیم غذایی که به تولد نوزاد پسر کمک می‌کند را دنبال کنید.

 زمان لقاح مهم است؟
  دکتر زهرا ترشیزی، رزیدنت زنان و زایمان هم در این رابطه می‌گوید: مسلما هیچ روش قطعی و صددرصدی برای اینکه بتوانید جنسیت فرزندتان را تعیین کنید، وجود ندارد اما شاید با استفاده از روش‌هایی که بی‌خطر هم هستند بتوانید شانس این کار را افزایش دهید. زمان انجام لقاح یکی از عواملی است که می‌تواند در تعیین جنسیت نوزاد تاحدی موثر باشد. براساس زمان تخمک‌گذاری خانم‌ها، گفته می‌شود اگر بعد از روز 14سیکل قاعدگی اقدام به لقاح انجام شود، شانس اینکه جنین پسر شود، بیشتر است.

این نکات را هم در نظر بگیرید

  زوج‌های نابارور حق انتخاب دارند
یکی از روش‌های درمان بارداری که IVF نام دارد هم در این زمینه می‌تواند مهم باشد. زوج‌هایی که نابارور هستند و با استفاده از روش IVF اقدام به درمان می‌کنند، می‌توانند نطفه‌ای که قرار است در رحم گذاشته شود را تعیین و انتخاب کنند.

اسید یا قلیا، کدام شما را پسردار می‌کند؟
آنچه در طب سنتی برای تعیین جنسیت فرزند آمده، نشان می‌دهد که محیط قلیایی دستگاه زنانه خانم‌ها می‌تواند شانس زایمان نوزاد پسر را افزایش دهد. برای این منظور می‌توانید قبل از نزدیکی و اقدام برای بارداری، یک لگن پر از آب و جوش‌شیرین تهیه کرده و داخل آن بنشینید تا محیط دستگاه تناسلی‌تان قلیایی شود.

منبع:مجله ی سیب سبز

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران