زایمان زودرس، زنان را در معرض این بیماری ها قرار می دهد


 زایمان زودرس، زنان را در معرض این بیماری ها قرار می دهد


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که زایمان زودرس با افزایش 40 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در زنان ارتباط دارد.

محققان بیمارستان برگهام در این مطالعه داده های مربوط به 70 هزار و 182زن را بررسی کردند.
محققان در این مطالعه ارتباط میان تولدهای پیش از موعد و ابتلا به بیماری قلبی عروقی (CVD) را تجزیه و تحلیل کردند و با عواملی مانند سن مادر، تحصیلات و شیوه زندگی قبل از بارداری و نیز عوامل خطرساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی تطبیق دادند.

براساس این مطالعه، زایمان زودرس در قیاس با زایمان به موقع، با افزایش 40 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی ارتباط دارد و این خطر برای زنانی که بیش از یک زایمان زودرس دارند، افزایش می یابد.
نتایج این مطالعه همچنین نشان می دهد زنانی که زودتر از 32 هفتگی بارداری نوزاد خود را به دنیا آورند، با خطر دو برابری ابتلا به بیماری قلبی و عروقی روبرو می شوند.
این افزایش خطر حتی در زایمان های زودرسی که با اختلال های فشار خون بالا در دوران بارداری همراه نبودند، همچنان وجود داشت.

محققان ابراز امیدواری می کنند که این مطالعه به آنها در شناسایی زنانی که در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قلبی و عروقی قرار دارند، کمک کند و متخصصان را قادر سازد که تدابیر پیشگیرانه مناسب اتخاذ کنند.
تولد پیش از موعد زمانی حادث می شود که نوزاد زودتر از سی و هفتمین هفته بارداری به دنیا می آید.
از آنجا که مغز نوزاد در هفته های آخر بارداری تحولات مهمی را سپری می کند، بیشتر نوزادانی که پیش از موعد به دنیا می آیند، با خطر جدی ابتلا به ناتوانی ها و یا حتی مرگ روبرو هستند. به علاوه، هفته های آخر بارداری برای تکامل کامل ارگان های مهمی مانند ریه ها و کبد حیاتی هستند.

این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا به نام Circulation منتشر شده است.

 

منبع:ایرنا

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران