رشد عضلات جنين در گرو تغذيه مناسب مادر:

رشد عضلات جنين در گرو تغذيه مناسب مادر:


محققان دانشکده پزشکي بيلور دريافتند که تغذيه نامناسب مادر باردار باعث افزايش سطح کورتيزول مي شود و مي تواند رشد عضلات جنين را تحت تاثير قرار مي دهد.
 
خبرگزاري يونايتدپرس، براساس اين مطالعه، تغذيه نامناسب مادران باردار باعث افزايش سطح کورتيزول خون آنها مي شود؛ کورتيزول يک هورمون استروئيدي در گروه هورمون هاي گلوکوکورتيکوئيد است.
 
دکتر مارتا فيوروتا از نويسندگان اين مطالعه گفت: هدف از مطالعه ما درک اين موضوع بود که تغذيه نامناسب در دوران بارداري به خودي خود يا به خاطر افزايش سطح گلوکوکورتيکوئيدها ناشي از سوء تغذيه است که در رشد جنين اثر مي گذارد. به واقع گلوکوکورتيکوئيدها در افراد بالغ تاثيرات منفي روي عضلات دارد و به طور مثال موجب اتروفي و مقاومت در برابر انسولين مي شود.
 
محققان براي پي بردن به تاثير گلوکوکورتيکوئيدها بر رشد عضلات جنين بررسي هايي را در موش ها انجام دادند و نتيجه نشان دادکه قرار گرفتن جنين در معرض گلوکوکورتيکوئيدها بر رشد عضلات آن تاثير مي گذارد.
 
به گفته محققان، تاثير گلوکوکورتيکوئيدها روي رشد عضلات جنين بسيار پيچيده است و به طول مدت، سطح گلوکوکورتيکوئيدها و مقطع زماني جنيني قرار گرفتن در معرض آن بستگي دارد.

 

منبع:ایرنا

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران