بهترین تب بر برای نوزادان/استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان سرماخورده ممنوع


بهترین تب بر برای نوزادان/استفاده از آنتی بیوتیک در کودکان سرماخورده ممنوع


عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان با اشاره به اینکه هنگام سرماخوردگی کودکان به هیچ وجه نباید آنتی‌بیوتیک مصرف شود، گفت: شربت استامینوفن بهترین تب‌بر برای کودکان و نوزادان است.

 
 نوزادان تا یکی دو ماه پس از تولد به دلیل داشتن آنتی‌بادی‌های مادری خیلی اندک دچار سرماخوردگی می‌شوند ولی در ماه‌های بالاتر از سه ماه این مشکل ممکن است در نوزادان بروز کند.
 اقدامات حمایتی و علامتی بهترین توصیه برای درمان نوزادان سرماخورده است که توصیه می‌شود شستشوی بینی نوزاد با قطره کلریدسدیم انجام گیرد و شربت‌های استامینوفن نیز با دوز مناسب در بازه‌های زمانی مشخص استفاده شود.

 به هیچ وجه در کودکان و نوزادان سرماخورده نباید آنتی بیوتیک مصرف شود مگر اینکه پزشک تشخیص دهد که سرماخوردگی با عارضه‌هایی همچون سینوزیت و عفونت گوش میانی همراه شده باشد.

معصومی اصل با تاکید بر اینکه بسیاری از مادران برای درمان تب کودکان‌شان از شیاف استفاده می‌کنند، گفت: این اقدام برای کاهش طب کودک مناسب نیست و ساده‌ترین و کم‌عارضه‌ترین دارو استفاده از شربت استامینوفن است و همزمان با آن نیز باید پاشویه انجام گیرد.

در صورتی که تب بسیار بالا بود و استفاده از شربت موثر واقع نشد با مشورت پزشک در موارد اورژانسی استفاده از شیافت مد نظر قرار می‌گیرد.
عضو هیات مدیره انجمن عفونی کودکان اضافه کرد: کودکانی که دچار تب ناشی از سرماخوردگی هستند و موعد واکسن آنها فرا رسیده باید تزریق واکسن‌شان عقب انداخته شود چرا که در غیر این صورت وضعیت نوزاد نیز بدتر خواهد شد.


منبع سلامت نیوز

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران