پیشگیری از سقط جنین با مصرف آسپیرین


پیشگیری از سقط جنین با مصرف آسپیرین  


سقط جنین در اغلب موارد، نوعی اتفاق غیرمنتظره و تروماتیک برای زنان است که حتی می‌تواند پیامدهای زیان‌باری برای مردان داشته باشد. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روزانه آسپیرین با دوز کم می‌تواند از تکرار دوباره سقط جنین جلوگیری کند.

سقط جنین در اغلب موارد، نوعی اتفاق غیرمنتظره و تروماتیک برای زنان است که حتی می‌تواند پیامدهای زیان‌باری برای مردان داشته باشد. با این‌حال، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مصرف روزانه آسپیرین با دوز کم می‌تواند از تکرار دوباره سقط جنین جلوگیری کند. گزارشی از این مطالعه در Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism منتشر شده است.

به‌گفته محققان، مداخله پزشکی با همین روش ساده در بین زنانی که سطح بالایی از التهاب را تجربه می‌کنند و قبلا سقط جنین کرده‌اند، می‌تواند مانع از تکرار دوباره این اتفاق تروماتیک شود. آنان در این مطالعه، وضعیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از زنان ۱۸ تا ۴۰ ساله را بررسی کردند که همگی سابقه سقط جنین داشتند. علاوه بر این، نمونه‌های خون این زنان از نظر سطح پروتئین واکنشی سی (CRP) مورد آزمایش قرار گرفت.

این ماده، میزان التهاب در کل بدن را نشان می‌دهد که آسپیرین باید با آن مقابله کند. یافته‌های نهایی نشان داده‌اند که مصرف روزانه آسپیرین توسط زنانی که میزان CRP در بدن‌شان بالا است، نرخ تولد نوزادان سالم را به ۵۹ درصد می‌رساند، درحالی که این نرخ بدون مصرف آسپیرین فقط ۴۴ درصد است.

 

منبع:سلامتیسم

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران