عوارض زایمان و باردار شدن در فصل بهار


 عوارض زایمان و باردار شدن در فصل بهار


اگر تصمیم به باردارشدن دارید، بهتر است طوری تنظیم کنید که در فصل بهار زایمان نکنید همچنین برنامه ریزی کنید که از به دنیا آمدن فرزندتان در این فصل اتفاق نیفتد، مطالعات مختلف در این زمینه نشان داده متولدین فصل بهار در معرض انواع عارضه های روحی و روانی قرار دارند، پس قبل از باردارشدن به این نکته بیشتر دقت کنید.

 

 مطالعات اخیر نشان داده‌اند که اگر روند لقاح در فصل بهار شکل بگیرد، احتمال تولد زودرس نوزادان هم بیشتر می‌شود. این نکته بسیاری از مردم را شگفت‌زده می‌کند، اما واقعا چه دلیلی پشت آن است؟ The National Academy of Sciences این ادعا را مطرح کرده است که اگر زنان در فصل بهار باردار شوند، سه‌ماهه سوم بارداری را در پاییز و زمستان تجربه می‌کنند؛ ‌دقیقا زمانی که اپیدمی آنفلوآنزا در اوج خودش قرار دارد. به‌طور کلی، زنانی که در این مرحله (سه‌ماه سوم بارداری) به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند،‌ بیشتر از دیگران با احتمال تولد زودرس نوزاد مواجه هستند. با این‌حال، ‌نکته جالب دیگر این است که کودکان در فصل بهار سریع‌تر از متولدین فصل‌های دیگر سال رشد می‌کنند.

اگرچه فصل بهار با شروع تازه همه چیز همراه است (از جوانه زدن گل‌ها و گیاهان گرفته تا تولد برّه‌ها)، اما افرادی که در فصل بهار متولد می‌شوند، یک جنبه منفی از بهار را تجربه می‌کنند. براساس مطالعات گسترده اجتماعی در این زمینه، متولدین فصل بهار به‌طور کلی بیشتر از دیگران با خطر ابتلا به اختلالات روان‌شناختی مانند اسکیزوفرنی، اختلال دوقطبی، افسردگی و آنورکسی مواجه هستند.

منبع: سلامتیسم

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران