خواص گوجه سبز برای زنان باردار


خواص گوجه سبز برای زنان باردار


گوجه سبز یکی از میوه‌های بسیار پرخاصیت و مغذی برای مادران باردار محسوب می‌شود که از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می‌کند.

 یکی از میوه‌های فوق العاده مفید و مغذی برای سلامت مادر باردار در فصل بهار گوجه سبز است.

این میوه حاوی انواع اسیدهای آلی، ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم برای بدن است.
 
مصرف به اندازه این میوه باعث رفع تشنگی، افزایش سلامت ریه، مراقبت از قلب و جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی، پیشگیری از استفراغ، جلوگیری از خونریزی، خنک کننده خون، دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضد درد است.
 
مصرف استاندارد این میوه در صورت نداشتن حساسیت به آن در دوران بارداری بلا مانع بوده و باعث افزایش اشتهای مادر و دریافت ویتامین‌های مورد نیاز رشد جنین می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن می‌تواند باعث رانش مزاج و به دنبال آن از دست دادن آب بدن مادرو بروز مشکلات سلامتی برای جنین شود.
 
گوجه سبز حاوی ویتامین‌های A ،C و K است که هر کدام مزایای سلامتی منحصربفردی برای بدن دارند. ویتامین A به حفظ سلول‌های چشم کمک می‌کند و باعث افزایش سلامت چشم می‌شود، این ویتامین همچنین از بروز نقص فیزیکی در جنین جلوگیری می‌کند.
 
ویتامین C موجود در این میوه خوش طعم نیز برای افزایش سیستم ایمنی بدن زنان باردار و ویتامین K برای جلوگیری از لخته شدن خون که می‌تواند باعث خونریزی و سقط جنین شود بسیار مفید است.
 
گوجه سبز از زیرگروه آلو‌ها محسوب می‌شود که خاصیت ملینی دارند و مادران بارداری که دچار یبوست شده اند، می‌توانند از آن به عنوان یک داروی طبیعی استفاده کنند.
 
یبوست در دوران بارداری می‌تواند منجر به مشکلات شدید برای مادر، خونریزی از رحم و حتی سقط جنین شود.
 
در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مادر باردار مبتلا به سنگ کلیه و مجاری ادراری است از خوردن آلو و گوجه سبز خودداری کند، زیرا در ترکیب این میوه اسید اگزالیک وجود دارد که می‌تواند در بدن برخی افراد باعث ایجاد سنگ‌های متبلور در مجاری ادراری شود.
 
همچنین کودکان از حدود سنین ۳ سالگی به بعد می‌توانند گوجه سبز به میزان کم بخورند، اما حتماً باید والدین از نداشتن حساسیت به این میوه در آن‌ها اطمینان داشته باشند.
 
با وجود تمامی مزایای سلامتی گوجه سبز، کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار به ویژه در صورت داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و یا آلرژی غذایی برای خوردن این میوه با پزشک خود مشاوره انجام دهند.
 
منبع: What To Expect

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران