چیزهایی که قبل از بارداری باید بدانیم؟


چیزهایی که قبل از بارداری باید بدانیم؟


تصمیم گیری برای باردار شدن اغلب بسیار هیجان انگیز است. اما بعد از یک دوره نا امیده کننده، اضطراب به سراغ شما می آید.

 اگر شما نیز جزو افرادی هستید که قصد بارداری دارند، به خاطر داشته باشید که برای یک زوج باروری که به خوبی رابطه جنسی شش ماهه داشته اند شانس بارداری در هر ماه ۲۵۵ درصد است. به همین خاطر باردار شدن ممکن است کمی زمانبر باشد و این موضوع طبیعی است. در این مقاله مواردی را بیان می کنیم که بیشتر خانم ها آرزو می کنند قبل از آغاز بارداری آن ها را می دانستند. پس همراه ما باشید.

هرگز از گوگل استفاده نکنید. سعی کنید سوالات خود را از پزشک متخصص بپرسید:
یکی از خانم ها در این باره می گوید: من احساس نامشخصی در مورد استفاده از اینترنت در این دوران داشتم. از یک سو استفاده از اینترنت به من کمک می کرد با خانم های دیگری که شرایط مرا دارند ارتباط برقرار کنم و از توصیه هایشان بهره مند شوم. از سوی دیگر؛ استفاده از اینترنت منبع اضطراب برای من بود.

همانطور که می دانید اینترنت پر از توصیه های افرادی است که در واقع هیچ اطلاعی در مورد موضوع ندارند.

آرزو می کنم همان روزهای اول دست از جستجوی اینترنتی بر می داشتم و با یک متخصص مشورت می کردم. کاش سوالاتی که در ذهن داشتم را با یک پزشک در میان می گذاشتم. اینکار مانع از استرس زیاد می شد و به من کمک می کرد شرایط خود را به خوبی مدیریت نمایم. اگر سوالی در مورد بارداری دارید حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

زمان تخمک گذاری را به خوبی بشناسید:
یکی از خانم ها در این باره چنین توضیح می دهد: ای کاش در مورد نحوه تخمک گذاری اطلاع بیشتری داشتم. خانم های دیگر به من می گفتند که تخمک گذاری دو هفته پس از قاعدگی رخ می دهد. اما این موضوع همیشه صحیح نیست. من یاد گرفتم که مهم ترین نشانه برای تخمک گذاری، مخاط دهانه رحم است. من سه هفته بعد از قاعدگی شاهد تخمک گذاری بودم.

در مورد آن صحبت کنید و خود را درمان نمایید:
یکی از خانم ها در این باره می گوید: من سال ها چالش باردار نشدن خود را از همه پنهان می کردم. اینکار باعث شد از جمع افراد جدا شوم و احساس تنهایی نمایم. سعی کردم با دوستان خود که حتی فرزندی داشتند صحبت کنم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که می توانم با مشکلات موجود مبارزه کنم. مراقبت کردن از خودتان بسیار مهم است.

هر کاری که شما برای کاهش استرس خود انجام می دهید می تواند بسیار مفید باشد. سعی کنید مشکلات خود را با یک متخصص در میان بگذارید و از مشورت های او بهره مند شوید. از خانه بیرون بیایید و با افراد تعامل داشته باشید.

خودتان را سرزنش نکنید و با سایر افراد مقایسه نکنید:
یکی از خانم ها در این باره چنین توضیح می دهد: باردار شدن یک فرایند است. اجازه ندهید این فرایند به زندگی معمولی تان آسیب وارد کند. خودتان را سرزنش نکنید. خدا نمی خواهد شما را با باردار نشدن تنبیه کند. این نیز بخشی از زندگی است. خودتان را با سایر افراد مقایسه نکنید. اگرچه این شرایط کمی دشوار است اما هر فردی مشکل خاص خود را دارد. پس به دنبال درمان مشکل خود باشید.

داشتن عادت ماهیانه منظم پس از قطع داروهای ضد بارداری به زمان نیاز خواهد داشت:
یکی از خانم ها در این باره می گوید: دوست دارم به افراد بگویم که بعد از قطع مصرف داروهای ضد بارداری، بازگشت عادت ماهیانه به زمان نیاز دارد. این مدت برای من حدود نه ماه بود. بعد از یکسال توانستم عادت ماهیانه خود را داشته باشم اما این فرآیند هنوز هم برای من نامنظم است. سعی کنید با پزشک صحبت کنید و از توصیه های او کمک بگیرید.

گزینه های خود را به خاطر داشته باشید:
یکی از خانم ها در این باره چنین توضیح می دهد: گزینه های خود را فراموش نکنید. اگر نتوانستید باردار شوید می توانید فردی را به فرزندی قبول کنید. این یک انتخاب فردی است. سعی کنید بهترین گزینه های موجود را در نظر بگیرید.

اگر نتوانستید باردار شوید، بقیه زندگی را نادیده نگیرید:
یکی از خانم ها در این باره چنین می گوید: اگر بخواهیم صادق باشیم، درمان های باروری می تواند کل زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. زندگی ما تحت تاثیر ناباروی بوده است. این کار بایدها و نبایدهای زندگی را تحت تاثیر خود قرار می دهد. هر کاری که در این مسیر انجام می دهید می تواند بر روی کل زندگی شما تاثیر بگذارد.

ای کاش قبلا رویکرد متفاوتی اتخاذ می کردم. من دوستانم را فراموش کردم. به همسرم توجه نمی کردم. با خانواده ارتباط خوبی نداشتم. به خاطر داشته باشید که هر کاری در این مسیر انجام می دهید موقتی است. در حال زندگی کنید و اجازه ندهید ناباروی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. زندگی را نادیده نگیرید. به گزینه های دیگر نیز فکر کنید.

 

منبع: سلامتی

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اسفند 1402
س چ پ ج ش ی د
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران