6 هفته و 2 روز دارم. بچه دوممه و میخام بدونم چه غذاهایی خوردنش ضرر دار؟ ...

تعداد بازدید : 2780
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۲/۲۶

سوال شما

سلام. 6 هفته و 2 روز دارم. بچه دوممه و میخام بدونم چه غذاهایی خوردنش ضرر دار؟ چی غذاهایی نداره؟ میگن جگر بده ولی من دیروز کمی خوردم.. درسته؟

پاسخ

سلام عزیزم. 

اینقدر در اینترنت دنبال "بخورم نخورم" های بارداری و "چه کنم نکنم " های بارداری  نگردید . 

در اصل ، هر ماده ی خوراکی را به اندازه نرمال، می توان در بارداری استفاده کرد. یک سری مواد را ، از نظر طب سنتی به عنوان "قاعده آور" می شناسیم و بارها شنیده اید که مصرف شان در بارداری ممنوع است. این به این معنی نیست که حالا شما یک قاشق شله زرد میل کردید ، پس کار ممنوعی انجام داده اید و حتما برای جنین مشکلی پیش خواهد آمد! 

مثلا در مورد زعفران : 

مقدار نرمال مصرف زعفران در روز چقدر است ؟ همان قدر را نوش جان کن و نگران نباش !
یک فنجان زعفران که داخل خورشت ریخته می شود، و 6 نفر از آن خورشت میل می کنند و یک ششم ش را شما میل می کنید ، این قدرت را ندارد که جنین شما را از جا بکند! زعفران در اینجا نقش "ادویه و چاشنی " را اگر این قدرت را داشت، به جای این همه سقط قانونی، همه خانم ها بدون نگرانی یک فنجان زعفران میل میکردند و تمام !!

اما اگر همین زعفران رو دم کنید و یک لیوان رو در یک مرحله نوش جان کنید، دیگر "ادویه و چاشنی " نیست ! می شود همان "قاعده آور" که الان حکم "دارو" رو در بدن تون داره. (که در زندگی روزمره مان به این شکل زعفران مصرف نمی کنیم). در این حالت ، زعفران ممکن است انقباضات رحم را تحریک کرده و باعث خونریزی از جفت و جدا شدن قسمت هایی از آن شود . 

پس در این موارد ، "مقدار و نوع مصرف " ، مهم است . نه صرفا خود ماده . در واقع ، چیزی که مهم است ، رعایت تعادل در انواع مواد غذایی می باشد . 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران