آیا مشکل من از هورمون های مردانه زیاده که باعث میشه هم چاق بشم و پریودهای نامنظم داشته باشم...دو سال هست اقدام به بارداری کردم...

تعداد بازدید : 1893
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۳/۹

سوال شما

با سلام
من 26 ساله و همسرم 27 ساله هستیم. حدود 3 سال هست که ازدواج کردیم و از همون ابتدا هم یا جلوگیری نداشتیم و یا این که به صورت طبیعی همسرم قبل از ارضاء و خروج منی، آلتش را خارج می کرد. من از زمانی که به بلوغ رسیدم و پریودیم شروع شد نامرتب بود و ممکن هم هست که 4 یا 5 ماه هم اصلاً پریود نشم. از زمانی هم که دانشجو شدم و بعد رفتم سرکار چون تحرکم کم شد روز به روز وزنم اضافه شد تا جایی که الان حدود 100 کیلووزن دارم و هر چی رژیم و یا ورزش می کنم اثری نداره و لاغر که نمی شم چاقتر هم شدم. موهای بدنم به شدت افزایش پیدا کرده و زیر چانه هم به شدت موهای زاید زیاد شده به طوری که هر روز باید اصلاح کنم وگرنه خیلی زود به حالت ریش و سبیل مردانه در میاد. موهای سایر قسمت های بدنم هم ضخیم و زیاد شدند. پوستم تیره و خشن شده. 2 سال پیش رفتم دکتر اون موقع قصد بارداری نداشتم دکتر هم رفتم برام سونو نوشت و توی جواب سونو تعداد زیادی فولیکول ریز و PCO بود. سه ماه قرص LD استفاده کردم ولی فقط در ماه اول 28 روزه پریود شدم و در دو دوره ی بعد باز هم نامرتب بود. سال گذشته هم به دکتر مراجعه کردم که برای بارداری اقدام کنم. هم خودم و هم شوهرم آزمایش دادیم، شوهرم مشکلی نداشت و خودم هم با این که چاق هستم ولی از نظر چربی و قند و ... نرمال بودم فقط مشکل نامرتبی پریودی بود که دکتر بهم اوومید و پروژسترون و فولیک اسید داد. یک سال اینطور سپری شد ولی نه از بارداری خبری بود و روز به روز هم چاق تر شدم و عوارضی مثل خستگی و گرگرفتگی و خلق و خوی متفاوت و ... به سراغم اومد. دکترم رو عوض کردم و این بار دکتر گفت که تخمدان هام خیلی ضعیفه و باز برام اوومید و این بار متفورمین تجویز کرد. وقتی این داروها را مصرف می کردم به شدت بدنم ورم می کرد و اصلاً نمی توانستم کار کنم و همیشه خسته بودم. در ضمن اصلاً در این یک سال و اندی پریودی هام منظم نشدن. دکتر گفت باید لاغر بشم ولی وقتی گفتم من خودم متوجه می شم که به خاطر این داروها دارم هر روز چاق تر می شم گفتن نه اصلاً این داروها عوارض نداره و مشکل چاقی خودت و هورمون های مردانه زیاده.
حالا من سئوالم اینه که آیا مشکل من از هورمون های مردانه زیاده که باعث میشه هم چاق بشم و پریودهای نامنظم داشته باشم و یا این که این چاقی منه که باعث هورمون های مردانه زیاد شده و نمی ذاره پریودی هام منظم بشه؟ اگه به خاطر چاقیه چرا وقتی نوجوان بودم و وزن ایده آلی داشتم باز هم پریودی نامرتبی داشتم. و این که من که الان تقریباً دو سال هست اقدام به بارداری کردم آیا باید به مراکز ناباروری برم و از روش های دیگر برای بارداری استفاده کنم و یا راه حل مناسب دیگری هم وجود دارد؟
ممنون می شم از لطفتون
باید ببخشید که اینقدر طولانی بود چون هر جا می رم و با هر دکتری صحبت می کنم قبل از این که تمام حرفای من رو بشونه فقط نسخه تجویز می کنه و من هر روز از روز قبل ناامید تر می شم.
خواهش می کنم اگه کامل راهنماییم کنید چون زندگی مشترک من و همسرم داره کم کم به هم می ریزه چون همش فکر می کنیم که دیگه بچه دار نمی شیم.
بسیار سپاسگذارم

پاسخ

سلام عزیزم. خب چیزی که مشخصه ، شما این مشکل رو داری . حتما بخونش .

کاهش وزن خیییلی به درمانت کمک میکنه . یه 6 ماه بی خیال بچه دار شدن شو و برو حدود 20 کیلو کم کن ، بعد برو دنبال تحریک تخمدان با دارو .

موفق باشی .

برچسب ها :

ناباروری

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران