دچار تورم ، خارش ناحیه تناسلی شدم به پزشک مراجعه کردم قرص فلوکونازول برای سه روز و پماد هیدروکورتیول و کرم تربینافین تجویز کردند....

تعداد بازدید : 2946
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۳/۱۷

سوال شما

با عرض سلام و خسته نباشید، من 35 ساله و مجرد هستم. حدود چندین ماه است ( به دنبال پوشیدن شلوار تنگ و مصرف آنتی بیوتیک برای دندان) دچار تورم ، خارش ناحیه تناسلی شدم به پزشک مراجعه کردم قرص فلوکونازول برای سه روز و پماد هیدروکورتیول و کرم تربینافین تجویز کردند. که الان که جند ماه از اون تاریخ میگذره کامل خوب نشدم و این حالت یه وقتایی عود می کنه، البته من ترشحات شفاف زرد رنگ بدون بو هم گاها دارم که چون فکر میکردم طبیعیه اون موقع به دکتر نگفتم ایشونم نپرسیدن، الان همون وضعیت ادامه داره اگر روزانه حمام کرده و اصلاح کنم که هیچ وگرنه اگر بخوام بعد دو روز حمام و اصلاح کنم خیلی اذیت میشم موها فرو میرن تو بدنم و کلا ناحیه تناسلی متورم و قرمز میشه بعد حمام هم احساس تورم و خشکی مدتی ادامه داره که خودبخود و در موارد شدیدتر با مصرف پماد هیدرو کورتیزول خوب میشه. در ضمن این حالت نزدیک زمان پریود شدید میشه. من فکر می کردم این مسئله عفونت قارچی است (البته من اصلا ترشحات سفید پنیری ندارم) و به جز اذیت شدن خودم مشکل دیگه ای ایجاد نمی کنه اما الان از داشتن اون ترشحات زرد (شبیه ترشحات بینی وقتی سرما میخوریم) نگرانم آیا مشکل جدی ایجاد می کنه (عفونت رحم؟) یا خودبخود خوب میشه؟ و اینکه چرا این حالت تورم و خشکی و خارش بهبود کامل پیدا نمی کنه؟ میتونه به روش اصلاح هم مربوط باشه (من از تیغ استفاده می کنم) البته چون من خونه نیستم و به ناچار از صبح تا شب شلوار می پوشم و موقعی که بیرونم برای آلوده نشدن لباس به ترشحات از پد استفاده می کنم. از اینم میتونه باشه؟ چون در محیط دانشگاه هستم و سرویسها هم از بهداشت خوبی برخوردار نیستن آیا این هم میتونه عامل باشه؟ البته من خودم بهداشت فردی را رعایت میکنم، خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی کنین، چه کار باید بکنم تا کاملا خوب بشم؟ یک سوال دیگه هم راجع به استعمال پماد دارم چه مدت باید روی پوست بمونه ؟ بعدا باید اونو بشوریم یا نه؟ اگر نشوریم این خودش عامل آلودگی به میکروب نمیشه( چون پوست چرب میشه بعد از اجابت مزاج یا ادرار آب تنها میتونه برای شستشو کافی باشه؟ )

پاسخ

سلام عزیزم. 

اولین چیزی که میتونم بگم اینه که به عفونت رحم فکر نکن. ترشحاتت هم در طی سیکل متغیره . در رابطه با ترشحات طبیعی و غیر طبیعی واژن اینجا رو بخون /  دختر مجرد عفونت داخلی نمی گیره . 

شما یک التهاب مزمن دستگاه تناسلی داری که حالا علتش میتونه قارچ باشه ...حساسیت باشه و ....

اولین کاری که میکنی : زیادی خودت رو با صابون و ...اصلا نباید بشوری . اصلا شلوارهات تنگ و چسبان نباشن . شورتهات نخی باشه . نه استرچ . اصلا پد نزار . خودش تحریک کننده ست .

پماد رو شب بزن و بخواب . خودش جذب میشه .

برچسب ها :

عفونت-واژن

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران