چاپ این صفحه

نمی خواهم باردار شوم و ترس از احتمال بارداری بعد از هر نزدیکی

تعداد بازدید : 8180
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۶/۱۵

این تاپیک رو برای کسانی درست کردم که قصد بارداری ندارند ولی بعد از هربار نزدیکی استرس احتمال بارداری همراهشون هست. anim2-sad

چند نمونه از مواردی که احتمال بارداری بسیار کم هست و یا اصلا وجود نداره رو اینجا میذارم:

1. منی (پیشاب) مرد با آلت تناسلی زن تماس پیدا کرده است. مثلا:

  • از روی شلوار بارداری رخ نمی دهد!
  • اگر هر دو نفر لباس زیر به تن داشته باشند بارداری رخ نمی دهد!
  • با خوردن منی بارداری رخ نمی دهد!

2. رابطه مقعدی باعث وقوع بارداری نمی شود. اگر منی در خارج از بدن تخلیه شده و شک دارید که آیا با آلت تناسلی تماس یافته است. در صورتی که در زمانهای پرخطر قرار دارید، از روش اورژانسی استفاده کنید.

3. به طور معمول در یک فرد سالم با قاعدگی منظم، رابطه جنسی در دوران قاعدگی باعث بارداری نمی شود. ولی انجام رابطه جنسی در این دوران توصیه نمی شود.

4. داشتن علایم احتمالی بارداری به معنی وقوع بارداری نیست و تنها آزمون قطعی، آزمایش خون است.

5. اگر بعد از یک رابطه جنسی در هر زمانی، زن پریود شود (خونریزی همانند دوره های قبلی در وی رخ دهد) به معنی عدم بارداری است.

 

مواردی که در آن احتمال بارداری وجود دارد:

1. پرده بکارت مانع وقوع بارداری نیست.

2. پیشاب مرد ممکن است حاوی اسپرم باشد، پس هرگونه تماس آلت تناسلی مرد و زن در زمان پرخطر احتمال بارداری را بالاتر می برد.

3. منظم یا نامنظم بوده دوره های قاعدگی در پیش بینی احتمال بارداری مهم است بدین معنی که دوره های منظم قابل پیش بینی هستند ولی در دوره های نامنظم نمی توان پیش بینی انجام داد. اگر دوره های نامنظم دارید، هر احتمالی وجود دارد؛ در این صورت اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید حتما از روش جلوگیری اورژانسی استفاده کنید.

4. رابطه جنسی در زمان پرخطر باعث وقوع بارداری می شود و در زمانهای دیگر این احتمال کمتر است. زمان پر خطر در دوره قاعدگی- در فردی سالم با قاعدگی منظم 28 روزه – بین روزهای 11 تا 17 می باشد یعنی اگر در این روزها نزدیکی محافظت نشده داشتید، احتمال بارداری زیاد است. به طور معمول اگر فردی قاعدگی تقریبا منظم دارد می تواند با کم کردن عدد 11 از بلندترین دوره قاعدگی و عدد 18 از کوتاه ترین آن، دوره پر خطر (زمان تخمک گذاری) را مشخص کند مثلا اگر فردی دارای بلندترین د وره 32 روزه و کوتاه ترین دوره 28 روزه باشد ، دوره پر خطر وی از روز 10 تا روز 21 خواهد بود. (مبنای روزها از زمان اولین روز وقوع خونریزی محاسبه می شود.)

5. منی (پیشاب) مرد به هیچ وجه نباید با آلت تناسلی زن برخورد کند، هرگونه تماس منی باعث بالا رفتن احتمال بارداری می شود یعنی رابطه سطحی! و عمقی ندارد و نباید تماسی بین آلت مرد و زن برقرار شود.

6. اسپرم در محیط بیرون از بدن حدود نیم تا 4 ساعت زنده می ماند ، پس اگر آلت زن با هر شی آلوده به اسپرم طی این مدت (نیم تا 4 ساعت بعد از خروج از بدن) تماس یابد، احتمال بارداری وجود دارد.

 

 

چاپ این صفحه