چاپ این صفحه

مهاجرت به نروژ ؛ روش ها و مزایا

تعداد بازدید : 523
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۵

نروژ کشوری در حوزه اسکاندیناوی، در قاره اروپا، با مساحت حدودا 386 هزار کیلومتر مربع است. پایتخت نروژ شهر اسلو و زبان مردم این کشور نروژی و سامی است. واحد پول کشور نروژ کرون می‌باشد. نروژ جز کشورهای ثروتمند و سطح بالای اروپا لقب گرفته است؛ به طوری که میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا متقاضی مهاجرت به این کشور هستند. نرخ پایین بیکاری، کیفیت بالای آموزش، رفاه، امنیت و شرایط اقتصادی مناسب از جمله دلایل محبوبیت نروژ میان متقاضیان مهاجرت است.
کشور نروژ سرانه تولید ناخالص داخلی بالایی دارد. این کشور ذخایر نفت و گاز و معادن عظیمی دارد؛ و بزرگترین تولید کننده نفت و گاز پس از کشورهای خاورمیانه لقب گرفته است.
امید به زندگی و رضایتمندی از زندگی در کشور نروژ بالا است.

متداول ترین روش های مهاجرت به نروژ

احتمالا اولین پرسشی که ذهن متقاضیان مهاجرت به نروژ را درگیر می‌کند چگونگی مهاجرت به نروژ است. نروز نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی مهاجرت از 6 روش را ممکن کرده است. این 6 راه مهاجرت به نروژ عبارتند از:

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

مهاجرت به نروژ از طریق تولد

مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی

 

با مهاجرت به نروژ چه مزایایی کسب می کنیم؟

مزایای مهاجرت به نروژ شامل موارد بسیاری است. نروژی‌ها شهروندان شاد یک کشور مرفه با امکانات و شرایط اجتماعی-اقتصادی مطلوب هستند. به طوری که امید به زندگی در نروژ به بالای 81 سال رسیده است. در این کشور تنها 4 هزار زندانی وجود دارد. دلیل کم بودن تعداد زندانیان در نروژ این است که دولت نروژ با رویکرد متفاوت اعتماد به زندانیان و دادن مسئولیت به آنان را در پیش گرفته است. این رویکرد متفاوت، عامل کمبود جرم و جنایت در نروژ است. جالب است بدانید که میزان آلودگی هوا در نروژ بسیار پایین است و این کشور از هوای تمیزی برخوردار است. دلیل وجود این هوای تمیز 32000 ماشین ماشین الکتریکی در کشور نروژ است. دولت نروژ فرهنگ سازی مناسبی با ارائه تخفیف در مالیات و پارکینگ رایگان به صاحبین این ماشین‌ها انجام داده است. 
کشور نروژ بین کشورهای گران جهان قرار گرفته است؛ اما این گران بودن هزینه‌ها با حقوق بالا، خدمات عمومی مطلوب و رایگان مانند خدمات بهداشت عمومی رایگان جبران می‌شود. در نروژ فرصت‌های تجارت و کار بسیاری فراهم است. مخصوصا در زمینه تولیدات نفتی و گازی رقابت شدیدی وجود دارد و نرخ بیکاری بسیار پایین است.

 

منبع: مهاجرت به نروژ

چاپ این صفحه