فواید رابطه جنسی

تعداد بازدید : 12008
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۶/۲۳
1.33
رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد، رابطه جنسی فشارخون را کاهش می دهد و ...

فواید رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی

۱- رابطه جنسی استرس را کاهش می دهد

بر اساس تحقیقات انجام شده در اسکاتلند یکی از اثرات قابل توجه رابطه جنسی، پایین آوردن فشارخون و کاهش استرس است. شرح این مطالعه در نشریه روانشناسی به چاپ رسیده است. در این پژوهش، محققان ۲۴ زن و ۲۲ مرد را تحت شرایط استرس زا مانند سخنرانی در جمع قرار داده و فشارخون آنها را در این شرایط ثبت نمودند. نتایج نشان داد کسانی که قبل از قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا رابطه جنسی داشتند، واکنش بهتری نسبت به استرس نشان دادند.

 

۲-رابطه جنسی فشارخون را کاهش می دهد

در مطالعه دیگری که در نشریه روانشناسی به چاپ رسید مشخص شد که روابط جنسی منظم و مداوم، فشار دیاستولیک (عدد کمتر یا عدد دوم درخواندن فشارخون) را کاهش می دهد. بالا بودن فشارخون یک عامل خطرساز برای بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی، بیماری های کلیوی و سکته مغزی است.

۳- رابطه جنسی و تقویت سیستم ایمنی

۱یا ۲ بار ارتباط جنسی در هفته موجب افزایش میزان یک آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A یا IgA در بدن می شود که می تواند در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت ها ایمنی ایجاد کند.برای بررسی این اثر، محققان دانشگاه پنسیلوانیا نمونه بزاق ۱۱۲ نفر (حاوی IgA) را مورد ارزیابی قرار دادند. در کسانی که ۱ یا ۲ بار در هقته ارتباط جنسی داشتند، میزان این آنتی بادی به مراتب بالاتر بود و حدود سی درصد سیستم ایمنی رو تقویت میکند.

رابطه جنسی باعث تقویت سیستم عصبی می شود

 

۴- رابطه جنسی اثری مشابه ورزش دارد

ارتباط جنسی در حقیقت نوعی ورزش است. متخصصان انجمن آموزش جنسی امریکا معتقدند که ارتباط جنسی ورزشی است که هم شرایط جسمی و هم شرایط روحی را بهبود می بخشد. این رابطه موجب بهبود عملکرد قلب و عروق، افزایش توان، انعطاف پذیری و تعادل می شود.

۵- سوزاندن کالری در رابطه جنسی

ارتباط جنسی به مدت ۳۰ دقیقه، در حدود ۸۵ کالری انرژی مصرف می کند. این مقدار انرژی شاید قابل توجه نباشد اما در دراز مدت اثرات مفیدی بر سلامتی دارد. این میزان مصرف کالری، تقریبا معادل پیاده روی ملایم است.

۶- بهبود سلامت سیستم قلبی- عروقی با رابطه جنسی

تحقیقات متخصصان انگلیسی نشان داد که بر خلاف تصور عموم که معتقدند افزایش فعالیت بدنی در حین رابطه جنسی موجب سکته می شود، این رابطه هیچ نقشی در بروز سکته ندارد. برای انجام این مطالعه که در نشریه اپیدمیولوژی و سلامت جامعه به چاپ رسید، ۹۱۴ مرد به مدت ۲۰ سال مورد ارزیابی قرار گرفتند و مشخص شد که رابطه جنسی و تداوم آن هیچ ارتباطی با خطر بروز سکته ندارد. بعلاوه به اثبات رسید که داشتن ۲ بار رابطه جنسی در هفته یا بیشتر، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را در مردان به نصف کاهش می دهد.

۷- ارتباط رابطه جنسی و افزایش اعتماد به نفس

در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه تگزاس انجام شد و در نشریه رفتار جنسی به چاپ رسید، ۲۳۷ علت علمی برای برقراری ارتباط جنسی ذکر گردید. تقویت اعتماد به نفس و داشتن احساس خوب در مورد خود، یکی از این علل به شمار می رود. همچنین مشخص شد اگر بین شما و شریک جنسیتان رابطه عاشقانه ای وجود داشته باشد، این اثر قوی تر خواهد بود.

۸- ارتباط رابطه جنسی و حال خوب و کاهش افسردگی

رابطه عاشقانه، صمیمی و از همه مهم تر ارتباط جنسی مطلوب، احساس و حال عمومی شما را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهند افرادی که از رابطه جنسی خوبی برخوردارند، شادتر و سالم تر از سایر افراد هستند.

زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی میباشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

۹- افزایش صمیمیت و روابط عاطفی

ارتباط و ارضا جنسی سطح هورمون اکسی توسین را که به هورمون عشق و محبت معروف است، افزایش می دهد و موجب ایجاد تعهد و اعتماد می گردد. محققان دانشگاه کارولینای شمالی ۵۹ زن غیر یائسه را قبل و بعد از رابطه جنسی صمیمانه مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد هر چه مدت تماس بیشتر باشد میزان اکسی توسین نیز بالاتر خواهد بود.

رابطه جنسی و صمیمیت

۱۰- رابطه جنسی و تسکین درد

با افزایش ترشح اکسی توسین(به بیش از ۵ برابر)، اندروفین افزایش یافته و درد کاهش می یابد. ارتباط جنسی و افزایش ترشح اکسی توسین موجب بهبود سردرد، درد ناشی از التهاب مفاصل و کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی می شود.

درمطالعه ای که در نشریه بیولوژی و پزشکی به چاپ رسید، اثر هورمون اکسی توسین در تسکین درد در ۴۸ داوطلب مورد بررسی قرار گرفت. این افراد از اکسی توسین استنشاقی استفاده کرده و سپس در انگشتشان خراشی ایجاد گردید. استنشاق اکسی توسین درد را به نصف کاهش داد.

۱۱- کاهش خطر سرطان پروستات

بر اساس تحقیقات انجام شده در استرالیا انزال مکرر به ویژه در دهه ۲۰ زندگی مردان، خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد. نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی اورولوژی به چاپ رسید. این مطالعه نشان داد که ۵ یا بیش از ۵ بار انزال در هفته به ویژه در دهه ۲۰ زندگی مردان، خطر سرطان پروستات را به یک سوم کاهش می دهد.

۱۲- تقویت عضلات لگن

ورزش و تحرک عضلات لگن در حین ارتباط جنسی فواید بسیاری برای زنان دارد، از جمله این که لذت جنسی را افزایش داده و خطر بی اختیاری ادرار، افتادگی واژن، رحم و مثانه را نیز کاهش می دهد. این عضلات معمولا در اثر زایمان، چاقی و افزایش سن رفته رفته ضعیف می شوند. برای تقویت این عضلات می توانید، عضلات لگن را منقبض کرده (حالتی مشابه قطع کردن و نگه داشتن ادرار)، تا ۳ بشمارید و سپس رها کنید.

رابطه جنسی و سلامت

۱۳- خواب بهتر

ترشح اکسی توسین در هنگام ارضا جنسی موجب بهبود خواب می شود. خواب کافی و مطلوب در تنظیم وزن و فشارخون موثر است. علاوه بر اثرات هورمونی، تحرک در حین رابطه جنسی نیز موجب آرامش و بهبود خواب می گردد.

۱۴- تقویت سیستم  بویایی

 با تقویت سیستم هورمونی باعث تقویت حس بویایی می شود

۱۵-وضعیت اسپرم بهتر

باور عمومی میان محققان این است که هر چه اسپرم ها به مدت طولانی تری در بیضه ها باقی بمانند به خاطر شرایط محیطی و دمای بدن دچار آسیب دیدگی بیشتری می شوند.در این حال، رادیکال های آزاد که به ماده وراثتی سلول ها آسیب می زنند نیز در این محیط وجود دارد که با آسیب رساندن به ساختار دی ان ای اسپرم ها قدرت باروری را کاهش می دهد.از سوی دیگرهشدار می دهند که رابطه جنسی مستمر و مداوم با کاهش تعداد اسپرم های خارج شده در هر انزال می تواند خطر کاهش قدرت باروری را به همراه داشته باشد.
توصیه میشود بهترین راه برای تقویت قدرت بارداری، برقراری رابطه هر روزه در دوره تخمگذاری زنان است.

۱۶- تقویت تولید تستوسترون در مردان و استروژن در زنان

تستسترون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد و منافع بیشمار دیگر دارد.

استروژن باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میکند و منافع بیشمار دیگر دارد.

۱۷- بهبود سلامت دهان ودندان

بدلیل افزایش بزاق و آنزیم های مفید جلوگیری از پوسیدگی و نیز توجه بیشتر به بهداشت دهان ودندان درشرکای جنسی

 ۱۸ – کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان

افزایش سطح اکسی‌توسین و دی.اچ.ایی.ای (یک هورمون جنسی)، می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهند که شانس ابتلا به سرطان پستان در خانم‌هایی که حداقل ماهی یکبار رابطه زناشویی دارند، بسیار کمتر از خانم‌هایی است که اصلا رابطه زناشویی ندارند. به علاوه، محققان یونانی می‌گویند که احتمال ابتلا به سرطان پستان نوع مردانه در مردانی که حداقل ۷ بار در ماه (البته از دهه پنجم زندگی به بعد) به ارگاسم می‌رسند، بسیار کمتر از سایر مردان است.

۱۹- افزایش طول عمر

نرخ مرگ و میر درافرادی که ۲ بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه میکنند.

 نتیجه داشتن رابطه جنسی بیش از دو بار در هفته در زنان نسبت به تعداد کمتر عبارت بود از:

  باروری بهتر، استخوان بندی محکمتر، سلامت قلب و عروق، افسردگی کمتر، کاهش خطر ابتلا به ناراحتی های پستان و رحم، کاهش ناراحتی های بعد از یائسگی

 

در مورد اثر آمیزش جنسی بر روی پروستات باید گفت که در بعضی مقالات ذکر شده است که زیاد بودن دفعات روابط جنسی احتمال بروز سرطان‌های پروستات را کاهش می‌دهد. اما به هر حال شما نباید نگران باشید. اگر به مدت طولانی روابط جنسی نداشته‌اید، احتمال افزایش خطر بروز سرطان پروستات آن چنان بالا نمی‌رود که باعث نگرانی یا بروز مشکل خاصی برای شما بشود. زندگی طبیعی خود را بدون نگرانی ادامه دهید

ارتباط جنسی دیر به دیر قدرت باروری مردان را کم می کند

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد فاصله گذاری زیاد بین روابط جنسی قدرت باروری مردان را کاهش می دهد.این تاثیر به ویژه در مردانی که تعداد اسپرم کمی دارند شدید تر است. پژوهشگران با بررسی ۹۰۰ مرد بالغ دریافتند بهترین زمان بندی داشتن روابط جنسی , انجام یک روز در میان آن است.

افراط  در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است: رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ،حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی(تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند.

  اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد: آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد.

 

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران