اصول روابط جنسی در انسان

تعداد بازدید : 49515
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۶/۲۶
2.77
قبل از هر چیزی باید بدانیم رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است و در این رابطه دو نفر با ویژگیهایی متفاوت با هم رابطه برقرار می کنند...


رابطه ی جنسی ، یک رابطه ی 2 طرفه است

قبل از هر چیزی باید بدانیم رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است و در این رابطه دو نفر با ویژگیهایی متفاوت با هم رابطه برقرار می کنند. توجه و احترامی که هر طرف به طرف دیگر رابطه دارد کمک زیادی به برقراری بهتر رابطه می کند. رابطه جنسی یک رابطه یک سویه نیست که هر کس فقط به فکر خواستها و نیازهای شخصی خویش باشد بلکه یک رابطه دوسویه است که هر یک از طرفین ضمن توجه به خواستها و نیازهای خود باید به خواستها و نیازهای طرف دیگر نیز توجه نماید. پس اصل اول یک رابطه جنسی دوسویه بودن آن و توجه هر یک از طرفین رابطه به خواستها و نیازهای طرف دیگر رابطه است.

رابطه جنسی زن و شوهر

 بسیاری از افراد به ویژه مردها تصور می کنند که رابطه جنسی برای ارضای آنهاست و لذا در برقراری رابطه فقط به خواستهای خود توجه می کنند و ضمن لذت جویی صرف به طرف مقابل بی توجهند! به مرور زمان که همسرشان در رابطه جنسی به سردی می گراید متعجب شده و در کوچه و خیابان به دنبال سایر زنان می روند!!؟ این مردان به جای آنکه خود را مقصر قلمداد کنند همسرشان را سرزنش کرده و مقصر می دانند. در حالیکه اگر در رابطه جنسی به همسرشان توجه می نمودند و زمینه ارضای او را فراهم کرده و یا خواستهای او را مورد توجه قرار می دادند همسرشان نیز به دنبال گرمتر کردن رابطه می بود و رابطه شان به مرور گرمتر و گرمتر می گردید.

نکته دیگر آنکه قبل از برقراری رابطه لازم است مقدماتی فراهم گردد تا هر یک از طرفین   آمادگی انجام رابطه جنسی را داشته باشند. زنان زمانی آمادگی رابطه جنسی را دارند که از نظر عاطفی اقناع شده باشند. رفتار مرد در خانه و برخوردی که با همسرش دارد زمینه اقناع عاطفی زن را فراهم می کند. مردی که در خانه تندخویی کرده و یا برخورد محبت آمیزی با همسرش ندارد زمینه اقناع عاطفی زن را فراهم نکرده و برعکس زمینه سردی زن را فراهم می کند. همچنین مردی که خسته و بی حوصله است آمادگی برقراری یک رابطه خوب را ندارد. پس تنها زمانی باید به رابطه جنسی اقدام کرد که دو طرف آمادگی برقراری رابطه جنسی را داشته باشند. اصل دوم رابطه جنسی صحیح اینست که فقط زمانی رابطه جنسی برقرار شود که دو طرف آمادگی انجام رابطه را داشته باشند.

توجه به این دو اصل یعنی دوسویه بودن رابطه جنسی و لزوم توجه به خواستها و نیازهای طرف دیگر و همچنین انجام رابطه جنسی وقتی که طرفین آمادگی لازم را دارند کمک فراوانی می کند تا رابطه جنسی بهتر و موثر تر باشد.

 

 تعداد رابطه جنسی در حالت طبیعی چه مقدار است و آیا رابطه بیشتر نشانه قوت و سلامت میل جنسی است؟

باید پاسخ داد که بیش از آنکه تعداد رابطه جنسی اهمیت داشته باشد کیفیت رابطه جنسی است که اهمیت دارد. بسیاری از مردان و زنان هستند که شاید هر شب رابطه جنسی دارند ولی از سلامت جنسی برخوردار نیستند و کسانی هم هستند که در طول ماه فقط ۲ بار رابطه جنسی دارند و از سلامت جنسی هم برخوردارند چرا که کیفیت این ۲ بار رابطه جنسی بسیار بالاست و ایشان را به حد کفایت ارضا می نماید. لذا توجه به اصول رابطه صحیح جنسی که اصل اول و دوم آن در بالا ذکر شد در کیفیت رابطه و سلامت جنسی تاثیر بسزایی دارد.

ارگاسم در مردان - ارگاسم در زنان

رابطه ی جنسی خوب

یک رابطه ‌جنسی خوب چیزی بیشتر از خود نزدیکی است. بخش عمده هیجان و شور رابطه‌ جنسی قبل از نزدیکی اتفاق می‌افتد (مخصوصاً برای خانم ها). هر کاری که بعنوان مقدمه برای رابطه‌ جنسی انجام شود، پیش‌نوازی نامیده می‌شود.


پیش‌نوازی در رابطه جنسی دو نوع دارد:

پیش‌نوازی جسمی و پیش‌نوازی احساسی.

تقریباً همه با پیش‌نوازی جسمی آشنایی دارند که شامل بغل کردن، بوسیدن، لمس کردن عاشقانه و رابطه جنسی دهانی و از این قبیل می‌شود.  اما وقتی به پیش‌نوازی احساسی می‌رسد، اکثر افراد حتی نمی‌دانند که این وجود دارد چه برسد به اینکه چطور از آن برای بهبود تجربه جنسی استفاده کنند.

 

پیش نوازی احساسی تاثیر زیادی در بهبود رابطه جنسی زن و شوهر دارد

چرا پیش ‌نوازی تا این اندازه در رابطه جنسی اهمیت دارد؟

پیش‌نوازی برای تحریک و برانگیختن همسر برای آماده‌ کردن او برای نزدیکی استفاده می‌شود. نه تنها پیش‌نوازی شور و هیجانتان را بالا می‌برد بلکه اگر به درستی انجام دهد به ایجاد نعوظ در مردان و خیس و نرم شدن واژن در خانم‌ها کمک می‌کند. اما اگر ندانید چه باید بکنید، می‌توانید همه شور و احساس طرف‌مقابل را از بین ببرد.


بایدها و نبایدها 

پیش‌نوازی یک هنر است و باید بدانید چه کارهایی را باید و نباید انجام دهید. 

بهداشت بدن را کاملا رعایت کنید گرفتن دوش و نظافت بدن و بهداشت دهان ودندان و استفاده از عطر مناسب و مورد علاقه زوجین بسیار مهم است ( متاسفانه بعضی از مردان فکر میکنند که دوش فقط مربوط به بعد رابطه زناشویی است!!!)

خیلی خشن رفتار نکنید. همسرتان نیاز دارد که او را با نرمی و محبت لمس یا درواقع نوازش کنید. پس دفعه بعدی که می‌خواهید همسرتان را لمس کنید، سعی کنید اینکار را نرم‌تر و بااحساس‌تر انجام دهید.( البته بعضی زوجین از حرکات خشن حین رابطه جنسی خوششان می آید و این بسته به افراد فرق میکند)
حرکات تکراری. اینکه بخواهید هر بار یک کار مشابه انجام دهید، خسته‌کننده یا حتی آزاردهنده می‌شود. اگر همسرتان گفته است که در یک کار و عمل خاص خوب هستید، فقط به آن کار بسنده نکنید و مدام آن را تکرار نکنید. سعی کنید حرکات دیگری را هم امتحان کنید تا بتوانید شعله احساساتش را مشتعل کنید.
نداشتن اعتمادبه‌نفس. اگر شجاعت لازم برای امتحان کردن کارهای جدید را نداشته باشید، موفق نخواهید شد. پیش‌نوازی نوعی آزمایش و خطاست. سعی کنید راهکارهای مختلف را امتحان کنید و از همسرتان نظر بخواهید.
در طول رابطه جنسی دهانی خشن نباشید. گاهی‌اوقات همسرتان ممکن است از رابطه جنسی دهانی خوشش نیاید. دلایل زیادی وجود دارد که زنان از رابطه جنسی دهانی خوششان نیاید. بخشی از آن می‌تواند با نحوه انجام این کار توسط شما مرتبط باشد اما این احتمال هم وجود دارد که با این کار راحت نیست. یادتان باشد که نباید هیچوقت او را مجبور به کاری کنید.
نوک سینه‌هایش را نچرخانید.به هیچوجه نباید اینکار را انجام دهید. این کار به هیچ عنوان برای خانم‌ها تحریک‌کننده نیست. حتی احساس خوبی هم به آنها نمی‌دهد زیرا واقعاً دردآور است.( البته مکیدن و بوسیدن سینه ها در زن و مرد بسیار محرک است به شرطی که دردآور نشود)
کلیتوریس را فراموش نکنید.ساده‌ترین راه برای اکثر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم، تحریک کلیتوریس است. پس همه تلاشتان را بکنید که روی این ناحیه خوب کار کنید.

کلیتوریس را فراموش نکنید.ساده‌ترین راه برای اکثر خانم‌ها برای رسیدن به ارگاسم، تحریک کلیتوریس است.

حرف بزنید .سعی کنید در گوشش حرف‌های عاشقانه و محرک زمزمه کنید. اول بگویید که چقدر دوست دارید بدنش را لمس کنید. بعد برایش توصیف کنید که کجاهای بدنش را دوست دارید لمس کنید و چطور اینکار را خواهید کرد. این باعث می‌شود خیلی زود تحریک شود.

از تولید صداهای بیش از حد و یا برعکس بی سروصدا مثل مجسمه بودن اجتناب کنید نالیدن بیش از حد یا تکرار کلمات بخصوص چندان جذاب نخواهد بود. از طرفی عدم صحبت هم نتایج منفی خواهد داشت. بهتر است تعادل البته بسته به نیازها و علایق افراد حفظ شود. به کار بردن واژه های سکسی یا مستهجن اشکال ندارد و حتی خیلی خوب است فقط تنوع در این واژه ها و نیز درنظر گرفتن رضایت زوجین از همدیگر در این زمینه بسیار مهم است شاید بعضی زوجین( بویژه در زنان) از این کلمات سکسی حس خوشایندی نگیرند.
به خاطر داشته باشید که پیش‌نوازی باید حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد. پس عجله نکنید.  سعی کنید از وقتتان و تحریک ذهن و جسم همسرتان لذت ببرید و یادتان باشد یک رابطه جنسی خوب همیشه با یک پیش‌نوازی عالی شروع می‌شود

فضای اتاق را عاشقانه نگه دارید.  رنگ اتاق باید روشن و دارای آیینه  بزرگ باشد. نفوذ صدا به بیرون حتی الامکان در کمترین مقدار باشد و در اتاق از قفل خوبی برخوردار باشد. گاهی زوجین در نور زیاد یا کم با چراغ کم نور رنگی(آباژور) احساس بهتری دارند. یک موسیقی آرام بخش عاشقانه چاشنی کار باشد.هر از چند گاهی دکوراسیون اتاق و نوع موسیقی و حتی نوع عطر خود را حتما تغییر دهید. دراتاق از شمع یا عود معطر استفاده کنید. حتما در زمان پیش نوازی و بعد آن موبایل را خاموش کنید و از وسایل صوتی تصویری مثل تلویزیون استفاده نکنید. دما و رطوبت اتاق مناسب باشد. بوسه و ماساژ را فراموش نکنید.

اصل مقاربت

شاید تصور عوام از یک رابطه جنسی فقط بحث دخول باشد. اما باید گفت دخول بخش پایانی یک رابطه جنسی است و بیشترین زمان در یک رابطه مربوط به مبحث پیش نوازش است. همانگونه که در مطالب قبلی اشاره شد دوسویه بودن و بهنگام بودن از اصول اساسی یک رابطه جنسی است و پیش نوازش نیز بخش دیگری از یک رابطه صحیح. یک رابطه جنسی خوب رابطه ای است که زن و مرد نیازهای عاطفی یکدیگر را برطرف نموده باشند و تمامی اختلافات فی مابین را به سرانجام رسانده باشند تا در هنگام رابطه به خواستها و انتظارات طرف دیگر رابطه و نیازهای خویش توجه لازم را داشته باشند.

دخول بخشی از رابطه است که طرفین به اوج لذت جنسی می رسند و رابطه پایان می پذیرد. در واقع در یک رابطه جنسی صحیح وضعیت به گونه ای است که دو طرف رابطه در هنگام دخول ارگاسم یا اوج لذت جنسی را تجربه کنند. دقت در مراحل پیش از دخول کمک می کند تا دخول موفقتر باشد و نتیجه بهتری داشته باشد.

دخول بخشی از رابطه است که طرفین به اوج لذت جنسی می رسند و رابطه پایان می پذیرد.

در مورد دخول شیوه ها و روشهای مختلفی وجود دارد که در هر کدام میزان تحریک برای یکی از طرفین رابطه بیشتر یا کمتر بوده و بسته به تحریک پذیری زن یا مرد هر یک تاثیر خاصی دارند . مهمترین رکن در دخول طمانینه و آرامش است. مرد باید به آرامی و با طمانینه آلت تناسلی خود را وارد واژن یا مجرای تناسلی زن نماید. هنگام تحریک نیز مرد باید آرامش را رعایت نموده و از تحریک شدید و یا فشار زیاد بپرهیزد و اجازه دهد زن شدت تحریک را تعیین نماید و با حرکات خود به رابطه کمک کند.

یکی از مهمترین اشکال دخول روش روبرو یا صورت به صورت است. در این شیوه که متداولترین شکل رابطه است زن در زیر و مرد در رو قرار گرفته زن پاها را باز کرده و مرد بین پاهای زن قرار گرفته و به آرامی آلت تناسلی خود را وارد واژن می نماید و عمل جنسی انجام می شود. در این شیوه زن تحریک بیشتری را احساس کرده و مرد تحریک کمتری و هر دو در فاصله زمانی کمی از هم به ارگاسم می رسند. بعضی افراد رابطه جنسی را شبیه کوبیدن چکش بر سندان میدانند و فکر میکنند که هرچقدر حرکت آنها تندتر و شدیدتر باشد زن احساس رضایت بیشتر میکند غافل از اینکه شدت عمل فقط در یک حدی برای زنان لذت بخش است و بیشتر از آن آزار دهنده میباشد. در ضمن انداختن وزن بدن مرد روی زن و جلوگیری از آزادی حرکات زن نیز، با اصول صحیح مقاربت منافات دارد. 

در یک رابطه جنسی صحیح ابتدا زن به ارگاسم می رسد و سپس مرد با تحریک کمی به ارگاسم خواهد رسید. اگر مرد به ارگاسم برسد و انزال رخ دهد به علت آنکه نعوظ آلت تناسلی مرد از بین می رود امکان به ارگاسم رسیدن زن از بین رفته و بعید خواهد بود.

در یک رابطه جنسی صحیح ابتدا زن به ارگاسم می رسد    

نکته ای که در هنگام دخول باید رعایت گردد اینست که نقطه یا حد ارگاسم زن و مرد به هم نزدیک و یا بر هم منطبق گردد. از زمان دخول تا انزال مرد مدت زمان ارضای مرد می باشد. در این فاصله تحریک جنسی مرد به اوج می رسد تا جاییکه انزال رخ داده و مرد ارضا گردد. بلافاصله پس از ارضا آلت تناسلی مرد از حالت نعوظ خارج می گردد و توانایی تحریک زن را از دست می دهد. این مدت زمان در اولین دفعات برقراری رابطه جنسی بسیار کوتاه است و مردان در فاصله کمی ارضا می شوند.

در برخی از مردان این زمان به حدی کوتاه است که آنها را در برقراری رابطه جنسی دچار مشکل می کند بگونه ای که یا قبل از دخول و یا بلافاصله پس از دخول دچار انزال و ارضا شده و توان ادامه رابطه جنسی تا به ارگاسم رسیدن زن را ندارند. این مشکل  زود انزالی یا انزال زودرس می باشد که  قابل درمان است. از هنگام دخول تا به ارگاسم رسیدن زن نیز زمان ارضای زن می باشد که فاصله ای به نسبت  طولانی می باشد. این زمان در زنان و در طول یک دوره عادت ماهانه یا سیکل قاعدگی قابل تغییر است و مدت آن در زمان میان سیکل یا هنگام تخمک گذاری زن  کوتاهترین زمان می باشد. اختلاف این زمان در زن و مرد باعث می شود تا رابطه جنسی در صورت عدم رعایت اصول به رابطه ای نه  لذت بخش که رابطه ای عذاب آور تبدیل شود.

زنانی که در رابطه جنسی به ارگاسم نمی رسند به مرور رابطه برایشان حالتی عادی و بدون لذت پیدا کرده و حتی به علت عدم ارضای نیاز های درونی تنفر آمیز و عذاب آور می گردد و همچنین مردانی که زود انزالی دارند دچار ضعف اعتماد به نفسُ احساس سرخوردگی و تحقیر و عدم لذت از رابطه جنسی می گردند. بسیاری از درگیریها و اختلافات زناشویی ناشی از همین مشکل در رابطه جنسی می باشد. لذا باید تلاش کرد تا در هنگام دخول زمان ارضای مرد افزایش یابد و زمان ارضای زن کوتاه گردد تا با نزدیک شدن این دو زمان به هم و یا انطباق آن بر هم لذت رابطه جنسی افزایش یافته و هم زن و هم مرد در رابطه جنسی به ارگاسم برسند. 

 

جهت مشاوره امور جنسی بانوان با اینجانب  :

1. حضوری در مطب  44383418

2. مشاوره تلفنی (با تلفن ثابت)      9099070533 ایران

                                             9092305014  تهران

برچسب ها :

ارگاسم-زنان

نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران