تست سریع بارداری با خون

تعداد بازدید : 18504
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱
2.45
برای تست حاملگی با خون از چه زمانی می توان اقدام کرد؟ آزمایش بارداری با خون

سریع ترین و معتبرترین  تست تشخیص بارداری ،آزمایش خون  گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) در آزمایشگاه می باشد. زودترین زمانی که ممکن است تسن خون بارداری ، بارداری را مشخص کند،  7 تا 10 روز بعد از لقاح است. البته در همه ی موارد این طور نیست. گاهی ممکن است مثبت شدن آزمایش خون بیشتر طول بکشد.

حساسیت تست بارداری با خون

تست خون بارداری در آزمایشگاه ، یک روش برای تشخیص اولیه وجود هورمون گنادوتروپین جفتی انسان در خون است که سرعت و اعتبار آن از تمام تست های خانگی و تجاری بیشتر است. هر گاه فردی با انواع کیت های تجاری (بی بی چک یا تست خون خانگی) آزمایش بارداری اش را تست کند ، تا زمانی که به طور آزمایشگاهی چک نشود ، تست های تجاری ارزش تشخیصی برای پزشک را نخواهند داشت .


هورمون hCG چیست؟

هورمون گنادوتروپین جفتی انسان (hCG) یک گلیکو پروتئین است که در طول بارداری توسط جفت ترشح می شود. در بارداری طبیعی، اچ سی جی 7 تا 10 روز پس از لقاح به مقادیر بسیار کم ممکن است وارد خون شود. اما این مقدار کم ، با تست های خانگی (بی بی چک و حتی تست های خون تجاری خانگی) معمولا قابل شناسایی نیستند! به همین دلیل همیشه صحت تست های خانگی ، باید توسط آزمایش خون در آزمایشگاه تایید شود .


بهترین زمان برای آزمایش بارداری با خون

اولین توصیه ی ما راجع به انجام تست بارداری این است که اولا کمی بیشتر از 7-10 روز صبر کنید ! مثلا 14 روز زمان مناسب تری است. بعد از 14 روز از نزدیکی، فقط و فقط  با مراجعه به آزمایشگاه های معتبر، آزمایش خون انجام دهید.

چرا؟

اولا: اکثر شما با خرید و استفاده ی مکرر تست های خانگی (مثل بی بی چک یا تست های خون خانگی) ، علاوه بر اینکه هزینه می کنید، واقعا اعصاب شما تحت تاثیر این تستها قرار می گیرد و آخر سر هم به پاسخ درست و قطعی نمی رسید!

دوما : با انجام تست خون بارداری آزمایشگاهی ، در واقع یک تست "معتبر" از نظر پزشکی انجام داده اید . مثلا خانمی که پریودش عقب افتاده و با مراجعه به پزشک عنوان می کند که " بی بی چک یا تست خون خانگی م منفی شده " ، این تست ها برای پزشک اعتبار لازم را نداشته و اول و آخر شما برای تایید یا تکذیب این تست ها باید آزمایش استاندارد در آزمایشگاه را انجام دهید !

در باره ی تست خون بارداری

آیا برای تست خون آزمایشگاهی باید ناشتا باشم ؟

جواب : خیر. ناشتایی لازم نیست .

آیا برای انجام تست خون بارداری باید حتما از تایم پریودم گذشته باشد؟

جواب : لزوما خیر ! اما برای دستیابی به پاسخ قطعی ، "بهتر" است پس از به تعویق افتادن پریود آزمایش دهید.

آیا بی بی چک و تست های خانگی همیشه دقت دارند و ما می توانیم به آنها اکتفا کنیم ؟

خیر. هیچ پزشکی به تست های خانگی اعتماد ندارد. چون غالب این تستها با هداف تجاری تولید و پخش شده و اینکه میزان خطا در استفاده از آنها بالاست و در نتیجه قطعیت تست های آزمایشگاهی را ندارند .

روش انجام  تست بارداری با خون در آزمایشگاه

با مراجعه به آزمایشگاه، نزدیک به 2 سی سی خون از وریدهای سطحی دست گرفته شده و پاسخ شما همان روز آماده می شود. امروزه اکثر آزمایشگاه ها بصورت اینترنتی جواب آزمایش را برای مراجعین شان می فرستند.

طریقه تفسیر تست بارداری با خون

در تست بارداری با خون به عدد زیر ستون Result نگاه کنید.

اگر زیر 10 باشد (خصوصا زیر 5) نتیجه منفی است .اما اگر پریود نشدید باز آزمایش را تکرار کنید.

بین 10 تا 25 ، بارداری مشکوک است .

اما عدد بالای 25 باشد نتیجه مثبت است .

 

 

 

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران