سقط عمدی؟چرا؟

تعداد بازدید : 29570
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۸/۱۰
2.29
سلام دوستان . پس از مبحث سقط که تو پست قبلی گذاشتم ، دلم نیوند این حرفها رو ننویسم . متاسفانه میزان سقط تو جامعه خیلی زیاد شده و مادرای ما خیلی براشون عادی شده که تن به این "قتل" بدن ...

سقط جنین با قرص - سقط جنین در خانه

مادرم ،

عوض اینکه زدگی م  رو ازم  بگیری .....دستامو بگیر...

سقط جنین ، دکتر سقط ، هزینه سقط  ،داروی سقط جنین، زعفران سقط جنین ، جنین سقط شده ، عکس جنین سقط شده               

به جز موارد واااقعا استثنایی و خاص، شما مادر گرامی چطور دلتون میاد هدیه ای که خدا بهتون داده رو بهش پس بدین؟

جنین موجود بی آزار و نیازمندیه که به رحم شما چنگ زده و تو این دنیا فقط 2 نفر رو داره که بهشون پناه آورده :

یکی خدا ، یکی مادر...

یه خواهشی که  دارم از مادرانی که بچه دار شدن و به هر دلیلی میخان سقط جنین کنن:

خواهشا یا درست و توسط فرد خبره این کار رو انجام بدین ...یا اصلاااا سراغ سقط جنین نرین.

ما خیلی موارد داریم که مادر با خوردن داروهای گیاهی و زعفران و ...این چیزا سعی کردن سقط جنین کنن و موفق نشدن و بعد از چند هفته که از شوک در اومدن ، تصمیم گرفتن بچه رو نگه دارن! خب اینجا فقط جنین کلی عذاب کشیده و ضرر کرده. پس آگاهانه و عاقلانه تصمیم بگیرید. اول فکرها تون رو کنید. اجازه بدین از شوک خارج بشین، بعد تصمیم بگیرید .

دوستای عزیز این رو بدونید: زعفران یه جنین سالم رو نمیندازه. یا خیلی چیزای دیگه که شنیدیم باعث سقط جنین هستن (از نظر طب سنتی سقط آور) مثل تخم جعفری و جوشانده کنجد و امثال ش . اینا چون جفت رو ضعیف میکنن، تو خانومای باردار ممنوع شدن و به اسم "سقط آور " معروف شدن. مثلا میتونن جفت رو کمی جدا کنن و باعث ایجاد خونریزی بشن. ولی دوستان عزیز، اینا واااقعا باعث سقط کامل جنین نمیشن .

حتی دوستان عزیزی که تازه می فهمن باردار هستن و به اصطلاح تو "جو " هستن و عصبانی هستن و هزار تا بلای گیاهی سر جفت و جنین میارن و در آخر هم همون جنین رو نگه میدارن. این کار از صد تا کودک آزاری هم بد تره .

حتی کسانی رو داشتیم آمپول یا قرص و شیاف سقط جنین استفاده کردن و بچه شون نیفتاده و همون جنین رو تصمیم گرفتن و فکر کردن و  نگه داشتن ...ولی این داروها عوارض خودشو گذاشتن .

سقط جنین ، راههای سقط جنین ، داروی سقط جنین ، میزوپروستول سقط جنین ، دکتر سقط جنین

پس:

1. درست و قاطع تصمیم بگیرید. جنین اسباب بازی نیست تو رحم شما. پس دادن هدیه کار خوبی نیست !

2. اگه با در نظر گرفتن همه ی جوانب "منطقی " و نه "احساسی" تصمیم به سقط جنین گرفتین ، سرسری و شانسی انجام ندین .که مثلا یه لیوان زعفران بخورید حالا ببینیم می افته یا نه !! حداقل درست انجام بدین و پیش کسی برین که این کار رو درست براتون انجام بده .

 

بخشی از عوارض سقط جنین:

- سوراخ شدن رحم:

2 تا 3 درصد زنانی که سقط جنین می کنند در معرض خطر سوراخ شدن رحم قرار دارند. بسیاری از این جراحات تشخیص داده نشده و درمان نشده باقی می مانند. خطر سوراخ شدگی رحم برای زنانی که قبلاٌ زایمان کرده اند یا هنگام سقط بیهوشی عمومی داشته اند افزایش می یابد.

- پارگی های دهانه رحم:

پارگی های مشخص دهانه رحم که نیازمند بخیه زدن هستند در حداقل 1% سقط های سه ماهه اول رخ می دهد. پارگی های کوچک تر یا جراحات میکرو که درمان نمی  شوند نیز در دراز مدت به تخریب سیستم باروری منجر می شوند. تخریب پایدار دهانه رحم متعاقب سقط ممکن است به شل شدگی دهانه رحم، زایمان زودرس و عوارض  زایمان منجر شود.

- جفت سرراهی:

سقط جنین خطر جفت سرراهی در بارداری های بعدی را 7 تا 15 برابر بیشتر می کند (که خود تهدید کننده ی زندگی مادر و بارداری خواسته است).

- مشکلات در بارداری های بعدی:

سقط جنین مرتبط است با تخریب رحمی و دهانه رحم همراه است که خطر زایمان زودرس ، عوارض زایمان و تشکیل غیر طبیعی جفت در بارداری های بعدی را افزایش دهد. این عوارض از جمله علل منجر به معلولیت در بین نوزادان است.

- حاملگی نابجا:

سقط به طور ویژه احتمال حاملگی های نابجا را افزایش می دهد. حاملگی های نابجا، خود تهدید کننده زندگی بوده و ممکن است منجر به کاهش باروری گردد.

-بیماری التهابی لگن

-اندومتریوز:

از خطرهای بعد از سقط برای همه زنان است. زنان نوجوان 5/2 برابر زنان 29-20 ساله مستعد دچار شده به اندومتریوز متعاقب سقط هستند.

- خونریزیها و عفونت های ناشی از سقط

- آثار روحی روانی ناشی از سقط :

آثار روحی روانی نیز غالبا در نظر گرفته نمی شوند . اما بخش مهمی از عوارض سقط ، همین آسیب های روحی است که به مادر وارد می شود .

مراحل پنجگانه صدور مجوز سقط جنین


۱- پذیرفتن شرایط سقط جنین: شرایط پزشکی قانونی برای انجام سقط جنین عبارت است از: بیمارى جنین که به علت عقب افتادگى یا ناقص الخلقه بودن موجب حرج مادر است. بیمارى مادر که با تهدید جانى مادر توام باشد. تشخیص قطعى سه پزشک متخصص در خصوص یکى از موارد بالا. قبل از ولوج روح ( چهار ماهگی )
۲- تهیه مدارک لازم: ارائه شناسنامه زن و شوهر- سه قطعه عکس تمام رخ- تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه ها، معرفی نامه از پزشک متخصص معالج به همراه سونوگرافی معتبر و علاوه بر این مدارک حضور زوجین در این معاینه الزامی است.
۳- پرداخت هزینه های رسیدگی: در سال ۱۳۹۰ تعرفه تعیین شده براى درخواست سقط جنین ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
۴- بررسی مدارک
۵- تقدیم مدارک به مراجع دیصلاح

صدور مجوز سقط درمانى بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۸۴ مصوب مجلس شوراى اسلامى و آیین نامه این قانون که به تصویب سازمان پزشکى قانونى رسیده است به عهده سازمان پزشکى قانونى است. البته پزشکى قانونى مجوزهایى که قبل از چهارماهگى به اجرا درنیامده باشد را اجرا نمی کند. بالای ۱۹ هفته سقط ممنوع است.

 

 

 

برچسب ها :

سقط-جنین

منبع :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران