آمادگی برای پدر شدن

تعداد بازدید : 3416
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۸/۲
0.00
رفتار پدر در دوران بارداری همسرش تحت تاثیر باورهای فرهنگی، اعتقادات و باورهای اوست. خاطرات هر مرد از پدرش،تجربیلت دوران کودکی اش و ادراک وی از پدر بودن، به او در انتخاب وظایف و مسیولیتهایش کمک میکند. مردی که به بچه و پرورش او علاقه مند باشد در مورد نقش پدر بودنش هیجان زده و شادمان است و با همسرش مشارکت میکند.گاهی ممکن است مرد احساس تنهایی کند و به سرگرم کردن خود با کار و با گذراندن زمان بیشتر بیرون از خانه علاقه مند شود.به هر حال ، به نظر بیشتر مردان، بارداری میتواند بهترین زمان امادگی برای پذیرش نقش "پدری" و قبول نقش "مادری" همسرش باشد.

آمادگی برای پدر شدن

پذیرش نقش پدر:

 رفتار پدر در دوران بارداری همسرش تحت تاثیر باورهای فرهنگی، اعتقادات و باورهای اوست. خاطرات هر مرد از پدرش،تجربیلت دوران کودکی اش و ادراک وی از پدر بودن، به او در انتخاب وظایف و مسیولیتهایش کمک میکند. مردی که به بچه و پرورش او علاقه مند باشد در مورد نقش پدر بودنش هیجان زدخ و شادمان است و با همسرش مشارکت میکند.گاهی ممکن است مرد احساس تنهایی کند و به سرگرم کردن خود با کار و با گذراندن زمان بیشتر بیرون از خانه علاقه مند شود. به هر حال ، به نظر بیشتر مردان، بارداری میتواند بهترین زمان آمادگی برای پذیرش نقش "پدری" و قبول نقش "مادری" همسرش باشد.

ارتباط پدر با جنین:

ارتباط پدر با جنین به همان قوت  ارتباط مادر با جنین است. ارتباط پدر ممکن است به صورت بوسیدن یا لمس کردن شکم زن باردار، اشتیاق برای شنیدن صدای قلب جنین، حرف زدن با جنین و یا لمس حرکات جنین باشد. ایجاد ارتباط پدر با جنین نیز مانند مادر در سه مرحله ظاهر میشود. در مرحله اول که از چند ساعت تا چند هفته طول میکشد، قبول بارداری است. مردها نسبت به بارداری در صورت خواسته یا ناخواسته بودن ان ،با خوشحالی یا با تردید واکنش نشان  میدهند.درمرحله دوم، مرد با این واقعیت که همسرش باردار است، سازگار می شود. مرحله سوم که در هفته های اخر بارداری شروع میشود،ب ا همسرش راجب نقش خودش در زایمان و آمادگی برای پدر شدن صحبت میکند.برخی مردان نیاز به زمان بیشتری برای سازگاری با وضعیت بارداری و پدر شدن دارند.

آمادگی پدر برای زایمان:

بسیاری از زوجین در هفته های اخر بارداری هیجان زده و بی صبر میشوند که این حالت عادی است.بزرگترین نگرانی پدر این است که همسرش را به موقع به محل مناسب زایمان نرساندو نسبت به این زمان حساس غفلت کند.خیلی از مردان مایلند که بتوانند زمان زایمان و زمان مراجعه به بیمارستان را تشخیص دهند.

مردی که از قبل برای زایمان امادگی نداشته باشد،ترس و هیجان خود را به همسرش ممنتل میکند.اگاهی پدر و در صورت امکان حضور او در کلاسهای امادگی برای زایمان کمک میکند تا برای بسیاری از سوالات و نگرانیهای خود پاسخ مناسب دریافت نماید و بتواند همکاری موثری با همسر خود داشته باشد.

توصیه به پدرها:

  • از تغییرات روحی و جسمی همسرشان اگاه باشند.
  • درباره روند بارداری ،زایمان و بعد از زایمان مطالعه کنند.
  • فشارهای عصبی و نگرانیهای همسرشان را کاهش دهند.
  • در کارهای منزل به وی کمک کنند.
  • شرایطی را فراهم کنند تا همسرشان بیتر استراحت کند.زن باردار باید توان خود را برای نگهداری فرزند اینده و سلامت خود حفظ کند.
  • سیگار نکشد.دود سیگار برای رشد جینن مضر است. در صورت امکان در کلاسهای پیش از زایمان به اتفاق همسرشان شرکت کنند.
  • برای زمان زایمان از قبل امادگی داشته باشند.

 

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران