کمر درد بعد از نزدیکی

تعداد بازدید : 11600
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱/۱۴
0.00
یکی از شکایات زنان و مردان بعد از نزدیکی احساس درد در کمر است که میتواند آزاردهنده باشد.گاهی این درد بلافاصله بعد از رابطه احساس میشود ولی بعضی دیگر صبح روز بعد و هنگام برخواستن از بستر متوجه درد میشوند.بروز این درد میتواند زوجین را نگران سلامتشان کند اما اغلب این دردها نشانه وجود مشکل خاصی نیستند و دلیل اکثر آنها میتواند ضعف عضلات کمر باشد.برای کاهش یا از بین بردن این درد، راه حل هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

کمر درد بعد از نزدیکی

یکی از شکایات زنان و مردان بعد از نزدیکی احساس درد در کمر است که میتواند آزاردهنده باشد.گاهی این درد بلافاصله بعد از رابطه احساس میشود ولی  بعضی دیگر صبح روز بعد و هنگام برخواستن از بستر متوجه درد میشوند.بروز این درد میتواند زوجین را نگران سلامتشان کند اما اغلب این دردها نشانه وجود مشکل خاصی نیستند و دلیل اکثر آنها میتواند ضعف عضلات کمر باشد.برای کاهش یا از بین بردن این درد، راه حل هایی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره خواهد شد.

چرا بعد از رابطه جنسی فرد دچار کمر درد می شود؟

اگر دچار کمر درد مزمن به هر علتی  مثل گوژپشتی، آرتریت، بیرون زدن دیسک بین مهره ها هستید ،امکان این که بعد از رابطه جنسی این درد شروع شده یا شدت بگیرد زیاد است.در بسیاری از موارد درد کمر به خاطر کشیدگی عضلات کمر حین رابطه است، همچنین دلایل دیگری که هنوز برای بسیاری ناشناخته هستند.در کل شرایط بدنی شما مثل برهنه بودن و عرق کردن،پوزیشن هایی که به کمر فشار می آورند و اسپاسم های مربوط به ارگاسم و ....ممکن است حتی فردی را که مشکل خاصی ندارد ،دچار درد کند.

                                                                              

 توصیه های  کاربردی به همسرانی که کمردرد دارند


1.به نظر می رسد برخی از انواع کمردرد ناشی از مشکلات جنسی و وجود نداشتن رابطه مناسب و ارضاکننده باشد. در برخی شرایط، داشتن رابطه جنسی رضایت بخش می تواند به تخلیه هیجان ها کمک کند و باعث آرامش جسم شود. به عبارتی، رابطه جنسی مناسب خود نوعی مسکن است.پس کیفیت رابطه جنسی میتواند در وجود کمردرد موثر باشد.

2.به خاطر داشته باشید که اگر دچار کمردرد خفیف هستید، هرگز نباید رابطه جنسی را کنار بگذارید، بلکه فقط کافی است از حرکات شدید و ناگهانی پرهیز کنید. هرگونه حرکاتی که به پایین کمر فشار وارد می کند، می تواند درد را تشدید کند. مثلا در وضعیتی که خانم به شکم خوابیده؛ بهتر است بالشی زیر شکم او قرار داده شود. بهترین وضعیت که فشاری به کمر وارد نمی کند، خوابیده به پهلو است.

3.اگرحین رابطه دچار کمردرد شدید، فورا وضعیتی را که در آن هستید تغییر دهید و به مدت طولانی در آن پوزیشن باقی نمانید.فراموش نکنید که باید در مورد مشکلی که دارید، برای همسرتان توضیح دهید.

4.حتی المکان از یک بالش کوچک زیر کمر استفاده کنید و در فاصله زمانی کوتاه جای خود را با همسرتان عوض کنید تا به مدت طولاتی در یک حالت نباشید..

5.بهتر هست که بعد از نزدیکی دوش آب گرم بگیرید زیرا گرمای آب میتواند به عضلات شما کمک کند تا ریلکس شوند و اسپاسم ها رفع شود.

6.ماساژ کمر حین نزدیکی هم میتواند برای درمان کمر درد بعد از انزال بسیار مفید باشد چون در هنگام  سکس بدن  شما گرم است و جریان خون هم بیشتر است ،در نتیجه ماساژ میتواند بسیار موثر تر از سایر مواقع باشد.در ضمن،این ماساژ میتواند میل و انرژی شما را برای ادامه نزدیکی بیشتر بکند،پس از همسر خود بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد.

7.تاثیر فوق العاده ورزش را برای رفع این مشکل نادیده نگیرید.پیاده روی و ورزش هایی که عضلات کمر و شکم را قوی میکنند ،کمک بسیاری به درمان درد کمر بعد از نزدیکی خواهند کرد.وقتی عضلاتی آماده و قوی داشته  باشید، در هنگام سکس به علت کشیدگی یا فشاری که روی عضلات تان است دچار مشکل نخواهید شد.

                                                       


8.برای جلوگیری از درد کمر باید یک مکان مناسب برای برقراری رابطه جنسی که راحت باشید انتخاب کنید. اگر مکانی که در آن نزدیکی میکنید سرد است بهتر است کامل برهنه نشوید ودر صورت آمیزش بدون لباس در زمان انزال روی خود را با پتو بپوشانید.


9.اگر سابقه درد کمر دارید بهتراست تا از نزدیکی بیش از یکبار در روز بپرهیزید و در صورت تکرار این عمل بین دو رابطه از دوش آب گرم یا ماساژ کمر کمک بگیرید تا عضلات تان  آمادگی لازم را داشته باشند و حین یا پس از رابطه دچار اسپاسم و درد نشوند.
 

 

 

منبع :
ارسال کننده :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران