من مامان شدم ...حالا چیکار کنم ؟

تعداد بازدید : 30274
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۶
2.63
بی بی چک تون مثبت شده ؟ اولین چیزی که در شما می بینم ، نگرانی یه ! چرا ؟ نگران چه چیزی هستید ؟ بارداری و زایمان یک پدیده طبیعی در زندگی هر زن هست . درسته ، گاهی میتونه از روند طبیعی خودش خارج بشه . اما همانطور که گفتم ، "گاهی" . پس با توکل به خدا ، آرامش خودتون رو حفظ کنید و همین امشب یک عکس زیبا با همسرتون بگیرید به عنوان اولین شبی که متوجه شدید باردارید !

 

تبریک ماماسایت رو بپذیرید !!

 

تبریک بارداری ، تبریک حاملگی ، بارداری ، بی بی چک مثبت ، اقدامات حاملگی

 

 

 

enlightened سوالی که برای بسیاری از ماردان در ابتدای بارداری مطرح هست ، این هست که الان من چکار کنم ؟ بی بی چک م مثبت شده . قدم بعدی چیه ؟ 

 

1.قدم اول: اطلاعات را فقط از پزشک یا ماما بگیرید

اولین کاری که خواهش میکنم مادران رعایت کنند ، این هست که با سر زدن به سایت های مختلف و افراد مختلف و مفایسه شرایط خودشان با دیگران، بپرهیزند. مشکل خودش را نشان میدهد. شما دنبال مشکل ندوید! بدن افراد با هم بسیار متفاوت است . برایتان عجیب نباشد اگر هنوز حالت تهوع ندارید ....به پوچ بودن بارداری شک نکنید ، وقتی همه چیز طبق روال است. با هر نشانه ای به مسایلی مثل بارداری خارج رحم و ...فکر نکنید . 

اطلاعات را فقط از پزشک و کارشناسان مامایی بگیرید. همینجا سوال کنید. در صورت تمایل ، اگر عجله داشتید ، با شماره های اینجانب  تماس بگیرید:

 

 

شماره تلفن مامایی ، مشاوره تلفنی مامایی ، مشاوره مامایی ، پرسش و پاسخ مامایی

 

 

 

2.قدم دوم: مراجعه به پزشک منتخب

 با بی بی چک مثبت ، به پزشک منتخب تان (که قرار است کل دوران بارداری را تحت نظرش باشید ) مراجعه کنید. ایشان آزمایش بارداری (تیتر بتا )  و یک سری آزمایشات تکمیلی دیگر (قند و تیرویید و ...) را برایتان درخواست خواهد کرد. با پزشک تان راحت و ریلکس باشید. سوالاتی که دارید از قبل در منزل آماده کرده ، و روی برگه یادداشت کنید و حین ویزیت، به ترتیب از پزشک تان سوال کنید. 

 

 

بی بی چک مثبت ، اقدامات حاملگی  

 

 

در ملاقات با پزشک ، یک شرح حال کامل از گذشته و حال شما پرسیده می شود . پس آماده باشید:

  • - سن و شغل خود و همسرتان ، و اینکه نسبت فامیلی دارید یا نه ؟
  • - آخرین روش جلوگیری ، سابقه نازایی و مصرف دارو ؟
  • - گروه خونی تان را اگر میدانید به همراه داشته باشید . 
  • - سابقه ای از بیماری های خودتان ، جراحی هایی که تا به حال انجام داده اید ؟
  •  - تاریخ اولین روز آخرین پریود ؟
  • - درنهایت ، اگر بیماری یا مشکل خاصی در خانواده خود یا همسرتان دارید ، پزشک را مطلع کنید . 

 

 

3.قدم سوم: اولین سونوگرافی کی باشه؟

 برای انجام سونوگرافی عجله نکنید . برخی افراد همین که بی بی چک شان مثبت می شود، سریع به سونولوژیست مراجعه کرده و به دلخواه خودشان سونوگرافی انجام می دهند و در نهایت با کوله باری از نگرانی برمی گردند! چرا که ساک بارداری دیده نشده! خب مادر عزیز، با تیتراژ بتای زیر 1500، ما انتظار مشاهده ساک بارداری را نداریم !

 

 

بهترین زمان سونوگرافی حاملگی ، اولین سونوگرافی در بارداری ، ساک حاملگی ، دیده نشدن ساک حاملگی

 

اگر هیچ گونه مشکلی (مثل خونریزی و درد شدید زیر شکم و کمر و ....) را ندارید ، بهترین زمان انجام  اولین سونوگرافی برای شما، 50 روز پس از اولین روز آخرین پریودتان است. چون ساک و جنین و قلب  در این سن معمولا دیده شده ، و نیازی به برو و بیاهای زیاد نیست . 

 

4. قدم چهارم : در مورد مصرف دارو

در شرایط عادی، یک خانم باردار، نیاز به مصرف داروی خاصی ندارد. به جز اینکه  اسید فولیکی که از قبل از بارداری شروع کرده اید (در شرایط عادی یک میلیگرم)  را ادامه بدهید و اگر نیاز داشتید ، مولتی ویتامین استفاده کنید.

اما ممکن است ، برخی خانم ها، در ویزیت اول،  شیاف سیکلوژست یا پروژسترون و داروهای مشابه را دریافت کنند. این داروها در افراد عادی که هیچ مشکلی ندارند، توصیه نمی شوند. مگر اینکه سابفه ی سقط ، سابقه نازایی یا موارد دیگر داشته باشند .

اگر قبل از بارداری ، داروی خاصی استفاده می کردید، حتما راجع به ادامه یا قطع آن با پزشک تان مشورت کنید. 

 

 

5. قدم پنجم: 

اینقدر در اینترنت دنبال "بخورم نخورم" های بارداری و "چه کنم نکنم " های بارداری  نگردید . 

در اصل ، هر ماده ی خوراکی را به اندازه نرمال، می توان در بارداری استفاده کرد. یک سری مواد را ، از نظر طب سنتی به عنوان "قاعده آور" می شناسیم و بارها شنیده اید که مصرف شان در بارداری ممنوع است. این به این معنی نیست که حالا شما یک قاشق شله زرد میل کردید ، پس کار ممنوعی انجام داده اید و حتما برای شما مشکلی پیش خواهد آمد! 

مثلا در مورد زعفران : 

مقدار نرمال مصرف زعفران در روز چقدر است ؟ همان قدر را نوش جان کن و نگران نباش !
یک فنجان زعفران که داخل خورشت ریخته می شود، و 6 نفر از آن خورشت میل می کنند و یک ششم ش را شما میل می کنید ، این قدرت را ندارد که جنین شما را از جا بکند! زعفران در اینجا نقش "ادویه و چاشنی " را اگر این قدرت را داشت، به جای این همه سقط قانونی، همه خانم ها بدون نگرانی یک فنجان زعفران میل میکردند و تمام !!

اما اگر همین زعفران رو دم کنید و یک لیوان رو در یک مرحله نوش جان کنید، دیگر "ادویه و چاشنی " نیست ! می شود همان "قاعده آور" که الان حکم "دارو" رو در بدن تون داره. (که در زندگی روزمره مان به این شکل زعفران مصرف نمی کنیم). در این حالت ، زعفران ممکن است انقباضات رحم را تحریک کرده و باعث خونریزی از جفت و جدا شدن قسمت هایی از آن شود . 

پس در این موارد ، "مقدار و نوع مصرف " ، مهم است . نه صرفا خود ماده . در واقع ، چیزی که مهم است ، رعایت تعادل در انواع مواد غذایی می باشد . 

 

در آخر ، باز تاکید می کنم ، اطلاعات صحیح از فرد مطلع کسب کنید و تا وقتی که دلیلی ندارد، نگران نباشید و نگذارید به خودتان و نی نی خوشگلتان بد بگذرد . دوران بارداری شیرینی داشته باشید .

 

 

دوران بارداری ، بی بی چک مثبت

 

 

 

منبع :
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران