آنتی توکسین-Antitoxins

تعداد بازدید : 1181
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
آنتی توکسین-Antitoxins
هشدار! تجویز و تعیین دوز دارو به عهده پزشک می باشد و ماما سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه دارو ندارد
 
نام علمی دارو
[آنتی توکسین-Antitoxins]
گروه دارویی
[واکسن ها]
 

 

موارد مصرف آنتی توکسین (Antitoxins)

آنتی توكسینها پادتن هایی هستند كه برای خنثی نمودن اختصاصی یك سم مصرف می شوند.


مکانیسم اثر آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


موارد منع مصرف آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


عوارض جانبی آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


تداخل دارویی آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


مصرف آنتی توکسین (Antitoxins) در بارداری

FDA طبقه بندی: ---------------.


مصرف آنتی توکسین (Antitoxins) در دوران شیردهی

---------------


مقدار مصرف آنتی توکسین (Antitoxins)

برای اطلاع از مقدار و نحوه مصرف دارو با پزشک مشورت کنید.


هشدارها در مورد آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


نکات قابل توصیه در مورد آنتی توکسین (Antitoxins)

هنگام مصرف آنتی توكسینها باید به نكات زیر توجه نمود:
1.قبل از تجویز هر فرآورده بیولوژیك باید از تزریقات قبلی هر نوع سرم به بیمار و واكنشهای آلرژیك قبلی بیمار اطلاع به دست آورد. آنتی توكسینها در افراد با سابقه واكنشهای حساسیتی بر علیه فرآورده های بیولوژیك باید با احتیاط مصرف شوند. قبل از تجویز،آزمون حساسیت باید انجام گیرد. بدلیل احتمال مرگ و میر بعد از انجام آزمون داخل جلدی ، ابتدا باید آزمون خراش یا آزمون ملتحمه را انجام داد و در صورت منفی بودن یكی از این آزمونها، آزمون داخل پوستی را انجام داد. برای درمان علایم حاد آلرژیك ،اپی نفرین باید در دسترس باشد.
2.آزمون خراش: باید خراشی به میزان نیم سانتی متر ایجاد كرد و یك قطره از فرآورده رقیق شده (100:1 در سرم نمكی) روی آن قرار داد. برای كنترل نیز خراشی مشابه در طرف مقابل ایجاد و بر روی آن فقط سرم نمكی ریخته شود. بعد از 20 دقیقه خراشها با هم مقایسه شوند. كهیر متورم احاطه شده با هاله ای از قرمزی نشانه واكنش مثبت است.
3.آزمون ملتحمه: یك قطره از فرآورده رقیق شده (10:1 در سرم نمكی) را داخل كیسه ملتحمه یك طرف و برای كنترل یك قطره از سرم نمكی را در كیسه ملتحمه طرف دیگر ریخته می شود. در طی 10-30دقیقه واكنش مثبت با خارش ،سوزش ،قرمزی و ریزش اشك مشخص می گردد. این علایم با استفاده از قطره چشمی اپی نفرین كاهش می یابد. چشم كنترل باید ظاهری طبیعی داشته باشد. اگر هر دو چشم طبیعی باشند،نشانه واكنش منفی است.
4.آزمون داخل جلدی: برای بیماران بدون سابقه واكنش آلرژیك و یا با آزمون منفی خراش یا ملتحمه ،0/02-0/1 میلی لیتر از فرآورده رقیق شده (100:1 در سرم نمكی) در یك طرف و همین مقدار سرم نمكی در طرف دیگر (كنترل) داخل جلد تزریق می شود. برای بیماران دارای سابقه حساسیت باید رقت 1000:1 مصرف شود. بعد از 10-30 دقیقه محلهای تزریق باید با هم مقایسه شوند. كهیر متورم احاطه شده با هاله ای از قرمزی نشانه واكنش مثبت می باشد. باید توجه داشت كه مصرف همزمان آنتی هیستامینها ممكن است با آزمونهای حساسیت تداخل داشته باشند.
5.برای بیماران دارای آزمون مثبت حساسیت یا با واكنش مشكوك ،باید حساسیت زدایی بدقت انجام گیرد. برای این منظور،بشرط عدم بروز واكنش باید فرآورده رقیق شده را با فواصل 15 دقیقه و بطور مكرر تزریق كرد. اگر واكنشی رخ داد باید یك ساعت صبر كرد و سپس آخرین مقدار پادزهر تزریق شده كه واكنشی ایجاد نكرده را باید تكرار نمود.


اَشکال دارویی آنتی توکسین (Antitoxins)

---------------


نام تجاری دارو

دارویی یافت نشد.


میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران