تعداد بازدید : 105118
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
کاربران آنلاین : 0
نازنین_زهرا
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۲:۵۷:۵۴
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۲/۳ ۰۹:۲۳:۱۹

احکام بارداری در ماه محرم

(ویرایش)


سلام دوستان، این موضوع یعنی همین اقدام به بارداری در ماه محرم خیلی برام سوال شده بود، درباره رابطه زناشویی در محرم کلی تو اینترنت سرچ کردم و یه سری اطلاعات جمع کردم
 که اینجا براتون میذارم.

حتما شما هم نظرات و تجربیاتتون رو بذارید 

7kfq2
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۲:۵۹:۲۸
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۲/۳ ۰۹:۲۳:۱۹
(ویرایش)

در سایت پاسخگو این جواب رو داده بودن anim2-21

* نزدیکی با همسر برای اقدام به بارداری در غير از ايام حيض و نفاس و در حال احرام و روزه يا موارد ثانوي ديگر حرام نمي باشد. «مجامعت در ماه هاي محرم و صفر و ايام شهادت و سوگواري حرمت شرعي ندارد، بلي اين يك نوع احترام به پيشوايان ديني محسوب مي شود، همچنان كه معمولاً افراد در مرگ عزيزانشان به احترام آنها مدتي از مجامعت كناره مي گيرند.»
اما حامله شدن و انعقاد نطفه در شبهاي عيد فطر، قربان، نيمه شعبان، اول، وسط و يا آخر ماه مكروه است. اما در اينكه در ايامي مثل ماه محرم و صفر، ماه مبارك رمضان، ايام ولادتها و شهادت ائمه(ع) بارداري در آن ايرادي ندارد، شما مي توانيد در هر ماهي غير از روزهاي نهي شده باردار شويد و از ديدگاه دين وشرع، هيچ اشكالي ندارد و هيچ تأثير منفي روي فرزند نمي گذارد.

7kfq2
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۱:۱۰
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۲/۳ ۰۹:۲۳:۱۹
(ویرایش)

این رو هم از بلاگ نوراحکام درباره رابطه جنسی و زناشویی در ماه محرم برداشتم anim2-smilies-azardl3

* مقاربت در ماه محرم هیچ اشکالی نداره. هیچ شبی این عمل حرام نیست اما در بعضی شب ها و زمان ها جماع کراهت داره :

۱- جماع در شب و روزى که ماه و خورشید گرفته است. ۲- هنگام غروب خورشید. ۳- هنگام طلوع فجر تا طلوع آفتاب. ۴- شب اول ماه غیر از ماه رمضان. ۵- در شب آخر ماه. ۶- جماع بعد از احتلام در خواب. ۷- جماع در اتاقى که بچه‏اى وجود داشته باشد. ۸- نگاه کردن به فرج هنگام جماع. ۹- جماع به صورت عریان. ۱۰- جماع در زیر آسمان. ۱۱- جماع رو به قبله و پشت به قبله. ۱۲- هنگامى که شکم پر است. ۱۳- جماع در جایى که کودکى باشد که به آنها نگاه کند یا سر و صداى آنها را بشنود، هر چند چیزى متوجه نشود. ۱۴- جماع در فرصت بین اذان و اقامه نماز که مخصوص اعمال عبادى است. ۱۵- جماع بدون وضو یا غسل. ۱۶- جماع در شب عید قربان. ۱۷- جماع در شب عید فطر.

اینم از احکام مقاربت و بارداری در ماه محرم

7kfq2
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۸:۱۵
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۸:۲۸
(ویرایش)


سلام زهرا جون

چه موضوع خوبی رو مطرح کردی، خیلی وقته سوال منم هست.... باز هرکی میدونه خواهشا جواب بده awesome

2biy8
۱۳۹۴/۱۱/۲۵ ۱۳:۱۳:۰۳
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ۱۲:۵۳:۱۷
(ویرایش)

سلام ، من شنيدم فقط تاسوعا وعاشورا مشكل داره ولي نميدونم صحت داره يا نه...

 

6eq1w
۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۱۶:۱۹:۱۷
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۱۶:۲۲:۳۷
(ویرایش)

من که به این چیزا اعتقادی ندارم ، کار خلاف شرع که نمیخوان بکنند anim2-65d6a5d6s

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۱۶:۲۶:۴۸
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ ۱۶:۲۷:۲۵
(ویرایش)

سلام

 

چه موضوع جالبی

آره کار خلاف شرع نیست ولی به نظرم برای احترام گذاشتن به این ایام، نباید واسه بارداری اقدام کرد

 

۱۳۹۴/۱۲/۲ ۱۲:۲۷:۲۳
آخرین حضور: ۱۳۹۴/۱۲/۲ ۱۲:۳۰:۰۱
(ویرایش)

من تو اکثر سایت ها خوندم که نوشتن "رابطه جنسی در ماه محرم و ایجاد نزدیکی و مقاربت با همسر در هیچ یک از ماه های سال از نظر شرعی اشکالی ندارد اما در برخی از روزهای سال این عمل کراهت دارد و بهتر است که رابطه زناشویی با همسر صورت نگیرد.

۱۳۹۵/۱/۲۹ ۱۲:۴۱:۳۲
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۱/۲۹ ۱۲:۵۳:۱۷
(ویرایش)

اینو از سایت پاسخگو درباره احکام بارداری و رابطه جنسی در ماه محرم، تو جواب یکی از کاربرا خوندم، گفتم برای شما هم بذارم

آداب عزاداری در ماه محرم:

درست است كه يكي از آداب در ماه عزا و غم اين است كه بايد مقدارى از لذائذ زندگى را كه از خوردن و نوشيدن، آميزش جنسي و حتي خوابيدن و گفتن بدست مى‏آيد، ترك نموده (مگر آن كه لازم باشد) و ديدار با برادران دينى را ترك كرده و آن روز را روز گريه و اندوه خود قرار دهد و مانند كسى باشند كه پدر يا فرزند خود را از دست داده است‏؛ اما در هر صورت آنچه مهم است، اين است كه نبايد در اين ميان گناهي صورت بگيرد، مثلاً ممكن است انسان حتي در عاشورا نياز جنسي پيدا كند كه يك نياز طبيعي و مقدس در انسان است و عقل حكم مي كند: «معصومين(ع) فدا شدند تا ما از گناه دست برداريم، حال مبادا ما هم در اين روز به حرامي مبتلا نشويم!»
اما به هر حال در روايات نسبت به كساني كه در حالت طبيعي و عادي هستند و نياز جنسي شان فعال نشده است، توصيه شده است از مسايل دنيوي پرهيز كنند.امام صادق عليه السلام در اين زمينه مي فرمايند: «در روز (عاشورا) از كارهاي لذتبخش دوري شود و آداب و سنن سوگواري بر پا گردد و تا زوال خورشيد از خوردن و آشاميدن خودداري شود و بعد از آن همان غذايي خورده شود كه سوگوارن مي خورند.»
- نگاه شرعي به مسأله:
از نگاه شرعي هم بايد گفت: «ارتباط جنسي در ايام عزاداريها اشكالي ندارد.»
- حاصل سخن اينكه:
1- نزديكي و آميزش با همسر در شب يا روز شهادت معصومين عليهم السلام حرام نيست. ولي در صورتي كه ضرورت ندارد، بهتراست احترام كنيد و اين كار را به زمان ديگري تأخير بيندازيد.
2- ماه محرم و دهه عاشورا كه به حضرت سيدالشهدا (ع) اختصاص دارد آغاز مى شود. در يكى از زيارت هاى امام حسين(ع) كه از امام صادق(ع) روايت شده است، آن حضرت با اشاره به قبر حضرت سيدالشهدا(ع) به درگاه خداى متعال عرض مى كنند: «وَ بَذَل مُهجَتَه فِيك لِيستَنقِذَ عِبادَك مِنَ الجَهالَة وحَيرَة الضَلالَة» خون [قلب] خود را در راه تو داد تا بندگانت را از نادانى و سرگشتگى گمراهى برهاند. اين عبارت امام صادق(ع) به اين مطلب تصريح دارد كه هدف امام حسين(ع) از بذل جان اين بود تا بندگان خدا را از جهل و گمراهى نجات دهند.
اما در اين مسأله دقت داشته باشيد كه امام حسين(ع) براي اينكه بشر از جهالت خارج شود و مبتلا به گناه نشوند، خون قلب خود را به بشريت اهدا كرد. پس با توجه به اين نكته، هنگامي كه بين دو مساله ترديد داشتيم، بايد جانب حرمت را كنار گذاشت؛ در اينجا هم وقتي شوهر درخواست ارتباط زناشويي مي كند و ممكن است كه از نياز برخواسته باشد، واجب است به درخواست مشروع او پاسخ داد تا مبادا به گناه -كه موجب به درد آوردن قلب امام حسين ع مي شود- دچار شود.

6eq1w
۱۳۹۵/۲/۵ ۱۲:۳۴:۵۳
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۲/۷ ۱۱:۳۷:۳۶
(ویرایش)

پس با این حساب اقدام به بارداری در ماه محرم اشکال شرعی نداره. درسته دوستان؟

۱۳۹۵/۵/۲۸ ۱۶:۳۲:۵۵
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۱۱/۳ ۱۵:۳۵:۵۲
(ویرایش)

anim2-thanksچه عالییییییی

وقتی خدا رو دارم همه چی دارم❤
۱۳۹۵/۷/۵ ۱۸:۱۴:۰۱
آخرین حضور: ۱۳۹۵/۱۰/۷ ۱۵:۲۲:۱۸
(ویرایش)

هیچ اشکالی نداره اتفاقا وقتی انسان در سوگ نزدیکانش باشه  براش تسکینه  چه برسه به ائمه. برنامه داشته باشه قوت قلبه 😍برا من که بوده😜اگه بخای یه تقویم قمری نگاه کنی که کلا زندگی تعطیله😂😂😂

پروردگارم سپاس سپاس سپاس
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران