تعداد بازدید : 1173
تاریخ انتشار : ۱۳۹۶/۱/۱۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۶/۱/۲۱
کاربران آنلاین : 0
مریم گلی 96
۱۳۹۶/۱/۱۴ ۱۴:۰۰:۳۰
آخرین حضور: ۱۳۹۶/۱/۱۴ ۱۴:۰۸:۲۵

چگونه چرم اصل را تشخیص دهیم

(ویرایش)

چرم را کمــــی فشار دهید یا توی دست جمعش کنید ، چرم اصل زمانی که تحت فشار قرار گیرد اطرافش چین و چروک میفتد ولی چرم مصنوعی چروک نمیفتد یا به سختی چروک می شود.

چروک شدن چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی بوی خاصی می دهد

هنگامی که به قسمت های مختلف چرم طبیعی دست بزنید چرم یک دست نیست، یعنی بعضی جاها نازک است و بعضی جاها ضخیم‌. چون قسمت های مختلف پوست دام ضخامت‌ های متفاوتی دارد. در حالی که چرم مصنوعی چون با دستگاه درست می‌ شود، کاملا یکدست است.

اگر چرم طبیعی را زیر نور بگیرید نور را یکدست منعکس نمی کند برخی از قسمت های آن مات و برخی قسمت ها براق دیده می شوند.

چرم طبیعی دارای طرح غیر تکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و چرم  مصنوعی است.

اگر پشت چرم اثری از نخهای توری شکل مشاهده کردید، مطمین باشید که مصنوعی است.پشت چرم طبیعی ‌پرزهایی وجود دارد که از کل جنس جدا نمی شوند، لبه دوخته شده جنس موردنظر را برگردانیم و به این نکته دقت کنیم که پشت آن جنس چه حالتی دارد؟

پشت چرم طبیعی و مصنوعی

چرم طبیعی همانند یک پوست واقعی برخلاف چرم مصنوعی حسی گرم به دست منتقل می‌کند. چرم مصنوعی سرد تر و سخت تر است. چرم طبیعی که عملیات کمتری روی آن انجام شده است نرم تر از نمونه های پرداخت شده است و کیفیت بالاتری دارد.

چرم طبیعی آب را جذب میکند به طوری که بعد از 10 ثانیه آب کاملا به خوردش میرود در حالی که چرم مصنوعی آب را جذب نمیکند. (البته چرم طبیعی ضدآب (Water Proof)، هم آب را جذب نمیکند.) 

برگرفته از سایت http://www.negincharm.com

فروش انواع کیف چرم دست دوز از نگین چرم
http://www.negincharm.com
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران