تعداد بازدید : 711
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
کاربران آنلاین : 0
bboomm2525
۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۲۱:۰۶
آخرین حضور: ۱۳۹۷/۱۲/۱۵ ۱۴:۲۳:۰۸

جاذبه های توریستی کانادا را بشناسید

(ویرایش)

معرفی جاذبه های توریستی کانادا 
کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، دارای مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و مکان های منحصر به فرد برای گشت و گذار مسافران می باشد. این کشور دارای فرهنگی غنی با فضایی پر جنب و جوش و پر از شگفتی های طبیعی باور نکردنی است. اگر قصد سفر به کانادای غربی را دارید بهتر است از پر بازدیدترین جاذبه های آن یعنی کوه های راکی و شهر های ونکوور، ویکتوریا و کلگری بازدید کنید یا اگر قصد بازدید از کانادای مرکزی را دارید برخی از محبوب ترین اماکن موجود در آن شامل آبشار نیاگارا، تورنتو، اتاوا، مونترال و شهر کبک می شود. به گردشگرانی هم که قصد سفر به استان های دریایی در شرق کانادا را دارند پارک زیبای ملی گروس مورن (Gros Morne) به همراه شهرهای هالیفاکس و سنت جان توصیه می شود. شمال کانادا را فراموش نکنید زیرا به اندازه بخش های دیگر کانادا تأثیرگذار و قابل توجه است و از اماکن خاص موجود در شمال کانادا می توانیم به تماشای خرس های قطبی در حیات وحش و کشف مکان های زیبای دور افتاده مانند پارک ملی ناهانی و شهرهای واتهورس (Whitehorse) و یلونایف (Yellowknife) اشاره نمود.

1.    آبشار نیاگارا
آبشار نیاگارا معروف ترین جاذبه طبیعی کشور کانادا است و هر سال میلیون ها نفر بازدیدکننده را به این کشور می کشاند. با رانندگی از تورنتو در امتداد مرز آمریکا تا آبشارها حدود یک ساعتی در راه خواهید بود. آب های این آبشارها از ارتفاع تقریبا 57 متری به پایین سرازیر می شوند. بازدیدکنندگان می توانند مسیرهای ایجاد شده در کنار آبشارها قدم بزنند و به تماشای آن ها از فاصله بسیار نزدیک بپردازند. آبشار نیاگارا و غار نیاگارا برای بیش از یک قرن گردشگران و افراد بی پروا و ماجراجو (Daredevils) را به خود جذب کرده است. بین قرن های نوزدهم و بیستم افراد مختلف با ساختن انواع قایق ها و خمره های چوبی دست ساز تلاش های فراوانی برای سقوط از این آبشار انجام دادند که با نمایش ها و آکروبات بازی نیز همراه بود و منجر به ایجاد شهری مجاور آبشار نیاگارا با جوی کارناوالی شد و که همچنان تا به امروز نیز پا برجاست. خانواده ها می توانند با قدم زدن بر روی تپه کلیفتون (Clifton Hill) در مسیری که به سمت غار و آبشار نیاگارا می رود لذت ببرند.

2.    پارک ملی بانف (Banff) و کوهستان راکی
پارک ملی بانف در قلب کوه های با شکوه راکی در استان آلبرتا قرار دارد و یکی از زیباترین مناظر کانادا را به نمایش می گذارد. امکان دسترسی راحت به درباچه های فیروزه ای رنگ، قله های پوشیده از برف و یخچال های طبیعی در پارک بانف فراهم شده است. دریاچه لوئیز جواهر پارک است جایی که آب های سبز منعکس کننده کوه های اطراف هستند و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در اطراف آب قدم بزنند. همچنین می توانید یک رانندگی فراموش نشدنی را در مسیر Icefields Parkway که از دریاچه لوئیز تا جاسپر هست تجربه کنید و از شهر بانف دیدن کنید. در انتهای جنوبی پارک شهر کوچک و دوست داشتنی بانف قرار دارد که در آن همه چیز از انواع اقامتگاه ها گرفته تا انواع رستوران ها و مغازه هایی برای خرید وجود دارد.
بانف در فصل زمستان به منطقه وسیع ورزش های زمستانی تبدیل می شود و از مرکز اسکی دریاچه لوئیز و دهکده سان شاین به عنوان دو تا از برجسته ترین مراکز اسکی کانادا یاد می شود. 

3.    برج CN  شهر تورنتو
برج سی ان در بزرگترین شهر کانادا در کنار آب های دریاچه انتاریو قرار دارد که به عنوان یکی از معروف ترین نماد های کانادا به حساب می آید. این برج با ارتفاع 553 متر، یکی از مرتفع ترین سازه های جهان است. یکی از امکانات موجود در این برج، رستوران گردون 360 درجه آن با غذاهای بی نظیرش است که اکثر بازدیدکنندگان برج را به سوی خود جذب کرده است. کسانی که به این رستوران مجلل مراجعه می کنند مطمئنا در هنگام سرو غذا از چشم انداز و منظره زیبای شهر و دریاچه اطراف آن لذت خواهند برد. حتی کسانی که قصد رفتن به بالای برج را ندارند خودشان را در بالای برج در حال تماشای چشم انداز شهر و ساختار آن پیدا خواهند کرد. در شب هنگام برج در رنگ های مختلف به نمایش در می آید.

4.    شهر قدیمی کبک
شهر قدیمی کبک به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. این شهر به دو بخش شهر بالا و شهر پایین تقسیم شده است و دارای تاریخی ترین و قدیمی ترین ساختمان ها می باشد. شهر پایینی در کنار رودخانه سنت لارنس قرار گرفته و محل اصلی سکونت مردمش و اقامتگاه Chateau Frontenac و بسیاری از گنجینه های نفیس دیگر می باشد. شهر بالایی بر روی صخره هایی با ارتفاع 100 متر قرار دارد و شهرت آن به خاطر وجود دشت های آبراهام (جنگ هفت ساله کبک)، میدان Place d’Armes و پارک تاریخی Artillerie می باشد. این منطقه یکی از محبوب ترین مناطق تاریخی کانادا است که به خاطر حضور گردشگران در این منطقه، رونق یافته است. علاوه بر سایت های تاریخی، گردشگران شاهد هنرمندانی خواهند بود که آثار هنری خود را در کنار رودخانه Rue du Tresor به نمایش گذاشته اند. در این منطقه موزه های جالبی مانند موزه La Civilisation و همچنین انواع مغازه ها و رستوران ها وجود دارد.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران