تعداد بازدید : 550
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۱/۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۸/۱۱/۴
کاربران آنلاین : 0
214
۱۳۹۸/۱۱/۴ ۱۰:۱۷:۴۰
آخرین حضور: ۱۳۹۸/۱۱/۴ ۱۰:۱۹:۳۶

معرفی ژورنال های پزشکی برتر دنیا

(ویرایش)

علم پزشکی به شناخت بیماری ها، تشخیص، درمان و جلوگیری از بروز آن‌ها می پردازد. رشته پزشکی یکی از تخصصی ترین شاخه های علوم محسوب می شود که ثانیه به ثانیه در حال رشد در گوشه گوشه دنیاست. هر نقطه از جهان در ارتقا دانش تئوری و عملی رشته پزشکی سهم قابل توجهی دارد. سرعت این تغییرات و پیشرفت ها به گونه ای ست که اهمیت این رشته را دو چندان می کند.

تمام دست اندرکاران و جامعه ای که مرتبط به این شاخه علمی هستند موظفند خودشان را مطابق با آخرین دستاوردهای پزشکی دنیا به روز و آپدیت نگه دارند. یکی از شیوه های مطلع بودن از اخبار و پیشرفت های روز دنیا آشنایی با ژورنال ها نشریات معتبری است که مقالات معتبر علمی در زمینه پزشکی را منتشر می کنند.

حقیقتا انتخاب ژورنال های پزشکی معتبر کار آسانی نخواهد بود. زیرا رقابت و حساسیت این رشته آنقدر زیاد است که هر مجله یا نشریه علمی در دنیا سعی دارد اطلاعات با اعتبار و ارزش علمی قابل اعتمادی را در نشریه اش منتشر کند.

اما در این میان برخی از نشریات و مجلات هستند که قوانین آنها برای پذیرش مقالات سفت و سخت تر بوده و برای کسب تایید چاپ یا انتشار در آن ژورنال ها، از کانال ها و فیلترهای بیشتر و سختگیرانه تری عبور می کنند. طبیعتا چنین ژورنال هایی دارای اعتبار و ارزش علمی قابل توجه ای نسبت به سایر ژورنال ها و مجله های علمی و پزشکی خواهند بود.

یکی از قابل قبول ترین مجلات پزشکی و علمی دنیا مجله دیسکاور Discover است که از سال ۱۹۸۰ در حال انتشار به روز ترین و معتبر ترین مقالات علمی و پزشکی دنیا می باشد. مقالاتی که علاوه بر رشته پزشکی شامل علوم دیگری همچون هوا و فضا، ریاضیات و فیزیک، سلامت و فن آوری نیز می شود.

یکی دیگر از ژورنال های پزشکی معتبر دیگر در دنیا که منبع قابل اعتمادی از دستاورد ها و کشفیات به روز و جدید علم پزشکی می باشد، مجله The Smithsonian است که بارها و بارها جوایز ارزشمندی را در رابطه با کیفیت علمی مطالب اش دریافت نموده است.

ژورنال مشهور و معتبر دیگر در زمینه مقالات علمی و پزشکی مجله نام آشنای New Scientist می باشد که همیشه محتویات علمی آن به لحاظ غنی بودن و اعتبار و ارزش علمی شان زبانزد بوده اند و منبع بسیار معتبر و شناخته شده ای برای دانشجویان و علاقه مندان به علوم روز دنیا محسوب می شود.

از دیگر ژورنال های پزشکی شناخته شده نیز می توان به مجلاتی همچون Scientific American Mind, Psychologu Today , Annual Review Of Immunology , Nature Reviews Genetics اشاره نمود.

برای مشاهده لیست ژورنال ها و مجلات مطرح به همراه ایمپکت فاکتور و رتبه هر ژورنال روی همین لینک کلیک نمایید.

علاقه مند به کوهنوردی
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران