تعداد بازدید : 654
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۲/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۲/۸
کاربران آنلاین : 0
magbot
۱۳۹۹/۲/۸ ۱۴:۴۷:۱۸
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۲/۸ ۱۴:۵۷:۴۳

هاست چیست؟ آشنایی با انواع HOST

(ویرایش)

هاست چیست؟ آشنایی با انواع HOST

حالا که با مفاهیم پیش‌نیاز آشنا شدیم، برویم سر اصل مطلب! اجازه بدهید اول تعریف رایج "هاست چیست" را با هم بخوانیم و بعد برای درک بهتر آن را با یک رستوران مقایسه کنیم!

 

هاست یا میزبانی وب (به انگلیسی Host) قسمتی از یک سرور است، که به ازای مبلغی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این سرور همیشه و به صورت 24 ساعته به اینترنت متصل است. حالا اگر شما در هاستتان اطلاعات سایت خود را قرار دهید، وب سایت شما در سرتاسر اینترنت در دسترس قرار می‌گیرد. و مخاطبان می‌توانند با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر، هر لحظه از شبانه روز وارد سایت شما بشوند.

 

هاست چیست

 

تصور کنید هاست یک رستوران ایتالیایی خوشمزه است!

رستوران ایتالیایی دوست دارید؟ من که عاشق پاستا با پنیر هستم! خب، تصور کنیم که شما قصد دارید یک رستوران خیلی خفن در شهر افتتاح کنید.

 

در مرحله اول به دنبال کارهای اداری رفتید، مجوز های لازم را گرفتید و در نهایت اسم رستوران را به ثبت رساندید(مرحله انتخاب دامنه)

حالا زمانش رسیده که در یک خیابان (سرور)، فضایی برای رستوران اجاره کنید (هاست) و در واقع تمام میز و صندلی‌ها، تجهزات آشپزی، مواد اولیه (اطلاعات سایت) را در آن قرار دهید.

در ادامه مخاطبان که کم کم اسم رستوران شما را شنیده‌اند، می‌توانند با مراجعه به آدرستان به رستوران بیایند و بتوانید غذاهای لذیذتان را برایشان سرو کنید.

فکر می‌کنم حالا دستگیرتان شده باشد که هاست چیست. پس وقتش است که آن را به طور فنی‌تر بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین هاست را برای سایتمان انتخاب کنیم.

 

آیا نمی‌شود به جای خرید هاست از کامپیوتر خودمان استفاده کنیم؟

خیالتان را راحت کنم پاسخ قطعی "خیر" است! وقتی شما هاست می‌خرید، در واقع یک حساب کاربری به شما اختصاص داده می‌شود. با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کردید "حجم دیسک و مشخصات خاصی" از یک سرور را اجاره می‌کنید. شاید فکر کنید خب چه کاری است! اصلا هاست چیست من از فضای کامپیوتر خودم استفاده می‌کنم و اطلاعات سایتم را وارد سیستم خودم می‌کنم.

 

این کار عملا ممکن نیست. چون سرورها با کامپیوتر شخصی بسیار متفاوتند. کامپیوترهای ما با سخت‌افزارهای ضعیف‌تر و اینترنت محدود کار می‌کنند. اما سروری که هاست میزبانی ارائه می‌دهد بسیار قدرتمند، پر سرعت و با پهنای باند بالا است. به علاوه برای اینکه سایتتان برای بازدیدکننده‌ها همیشه در دسترس باشد، لازم است که آن را 24 ساعته روشن نگه دارید و به محض خاموش شدن سایتتان هم دیگر قابل نمایش نیست!

 

برندینگ چیست و چرا باید برای شما مهم باشد؟حتما بخوانید: برندینگ چیست و چرا باید برای شما مهم باشد؟

یک دلیل دیگر این است که در شرکت‌های هاستینگ، سرورها در فضاهایی مخصوص ( اتاق‌های دیتاسنتر) نگهداری می‌شوند. در این اتاق‌ها تعداد زیادی سرور در قفسه‌ها با تاسیسات کامل قرار دارد. به صورت 24 ساعته به برق و اینترنت متصل هستند و حتی تمهیدات قطع برق، زلزله و آتش‌سوزی و ... در این فضاها در نظر گرفته شده است.

 

 

نمونه اتاق دیتاسنتر

 

سروری که گفتید دقیقا چیست؟!

سرور

 

از نظر فیزیکی سرور یک کامپیوتر یا دستگاه همیشه روشن، و همیشه در دسترس است. اگر این دسترسی فقط در محدوده شما و همکارانتان باشد به آن سرور تحت شبکه می‌گوییم. که احتمالا نمونه آن را در بخش IT شرکتتان دیده‌اید. اما اگر دسترسی سرور در میان تمااام کامپیوترهایی باشد که از طریق اینترنت به هم متصل هستند، به آن سرورهای اینترنتی می‌گویند. که می‌شود همین سرورهایی که داریم از آن صحبت می‌کنیم.

 

سرورها وظیفه دارند محتوای سایت‌ها را در خود نگه دارند، و اطلاعاتی که شما در هر ساعت از شبانه روز در اینترنت جستجو می‌کنید را برایتان نمایش بدهند.

 

تمام شرکت‌ها، ارگان‌ها، و حتی افراد شخصی که نیاز به سایت دارند به "شرکت‌های ارائه دهنده هاست و میزبانی وب" مراجعه می‌کنند. این شرکت‌ها یک سرور میزبان برای شما در نظر می‌گیرند و بخشی از هارد آن را به شما می‌فروشند. از چند سایت تا صد سایت می‌توانند از یک سرور مشترک استفاده کنند، و دیگر نیازی نیست هر کس هزینه خرید و نگهداری یک سرور جداگانه را بپردازد.

 

تعداد سایت‌هایی که بر روی یک سرور قرار می‌گیرد به عواملی مانند قدرت پردازنده، قدرت رم، و میزان فضای سرور بستگی دارد. در ادامه این مشخصات را تحت عنوان ویژگی‌های هاست بررسی می‌کنیم.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران