تعداد بازدید : 1293
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۷/۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۰/۲/۶
کاربران آنلاین : 0
سارا 6
۱۳۹۸/۷/۷ ۱۱:۳۹:۰۵
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۳/۲۲ ۰۸:۰۵:۰۲

ذخیره پایین تخمدان (کسایی که ذخیره تخمدان پایین دارن بیان)

(ویرایش)

سلام .. من 41 سالمه و ذخیره تخمدانم 0.33

 

سلام زندگی
۱۳۹۸/۷/۹ ۰۰:۱۳:۲۵
آخرین حضور: ۱۳۹۸/۷/۲۱ ۰۰:۲۷:۱۳
(ویرایش)

سلام

من 34 سالمه و ذخیره تخمدانم 0.17

الان توی سیکل میکرو هستم 

 

هيچ وقت نا اميد نشو
۱۳۹۹/۷/۲ ۱۴:۰۴:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۱:۱۴:۵۸
(ویرایش)

سلام عزیزم. من تو یه سایت درباره ذخیره تخمدان خوندم برام جالب بود. اینجا یه کمیش رو برات می نویسم. ایشالله مشکلت رفع بشه.اسم سایته رادینا سلامت بود.

ذخیره تخمدان چیست؟

اصطلاح ذخیره تخمدان به معنای این است که در هنگام آزمایش، چه تعداد تخمک در همان لحظه در تخمدان زن وجود دارد. جنین دختر در رحم مادر در هفته بیستم، دارای هفت میلیون تخمک می باشد. با گذر زمان این تعداد کاهش یافته و در هنگام تولد معمولاً نوزاد دختر حدود ۲۰۰,۰۰۰ تخمک دارد. البته هر نوزاد دختر با تعداد مشخصی فولیکول در تخمدان خود متولد می شود؛ یعنی تعداد فولیکول ها در بین نوزادان دختر متفاوت است. با رسیدن دختر به دوران بلوغ، هر ماه یک عدد از این فولیکول ها به شکل تخمک رها می شوند. بنابراین با گذشت زمان و افزایش سن، ذخیره تخمدان کم می شود و این روند کاهشی تا زمانی ادامه می یابد که فرد به سن یائسگی برسد و ذخیره تخمدان او تمام شود.

 

ارتباط ذخیره تخمدان و سایز تخمدان

ذخیره تخمدان با اندازه تخمدان ارتباط مستقیمی دارد. در واقع هر چه سایز تخمدان بزرگتر باشد، ذخیره تخمدان بیشتر خواهد بود. با افزایش سن و کاهش ذخیره تخمدان، سایز تخمدان نیز کوچکتر خواهد شد. این روند تا سن یائسگی که ذخیره تخمدان فرد صفر می شود، ادامه پیدا خواهد کرد.

ذخیره تخمدان نرمال چقدر است؟

ذخیره تخمدان ارتباط مستقیمی با توانایی باروری زن دارد. معمولاً ذخیره تخمدان نرمال برای باروری بین ۵ تا ۵.۶ است. ذخیره تخمدان کمتر از یک، شانس باروری را بسیار کاهش می دهد که در این موارد از داروهای تحریک تخمدان استفاده می شود.

امکان بارداری با ذخیره تخمدان کم

ذخیره تخمدان کم، زمانی باعث ناباروری خواهد شد که فرد به هر علتی نیازمند IVF باشد. به عبارت دیگر، اگر فرد ذخیره تخمدان پایینی داشته باشد اما در لوله های فالوپ، رحم و یا اسپرم همسر فرد مشکلی نباشد، مسئله ای برای بارداری فرد وجود ندارد؛ ولی اگر بیمار به هر علتی از قبیل: مشکلات در رحم، تخمدان، لوله های فالوپ و یا حتی اسپرم همسر، نیازمند لقاح خارج رحمی باشد، ذخیره تخمدان اهمیت پیدا می کند.

۱۳۹۹/۷/۲ ۱۶:۲۸:۴۸
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۷/۲ ۱۶:۳۱:۴۳
۱۴۰۰/۲/۶ ۱۲:۵۲:۰۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۴ ۱۱:۱۴:۵۸
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران