عملیات با موفقیت انجام شد.×
تعداد بازدید : 488
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۷/۹
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۷/۹ ۲۰:۲۶:۳۰
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

تجربه کاربری در تولید کارتن ها

(ویرایش)

تجربه کاربری همان احساسی است که فرد در مواجهه و هنگام کار با هر وسیله، فرایند یا سیستمی دارد. برای نمونه در کار با وب سایت، صرف شام در رستوران، پوشیدن پیراهن یا حتی باز کردن کارتن بسته بندی کالا، احساسی به فرد دست می دهد که ممکن است مثبت یا منفی باشد.

این احساس همان تجربه کاربری است. شرکت ها و سازمان های عرضه کننده کالا یا خدمات، می توانند با توجه به آن محصولات یا خدمات خود را بهتر کنند. در واقع می توانند تغییراتی در جهت بهبوتجد احساس مشتری خود در آن کالا یا محصول ایجاد کنند.

این تجربه معمولا بر اساس بازخورد دریافتی از مشتری ها به دست می آید. این بازخوردها می توانند از طریق نظرسنجی، توجه به نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی یا حتی گفت و گوی مستقیم با آن ها گردآوری شوند.

طراح های تجربه کاربری ، روی شکل استفاده از محصول تمرکز می کنند. برای نمونه، در مورد گوشی هوشمند، طراح آن دقت می کند که آیا کاربر گوشی ، به راحتی آن را در دست می گیرد؟ آیا به همهٔ امکانات آن دسترسی دارد؟ آیا در استفادهٔ سخت افزاری و نرم افزاری از آن، رضایت کامل دارد؟

اهمیت تجربه کاربردی در بسته بندی کالا ها

این تجربه در بسته بندی کالا بسیار مهم است. چون در واقع نیازهای کاربر در باز کردن یا استفاده از آن را برطرف می کند. اگر انواع کارتن ها بر اساس تجربه کاربری طراحی شده باشند، وقتی خریدار آن را در قفسه فروشگاه می بیند، یا کارتن را باز می کند تا به محصول داخل آن برسد، تجربه مثبتی داشته و در نتیجه احساس مثبتی هم به آن برند داشته باشد.

اگر فردی که کارتن بسته بندی کالا را می بیند، یا بعد از خریداری سعی دارد آن را باز کند، تجربه منفی را پشت سر بگذارد، اگر شکل طراحی و کیفیت بسته بندی رضایت او را جلب نکنند، اگر کیفیت و شکل نامناسب کارتن باعث شوند به محصول داخل آن آسیبی برسد، مسلما دیگر سراغ آن برند نخواهد رفت.

در مقابل، اگر او تجربه مثبتی داشته باشد بازهم به همان برند مراجعه کرده و حتی آن را به سایرین هم پیشنهاد می دهد. علاوه بر این تجربه کاربری مناسب به تولیدکننده هم این اجازه را می دهد که روند استفاده مشتری از آن محصول را بهبود ببخشد و مدام در مسیر موفقیت پیشرفت کند.

هر تولیدکننده یا عرضه کننده ای، باید به همان میزانی که به محصول خود اهمیت می دهد، برای بسته بندی آن هم اهمیت قائل باشد. چه بسا خریدار، صرفا با دیدن کارتن بسته بندی کالا، و پیش از آنکه از کیفیت خود آن محصول مطلع شود، قید خریدش را بزند!

رابطهٔ بین طراحی بسته بندی و فروش آن

رابطهٔ بین بسته بندی و مصرف کننده یا خریدار، روی فعل خریدن تمرکز دارد. کارشناس های قدیمی این حوزه، بسته بندی را فروشندهٔ خاموش می نامند! یعنی فردی که می تواند در موفقیت یا شکست عرضهٔ هر کالا یا محصولی در بازار نقش مهمی ایفا کند.

امروزه نقش طراحی بسته بندی کالا، از حفظ، حمل، و عرضهٔ مشخصات محصول فراتر رفته و خود به تجربه مهمی در فرایند عرضه و استفاده از محصول تبدیل شده است. این نکته مهمی است که باعث شده بسیاری از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان سنتی کالا، عرصه را به تازه واردان واگذار کنند.

البته کاربردهای اولیه و ابزاری بسته بندی کالا هم چنان همان نقش قدیمی خود را برعهده دارند، و چه بسا بهبود مختصری در آن ها، باعث افزایش فروش هم بشود؛ اما در این نوشته بیشتر به جنبه های احساسی و غیرابزاری طراحی کارتن اشاره داریم.

برای دریافت اهمیت طراحی کارتن در فروش محصول، کافی است نگاهی به بسته بندی های تولیدکنندگان بین المللی و احساسی بیندازید که آن ها در پس ظاهر مقوایی خود به خریدار القا می کنند. همهٔ این ها نتیجهٔ توجه به تجربه کاربری در طراحی کارتن بسته بندی کالاست.

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران