عملیات با موفقیت انجام شد.×
تعداد بازدید : 520
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۱۱
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۷/۱۱
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۷/۱۱ ۰۳:۲۰:۴۹
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی

(ویرایش)

مزایای کارتن بسته بندی را در چند مورد خلاصه کرد.عبارت اند از:

  1. انعطاف پذیری

تصور کنید اصلا خبری از جعبه های کارتنی برای بسته بندی های ما نبود و مثلا از شیشه باید استفاده می کردیم. هیچ فکر کرده اید کلی کتاب را چطور در یک یا چند باکس جا خواهیم داد. مثلا در یک جعبه شیشه ای نیم در نیم جز 6 ، 7 کتاب چیز بیشتری نمی توان قرار داد. اما در کارتنی با همین اندازه می توان کتاب های بیشتری جا داد بدون اینکه وسط راه نگران شکستن شیشه باشیم. این خاصیت کارتن بوده که قابل انعطاف است و به راحتی می تواند حجمی بیشتر را در خود جا دهد.

کارتن های مقوایی معمولا سازگار بوده و با هر شرایطی کنار خواهند آمد. علاوه بر بحث استفاده در بسته بندی به خاطر کاغذی بودن می توان آن ها را به هر اندازه و شمایلی که می خواهیم در آورده و به بهترین نحو مورد استفاده قرار دهیم. همین خاصیت انعطاف پذیری یا بهتر است بگوییم سازگار بودن موجب شده تا سازندگان آن ها با هر نوع سفارش و ایده ای که از طرف مشتری ها دریافت می کنند کنار آمده و به راحتی آن را انجام دهند که این یکی از مزایای کارتن بسته بندی است.

  1. قابل استفاده برای انواع محصولات

یکی از خوبی های استفاده از این کارتن های مقوایی کاربرد همه جانبه آن هاست. کتاب ، مواد خوراکی ، مواد بهداشتی ، وسایل برقی ، پوشاک و کفش و… همگی به راحتی در کارتن های مقوایی جا شده و مورد استفاده قرار می گیرند بدون اینکه دچار هیچ مشکلی شوند. در واقع هیچگونه محدودیتی در استفاده از این کارتن ها وجود ندارد و این عامل خود موجب استفاده از این ابزار در صنایع مختلف و با حجم زیاد است و از مزایای کارتن بسته بندی محسوب می شود.

  1. وزن مناسب در حمل و نقل

شما یک کارتن را پر از وسیله کنید، خواهید دید که اگر در حمل کردن کارتن بسته بندی شده دچار مشکل شده اید به دلیل وزن وسایل است نه کارتن؛ چراکه کارتن های بسته بندی وزن بسیار کمی دارند. از مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی همین وزن کم آن بوده که معمولا در حمل و نقل های با مسافت بالا استفاده می شود. شاید تصور کنید بعضی کارتن ها مثل کارتن های لمینتی به دلیل کاربرد چند لایه در ساختشان بسیار سنگین تر اند. اما این یک ذهنیت غلط است؛ چراکه در هر حالت وزن کارتن های بسته‎بندی عملا تاثیر چندانی ندارند. به خاطر داشته باشید سبک بودن از دلایل اصلی کاربرد کارتن های مقوایی در حمل و نقل ها هستند.

  1. محافظت از محصولات

چرا وسایل خود را بسته بندی می کنیم؟ خوب معلوم است، به جهت مراقبت و محافظت از آن ها. وسایلی که برایمان ارزشمند هستند و نمی خواهیم دچار مشکلی شوند را در این جعبه ها جا داده و با گذاشتن آن ها در مکانی امن در واقع از این وسایل مورد علاقه خود محافظت کرده ایم و چه محافظی بهتر از کارتن های مقوایی؟ این نمونه از مزایای کارتن بسته بندی موجب شده تا این وسیله حفاظتی را در اغلب صنایع به کار ببرند.

  1. ایمنی در بسته بندی ها

امینت محصولتان چقدر در اولویت است؟ مگر می شود کسی به امنیت وسایل و ابزاری که قرار است بسته بندی کند اهمیتی ندهد؟! یکی از مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی حفظ امنیت محصول است که باید مد نظر قرار داده شود. حال تصور کنید زمانی که از یک کارتن مادر در بسته بندی خود استفاده می کنیم، دیگر نباید نگران محصولتان نباشید. چرا که بسته بندی مادر از وسایل شما مراقبت خواهد کرد.

همان طور که می دانید به کارتنی که تعدادی بسته کوچک دیگر را در خود جای می دهد کارتن مادر می گویند. در 80 درصد صنایع حتما از کارتن مادر استفاده می شود و کلید موفقیت بسیاری از صنایع در حمل و نقل سالم محسوب می شود.

  1. هزینه کم بسته بندی با کارتن

از دیگر مزایای کارتن بسته بندی هزینه های کم آن هاست. در بسیاری از مواقع همین مبحث هزینه ها است که موجب عدم استفاده از برخی مواد در بسته بندی ها توسط مالکان صنایع مختلف می شود. برخی از صاحبان سرمایه به خاطر ترس از هزینه های جانبی یا به قول خودشان الکی ، حاضرند وسایلشان را بسته بندی نکنند؛ درحالیکه از هزینه های کم کارتن های مقوایی خبری ندارند. این کارتن ها به راحتی و با کم ترین هزینه مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. بارگیری ساده

از مزایای کارتن بسته بندی جابه جایی آسان است. کارتن های بسته بندی به دلیل ویژگی های خاصشان از جمله سبک بودن به راحتی قابل بارگیری به وسیه نقلیه نیز هستند. کم وزن بودن آن ها موجب شده تا تنها با حضور یکی دو نفر تعداد زیادی از این بسته بندی ها را در ماشین جا داده و حمل کرد.

  1. بهترین دوست محیط زیست

درست است که روز به روز مصرف کارتن های بسته بندی بیشتر می شود، اما با تولید این جعبه های بسته بندی از کاغذ و مقوای بازیافت شده مجوز استفاده هر چه بیشتر از آن ها در صنایع مختلف از طرف حامیان محیط زیست نیز داده شده و بعد از هر بار استفاده می توان آن ها را به چرخه بازیافت برگرداند. بسیاری از فعالان محیط زیست با توجه به این مورد از مزایای کارتن بسته بندی آن ها را دوستدار محیط زیست می دانند.

همین قابل بازیافت بودن این حس را در مصرف کننده ایجاد می کند که می توان به محتوای درون آن ها و سمی نبودشان اعتماد کرد و این مورد خود یکی از مزایای استفاده از کارتن های مقوایی است. سبک و مقرون به صرفه بودن نیز شرایط را برای فروشنده و تولید کننده محصول راحت تر می کند.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران