تعداد بازدید : 816
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۳۰
کاربران آنلاین : 0
decoricor
۱۳۹۹/۷/۱۵ ۰۹:۳۳:۵۱
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۲۷ ۱۴:۵۲:۳۲

سنگهای طبیعی و استفاده در جواهرات و خواص هر کدام

(ویرایش)

دو ستان میخوام تو این تاپیک در مورد انواع سنگهای طبیعی قیمتی و نیمه قیمتی صحبت کنیم. و نمونه های استفاده شده در جواهرات که جزو محبوبترین جواهرات در میان خانم ها هست. هر بار یک سنگ رو معرفی خواهم کرد و فواید و تاثیرات مثبت اون روی بدن انسان رو خواهم گفت.

۱۳۹۹/۷/۱۵ ۰۹:۳۴:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۲۷ ۱۴:۵۲:۳۲
(ویرایش)

از سنگ یاقوت این دلربای زیبا چه می دانید؟

جواهرات یاقوت این زیبای دلربا و سرخ رنگ به عنوان دومین ماده سخت جهان بعد از الماس معرفی شده است. یاقوت به عنوان زیباترین و گران‌ترین سنگ های جهان معرفی شده است. نام دیگر آن روبی می باشد. از آن به عنوان پادشاه سنگ‌های قیمتی یاد می کنند. سنگ‌های درشت قرمز آن رنگ و خلوص بالایی داشته و بسیار کمیاب می باشند. از خانواده کروندم می باشد. این یاقوت دلربا را از شکاف ها و کانال های بسیار ریز معادن پیدا می کنند. نگین یاقوت سرخ اصل بسیار نادر و کمیاب می باشد. جزء گران‌ترین سنگ های قیمتی محسوب می شود.

یاقوت

رنگ سرخ این گوهر زیبا و جذاب به دلیل وجود مقدار ناچیزی کرومیوم است. یاقوت اصل در مقابل نور خورشید درخشان و شفاف بوده در صورتی که انواع تقلبی آن کدر رنگ می باشند. درجه سختی آن 9 است. به عنوان سومین گوهر سنگ محبوب قلمداد می شود.

 

شناسایی بهترین سنگ در جواهرات یاقوت

سنگ یاقوت اگر سرخ باشد به نام یاقوت سرخ نامیده می شود. در غیر این صورت یاقوت کبود شناخته می شود. این گوهر کمیاب حاصل هوازدگی و دگرگونی گرانیت و مرمر می باشد. در حقیقت نتیجه ی ترکیب اکسید آلومینیوم با ترکیبی از تیتانیوم، آهن و … است. به خاطر ویژگی ساختاری و مغناطیسی اش جریان خون را تقویت کرده و بر اندام هایی مانند قلب تأثیر مثبتی می گذارد. سبب تقویت غدد می شود. در صورتی که از آن به طور دائم استفاده شود موجب می شود تا جریان خون در ناحیه چشم ها به گردش بیفتد. حتی در بعضی مواقع بی حسی و رخوت را از بین می برد. برای نگهداری از آن بهتر است که در زیر نور خورشید یا کنار نمک قرار داده شود تا درخشندگی آن چند برابر شود

جواهرات یاقوت دکوریکور از جمله انگشتر یاقوت و نیم ست یاقوت نمونه ای از جواهرات خاص و مورد پسند جوانان است.

انگشتر یاقوت

 

جواهرات یاقوت

۱۳۹۹/۷/۲۰ ۰۹:۱۰:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۲۷ ۱۴:۵۲:۳۲
(ویرایش)

سنگ زيركون، سنگي درخشان و خوشرنگ براي جواهرات

سنگ زيركون با معادل انگليسي CZ يا (Cubic Zirconia) مشابه الماس بوده و با ظاهري درخشان و بلورين مورد توجه همگان قرار گرفته است. اين سنگ فوق العاده برخلاف الماس ساخته ي دست انسان است. قيمت پايين، دوام بالا و ظاهري فوق العاده زيبا و بدون نقص آن موجبات برتري در بين ساير سنگ هاي مصنوعي را فراهم نموده است. اين سنگ مصنوعي به مثابه الماس درخشان به صورت گسترده در حال توليد است. تشخيص آن از الماس توسط چشم غير مسلح بسيار مشكل مي باشد. به درخشاني الماس و از لحاظ سختي تقريباً به سختي آن است.

بد نیست بدانید که جارگون نام ديگر این سنگ مصنوعی است. از انواع بي رنگ آن در گذشته با نام Matura مبادله شده است. در حقيقت به صورت خالص بي رنگ هستند ولي ناخالصي موجود در آن سبب شده تا رنگ هاي مختلفي از خود نشان دهد.  زیركون هاي زرد، قهوه اي، نارنجي مهم ترين نمونه هاي آن هستند. با توجه به پديده ي چند رنگي بودن آن از زيركون هاي آبي در بعضي از زوايا جلوه ي سبز رنگ مي دهد.

 

مقايسه سنگ مصنوعی زيركون با الماس

به طور كلي جواهرات خوشرنگ زيركون چندان سنگ گران قيمتي نيستند. شاید در ظاهر شباهت های بسیاری با جواهرات دیگری همچون الماس داشته باشند اما در بطن خود دارای تفاوت های چشمگیری هستند. در اينجا به چند مورد از تفاوت اين دو سنگ دوست داشتني اشاره مي نماييم.

* الماس رساناي خوبي براي گرما است. در حالي كه زيركون نارسانا بوده و بر اين اساس به راحتي مي توان تفاوت اين دو سنگ جذاب و شيك را تشخيص نمود.

* براساس درجه سختي آن، درجه مو (معيار سنجش سختي از 1 تا 10) عدد 8 بوده در حالي كه الماس عدد 10 است.

* چگالي آن تقريباً 1.7 برابر بيشتر از الماس مي باشد.

* معمولاً برش خوردن الماس گران‌بها در قياس با آن متفاوت تر مي باشد.

جواهرات سنگ زيركون در فروشگاه دکوریکور از جمله جواهراتی هستند که و با درخشش فوق العاده، شيك و پراكندگي نوري كه دارند مورد توجه همگان قرار گرفته است. نمونه ای از این جواهرات انگشتر r1112  و انگشتر R340b  است که در ادامه تصاویر انها را مشاهده خواهید کرد.

انگشتر گل زردانگشتر گل زردانگشتر گل زرد

انگشتر نقره گل زرد پاسکول

 

 

انگشتر سنگ کبودانگشتر سنگ کبودانگشتر سنگ کبود

انگشتر نقره سنگ کبود زیرکون

۱۳۹۹/۸/۱۷ ۱۶:۰۴:۳۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶
(ویرایش)

ده راه کم کردن مصرف سوخت پراید رو اینجا یاد بگیرید

https://yadakmodern.com/2019/07/15/%D8%AF%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%83%D9%85-%D9%83%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%8A%D8%AF/

ارام با پشتکار زود رنج
۱۳۹۹/۸/۳۰ ۱۱:۵۵:۲۳
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶
(ویرایش)

شخصیت شناسی براساس ماه تولد :

http://omtak.ir/2020/10/24/%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%d9%85%d8%a7%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%84%d8%af/

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران