تعداد بازدید : 943
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۱۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۷/۱۵ ۱۵:۳۴:۰۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

ويژگي هاي معماري تودور

(ویرایش)

 

برجسته ترين ويژگي معماري سبك تودور قوس است. اين قوس با پيوستن به يك خوشه چهار قوس محور ايجاد شده است. يكي ديگر از ويژگي هاي قابل توجه معماري تودور پنجره اوريل يا بالكني است. يك پنجره اوريل با چند ضلع مانند يك پنجره خليج بزرگ است. اما بر خلاف پنجره خليج، اوريل به كف نمي رسد و معمولا در طبقات بالا مورد استفاده قرار مي گيرد. در معماري تودور از كوربل ها (براكت هاي زينتي) در پنجره ها استفاده مي شود كه باعث جذابيت چشمگير پنجره شده است.

سقف و دودكش ها در بنا هاي تودور

سقف ساختمان هاي تودور مثلثي شكل است كه نماي نيمه چوبي دارند؛ بيشترين متريال مورد استفاده در اين ساختمان ها چوب است. البته در ساختن برخي از خانه هاي كوچك‌تر از مخلوط كودهاي حيواني، گل، خاك رس، شن و ماسه استفاده شده است. سقف ها در اين سبك معماري شيب‌دار هستند كه جلوه خاصي به بنا مي بخشند.

در سبك معماري تودور دودكش هاي بلند و تزئيني جايگاه خاصي دارند و در اغلب ساختمان هايي كه به اين سبك ساخته شده اند قابل مشاهده است. اگرچه دودكش ها به عنوان وسيله اي براي گرمايش خانه در دوران قرون وسطي به شمار مي رفتند، اما بعدا به يك بخش مهم از معماري تودور تبديل شدند. دودكش ها بيشتر از جنس آجر يا گچ بوده اين ويژگي هنوز هم در خانه هاي مدرن ساخته شده به سبك تودور در ساحل شمالي لانگ آيلند نيز ديده مي شود.

از ديگر ويژگي هاي معماری تودور مي توان به درب هاي سنگين چوبي با تزئينات هنري اشاره كرد. شكل هندسي بيشتر ساختمان هاي تودور مستطيل است و داراي ساختار آزاد هستند. يكي از مهم ترين عناصري كه در نماي بيروني اين ساختمان ها به چشم مي خورد سنگ هاي بزرگ است كه به صورت خطي در ورودي خانه به كار گرفته شده اند. ورودي يك خانه Tudor شامل مجموعه اي از عناصر مختلف معماري است كه بصورت نامتقارن چيده شده اند. رنگ هاي به كار رفته در خانه هاي تودور در بيشتر موارد طوسي، قهوه اي، سفيد و كرم هستند كه باعث ايجاد فضاي گرم و دنج مي شوند. در طراحي فضاي بيرون نيز از گل ها و درختان استفاده مي شود.

نمونه معماري سبك تودور

هر چند ساختمان هاي بسيار زيادي وجود دارند كه مي توانند به عنوان نمونه معماري سبك تودور به شمار بروند، اما در ادامه به برخي از مهم ترين و شناخته شده ترين آن ها اشاره مي كنيم.

  1. آن هاتاوي در وارويكشاير
    دودكش بلند و آجري و سنگ هاي سفيد از مهم ترين ويژگي هاي ساختمان هاي طراحي شده به سبك معماري تودور است كه در اين بنا نيز به خوبي ديده مي شود.
  2. برج Layer Marney
    اين برج يكي از بهترين نمونه هاي سبك معماري تودور است كه از ساختمان ها ، باغ ها و پارك ها تشكيل شده است و قدمت آن به سال ۱۵۲۰ مي رسد.
  3. ساختمان Compton Wynyates
    اين ساختمان ساخته شده به سبك معماري Tudor در وارويكشاير، انگلستان است. اين ساختمان از آجر قرمز و در اطراف يك حياط مركزي ساخته شده است.
۱۳۹۹/۱۲/۹ ۰۰:۲۴:۲۵
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۳:۰۲:۳۶
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۰۰:۴۷:۴۷
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ ۰۳:۰۲:۳۶
(ویرایش)

سلام دوستان!

ما در شرکت دیجی تیز  در تلاش هستیم که خدماتی را در عرصه ی طراحی سایت به شما ارائه دهیم.

همانطور که می دانید برای  طراحی سایت،  بسیاری از نکات را باید در نظر بگیرید. اگر بخواهید برا موتور های جستجو کننده گوگل بهینه شوید باید سئو سایت را انجام دهید و قطعا برای سئو سایت نیاز به بک لینک دارید.

از دیگر خدمات در عرصه طراحی سایت  می توانیم به طراحی لوگو ی سایت اشاره کنیم.  و اگر شما عزیزان می خواهید در کنار سایت در شبکه های اجتماعی دیده شوید نیاز به مدیر دیجیتال مارکتینگ دارید.

تمام خدمات بالا به اضافه آن که خدماتی همانند تولید مقاله و پشتیبانی سایت و غیره...  خدمات در این زمینه تیم ما انجام می دهد. برای معطل شدن از نکاتی درباره طراحی سایت دنبال آن ها می گردید به سایت ما مراجعه کنید.

بک لینک

سئو سایت

طراحی لوگو

دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران