تعداد بازدید : 900
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۷/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۷/۲۳
کاربران آنلاین : 0
azm
۱۳۹۹/۷/۲۰ ۱۷:۳۴:۴۳
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ۱۷:۳۵:۳۶

با واریس های زمان بارداری چه کنیم؟

(ویرایش)

ورم پا همراه و نمایان شدن رگ های برآمده و پیچ خورده پا، یک بخش طبیعی اما ناخوشایند از بارداری است. معمولاً واریس تا زمانی که کودک شما به یک سالگی می رسد از بین می رود. و روشهایی برای درمان آن نیز وجود دارد.

در بیشتر مواقع، از جراحی و روشهای کم تهاجمی مانند لیزر واریس و اسکلروتراپی (https://dr-tofigh.com/1222/ ) برای درمان رگهای واریسی در دوران بارداری اجتناب می شود زیرا معمولاً خطرات زیادی وجود دارد. با این وجود، چندین روش وجود دارد که می توانید با خیال راحت و اغلب به طور مؤثر به درمان رگهای واریسی در دوران بارداری بپردازید.

ورزش - پیاده روی یا سایر ورزش هایی که عضلات پا در آنها درگیر هستند به انتقال خون از پاها کمک می کند. با متخصص زنان و زایمان خود صحبت کنید تا ببینید چه نوع برنامه ورزشی برای شما بی خطر است.

از کفش های تخت و پاشنه کوتاه استفاده کنید - کفش های خود را به دقت انتخاب کنید! ممکن است کفش پاشنه بلند باعث لاغرتر نشان دادن پاها شود ، اما جریان خون از طریق رگ های پا را نیز مشکل تر می کنند. کفش های پاشنه بلند خود را برای بعد از زمان بارداری نگه دارید.

پای خود را هنگام نشستن از روی یکدیگر رد نکنید - عبور یک پا از روی پای دیگر جریان خون را از طریق رگ های شما مسدود می کند و می تواند باعث ایجاد فشار شود.

موقعیت خود را پیوسته تغییر دهید- اگر در طول کار نیاز به نشستن یا ایستادن طولانی مدت در کل روز دارید ، بهتر است موقعیت خود را تا جایی که می توانید تغییر دهید. این کار باعث می شود خون در پاهای شما جمع نشود.

به پهلوی چپ بخوابید - هرچه شکم باردار بزرگتر می شود ، خوابیدن به پشت راحت تر می شود. اگر واریس دارید ، باید سعی کنید بیشتر روی پهلوی چپ خود بخوابید. این کار باعث می شود رحم به وریدهای شکم فشار نیاورد و در هنگام شب خون جریان راحتتری در پاها داشته باشد.

پاهای خود را بالا ببرید - در طول روز ، کمی پاهای خود را بالا بیاورید. در حالت ایده آل ، پاها باید بالاتر از سطح قلب شما باشند تا قدرت جاذبه بتواند خون را از پاها بیرون بکشد. وقتی در رختخواب هستید می توانید پاها را روی بالش قرار دهید تا به جریان خون در هنگام خواب کمک کند.

میزان مصرف نمک خود را کنترل کنید - خوردن نمک زیاد مایعات بیشتری را به رگ های خونی می کشد که ممکن است فشار وریدهای شما را افزایش دهد. مایعات اضافی می توانند به داخل بافتهای پای شما حرکت کرده و باعث تورم پا یا مچ پا شوند. آب زیادی بنوشید تا به بدن کمک کند تعادل مایعات را به درستی حفظ کند.

مراقب وزن خود باشید - بدن شما هنگام بارداری تغییرات زیادی می کند و بدیهی است که یکی از این تغییرات، وزن شماست. افزایش وزن در دوران بارداری پیش بینی می شود ، اما هرچه وزن بیشتری داشته باشید ، فشار بیشتری به رگهای خود وارد می کنید. شرایط وقتی بدتر می شود که خیلی سریع و در زمان کوتاه، وزن زیادی اضافه کنید. پزشک زنان شما درباره میزان مجاز افزایش وزن در هر زمان به شما هشدار خواهد داد.

ادامه میدم حتی با پاهای زخمی
۱۳۹۹/۷/۲۲ ۰۸:۴۹:۱۱
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۲/۲ ۱۳:۰۲:۱۹
(ویرایش)

راهنمایی هاتون درباره واریس در بارداری خیلی کاربردیه  ولیجدا از این موضوع به نظرم برای هر گونه مشکلی در بارداری حتما باید با متخصص زنان زایمان صحبت کرد تا درست راهنمایی بشه شخص بر اساس موقعیت بدنی که داره . من پزشکم برای زایمان و مراقبت های بارداری که روتین انجام می دادم دکتر فهیمه ثابت بودند خیلی عالی راهنمایی می کنند نکات خوبی رو یادآوری میکنند از شرح حالت کامل باخبر میشن و با حوصله از تغذیه ورزش و هر چیز که لازمه بدونی مطلعت می کنند . 

زندگی زیباست
۱۳۹۹/۷/۲۳ ۱۲:۵۴:۴۶
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۸/۲۷ ۱۷:۳۵:۳۶
(ویرایش)

بله دقیقا هر مشکلی در بارداری باید با نظارت موازی پزشک زنان و پزشک متخصص مربوطه انجام بشه. مثلا یکی از مشکلاتی که در بارداری خیلی رایج هست پوسیدگی دندان هست. مثلا دکتر میلاد افشار یا دکتر سمانه شیرانی که دندانپزشک های حاذقی هم هستند هیچ کدوم بدون مشورت با دکتر زنان بیمار درمانی رو انجام نمیدن که بنظرم خیلی مهمه

ادامه میدم حتی با پاهای زخمی
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران