تعداد بازدید : 348
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۹
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۹
کاربران آنلاین : 0
sara mozafari
۱۳۹۹/۸/۹ ۲۲:۱۹:۲۶
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۷/۱۳ ۰۹:۱۱:۲۷

استرچ مارک چیست و درمان استرچ مارک یا کشش پوست

(ویرایش)

استرچ مارک stretch marks چیست؟

استرچ مارک نوعی زخم در پوست است که گاهی اوقات توسط پزشکان به آن “استریا” گفته می شود. علت آنها پارگی درم ، یا لایه عمیق تر پوست است که اغلب در اثر کشش ناگهانی بافت ایجاد می شود. این پارگی کلاژن و الاستین هنگام بهبودی جای زخم دائمی به جا می گذارد و از سطح سطح ، همانطور که می شناسیم به یک کشش قابل مشاهده تبدیل می شود.

وقتی اولین بار ظاهر می شوند ، رنگ های استرچ مارک بسیار تیره است ، اغلب بنفش یا قرمز است. آنها می توانند در بالای پوست بلند شوند و کمی پف کرده و خارش داشته باشند. خبر خوب این است که ظاهر علائم کششی با گذشت زمان بهبود می یابد. در طول یک سال ، رنگ آن از قرمز به رنگ پریده کمرنگ می شود و علائم آن صاف می شود یا در زیر سطح پوست اطراف آن کمی افسرده به نظر می رسد.

چه کسانی در معرض خطر استرچ مارک هستند؟

همه توانایی ایجاد استرچ مارک را دارند ، اما کسانی که دارای سطح هورمون شدید (مانند زنان باردار) و یا افرادی هستند که دارای سابقه خانوادگی علائم کشیدگی هستند ، بیشتر مستعد هستند. من شنیده ام که بسیاری از زنان آنها را “راه راه ببر” صدا می کنند ، نمایشی فیزیکی از آنچه شکم آنها برای استقرار کودک در حال رشد خود انجام داده است.

در خارج از بارداری ، بسیاری از نوجوانان در پاسخ به رشد و تغییر بدن خود ، در دوران بلوغ دچار کشیدگی می شوند. عضله سازی شدید و نوسانات وزن بدن همچنین ممکن است باعث ایجاد استرچ مارک با تغییر خط بدن شود. استفاده طولانی مدت از برخی داروها که می تواند پوست را نازک کند ، مانند کورتیکواستروئیدها ، همچنین ممکن است باعث ایجاد استرچ مارک شود.

درمان استرچ مارک یا کشیدگی پوست چیست؟

متأسفانه ، مانند یک جای زخم روی بدن شما ، علائم کششی همیشگی است. اما اگر ماساژ اسکار در اوایل پیشرفت شروع شود ، می تواند به بهبود ظاهر علائم کشش یا استرچ مارک شما کمک کند. فشار آوردن به جای زخم یا کشیدگی شما ممکن است بلوغ جای زخم شما را سریعتر کرده و به بهبود ظاهر آن کمک کند. به محض ظاهر شدن علائم کشیدگی یا جای زخم ماساژ حداقل یک بار در روز توصیه می شود. پس از یک سال ، اسکار به طور کامل کاملاً بالغ می شود.

اگر استرچ مارک شما از نظر ظاهری قرمز است ، تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات کوکتل هیالورونیک اسید و ترتینوئین ممکن است فایده کمی در بهبود رنگدانه استرچ مارک شما داشته باشد. درمان های لیزر عروقی ممکن است باعث بهبود قرمزی یا تغییر رنگ در علائم کشش شما شود. در حالی که برخی از این روش ها ممکن است به بهبود ظاهر کشش پوست شما کمک کنند ، اما هیچ یک از آنها باعث از بین رفتن کامل آن نمی شود.

منبع

استرچ مارک

http://nikmedco.com
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران