تعداد بازدید : 1695
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۰
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۲۰
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۸/۲۰ ۱۳:۴۲:۲۲
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

تسکین درد قاعدگی

(ویرایش)

راه های تسکین درد قاعدگی چیست؟ درد قاعدگی ( درد پریودی ) یکی از درد هایی است که بسیاری از دختران بالغ و زنان بنابر ساختار طبیعی بدنشان ماهیانه دچار نوعی خونریزی از رحم می شوند که معمولا همراه با درد و ضعف است.اگر شما هم جز آن دسته از بانوانی هستید که هر ماه درد های قاعدگی شما را می رنجاند، خواندن این مقاله را از دست ندهید چون به ارائه راهکارهای کنترل درد و درمان خانگی درد پریودی پرداخته شده است.

درمان خانگی تسکین درد قاعدگی ( درد پریودی )

از گذشته تاکنون زنان در فرهنگ ها و کشور های مختلف از راه های مختلفی برای درمان خانگی تسکین درد قاعدگی استفاده کرده اند بنابراین راه هایی برای تسکین درد قاعدگی وجود داشته و دارد که مثل ریختن آب بر آنش تاثیر خوبی دارند از جمله:

1. شربت دارچین، زنجبیل و عسل. نصف قاشق چایخوری+ نصف قاشق چایخوری زنجبیل را در یک لیوان آبجوش دم کنید و سپس با یک قاشق عسل میل کنید.

2. دمنوش آویشن: یک قاشق غذاخوری گیاه آویشن را با آبجوش دم کنید و با نبات میل کنید.

3.کاچی: یک پیمانه آرد گندم+ یک پیمانه شکر+سه پیمانه آب+ نصف پیمانه گلاب و مقداری زعفران و کره.

آب و شکر و زعفران را حل کنید و روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود، کره را داخل یک قابلمه انداخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید.  در ظرفی دیگر پس از این که کره آب شد، آرد گندم را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا آرد رنگ طلایی متمایل به قهوه‌ای شود. مقداری دارچین، پودر هل و زنجبیل اضافه کرده سپس شیره را به آن اضافه کرده و مرتب هم بزنید تا مخلوطی صاف و یکدست شود. دقت کنید که اگر کاچی سفت شد، یک پیمانه آب به آن اضافه کنید. افزودن این ادویه‌ها هم کاچی را پرخاصیت می‌کند و هم از آن معجون انرژی‌بخش‌تری می‌سازد.در آخر نوبت به دم کردن کاچی می‌رسد، قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و صبر کنید تا کاچی حدود ۲۰ دقیقه دم بکشد، سپس مقداری مغز بکوبید و داخل دسر بریزید.

4.از چند روز مانده به قاعدگی شروع کنید و تا پایان پریودی تان از خوراکی های گرمی جات و انواع میوه ها و سبزیجات تازه بخورید.

خرید نوار بهداشتی ارزان

5.ماساژ دادن موضع درد بخصوص کمر، شکم و پاها از اقدامات تسکین دهنده فوری درد است بویژه ماساژ با روغن زیتون، روغن کنجد و یا روغن گل بنفشه.

درمان خانگی درد پریودی

6. گرم نگه داشتن بدن با کیسه آب گرم موجب تسکین درد قاعدگی می شود.

7. خانم ها بهتر است در دوران قاعدگی خود از مصرف غذاهایی که باعث نفخ شکم می شوند، خودداری کنند، از جمله:الکل،کافئین،غذاهای شور،غذاهای چرب و نوشیدنی های گازدار چون کاهش مصرف این مواد غذایی  به کاهش گرفتگی و تنش در دروان قاعدگی کمک زیادی می کند.

8.به اندازه کافی آب بنوشید، اگر شما آب زیادی مینوشید، میتوانید از درد قاعدگی و نفخ شکم جلوگیری کنید.هدف مصرف آب گرم می باشد.که برای بهتر شدن گرفتگی مفید است زیرا جریان خون در بدن را افزایش میدهد و گرفتگی های عضلانی را آرام میکند.

9.دوش آب گرم بگیرید ولی یادتان باشد که در دوران قاعدگی هرگز وارد وان نشوید چراکه موجب مرطوب شدن واژن و تشدید درد قاعدگی می شود.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران