تعداد بازدید : 598
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۸/۲۱
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۸/۲۱
کاربران آنلاین : 0
bboomm6
۱۳۹۹/۸/۲۱ ۱۵:۲۷:۲۱
آخرین حضور: ۱۴۰۲/۱۲/۷ ۱۴:۴۴:۳۰

نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج : دلیل، عواقب و راه حل

(ویرایش)

دلایل نداشتن رابطه جنسی بعد ازدواج در زنان

دلایل زیر از عوامل موثر در نداشتن رابطه جنسی در زنان است:

  1. عدم تمایل به رابطه جنسی

یکی از مشکلات رایج در زنان، عدم تمایل به رابطه جنسی است؛ که فاکتورهای زیادی در این عدم تمایل دخالت دارند، از جمله عدم آشنایی با بخش‌های جنسی خود، تصویر منفی در مورد بدن، ترس از آسیب دیدن بخش تناسلی و ...

  1. باورهای غلط و منفی درباره رابطه جنسی

باورهای غلط جنسی در فرهنگ ما در دهه‌های اخیر کاهش پیدا کرده است؛ اما باورهایی وجود دارد که هنوز در زنان باعث کاهش یا فقدان رابطه جنسی می‌شود مانند باور اینکه زن نباید درخواست کننده باشد و یا اینکه زن نباید میل جنسی خود را نشان دهد.

  1. نداشتن تفکرات یا خیال پردازی‌های جنسی

یکی از عوامل مهم داشتن یک رابطه جنسی خوب، قوه تخیل و خیال پردازی است. زمانی که زنان به خود اجازه خیالپ ردازی نمی‌دهند و پیش از رابطه آن را تصور نمی‌کنند، بدن آنها آمادگی رابطه جنسی را نداشته و در مقابل همسر خود به نظر فردی سرد می‌رسند و رابطه جنسی را تبدیل به یک تجربه ناخوشایند جسمی و روانی می‌کنند.

  1. لذت نبردن از رابطه جنسی

همانطور که توضیح دادیم، بدن برای داشتن رابطه جنسی باید آماده شود، که بخشی از آن از طریق خیال پردازی و بخشی از آن با پیش نوازش‌ها توسط همسر اتفاق می‌افتد، عدم آمادگی جسم و روان برای رابطه جنسی این تجربه را تبدیل به یک اتفاق دردناک و تلخ می‌کند.

  1. عدم تجربه ارگاسم در رابطه جنسی

تا سال‌های نه چندان دور تصور می‌شد، زنان در رابطه جنسی به ارگاسم نمی‌رسند؛ به همین دلیل نه زنان و نه همسران‌شان برای این مقوله تلاشی نمی‌کردند. امروزه بیشتر زوج‌ها از این موضوع آگاه هستند که، ارگاسم برای هر دو جنس اتفاق می‌افتد؛ اما علت عدم به ارگاسم رسیدن زنان امروز بیشتر به دلیل نداشتن آگاهی در مورد نحوه رسیدن به مرحله ارگاسم است، برای مثال: آگاهی در مورد تفاوت در نحوه رسیدن ارگاسم زنان و مردان می‌تواند کمک شایانی برای حل این مشکل باشد.

  1. مشکلات ارتباطی با همسر یا شریک جنسی

گاهی زنان به جای حل مشکلات ارتباطی با همسر در زمان مناسب، سعی می‌کنند آن را در رختخواب و با رابطه جنسی بر طرف کنند؛ برای مثال اگر موافقت همسر را در مورد چیزی می‌خواهند، در زمان رابطه جنسی مطرح کنند که اکثرا این موضوع، روی کیفیت رابطه جنسی اثر منفی می‌گذارد.

  1. تجارب بد جنسی در گذشته

تجربه جنسی دردناک از نظر روانی مثل تحقیر شدن حین رابطه جنسی و یا از نظر جسمی مثل ارتباط جنسی با زور و پرخاشگری باعث می‌شود زنان در زمان رابطه جنسی با همسر، احساس مورد تجاوز قرار گرفتن داشته باشند و همین باعث کناره گیری آنها از رابطه جنسی می‌شود.

  1. باورهای غلط درباره سکس

باورهای غلط جنسی به این صورت که تنها باید با یک شیوه ثابت یا خاص رابطه جنسی داشت و یا انجام برخی از کارها در طول رابطه جنسی یعنی منحرف بودن، از جمله عواملی است که باعث آسیب به کیفیت رابطه جنسی می‌شود.

دلایل نداشتن رابطه جنسی بعد ازدواج در مردان

  • بحران‌های مالی یا شغلی

بحران‌های مالی یا شغلی یکی از مواردی است که مستقیما روی میل جنسی مردان اثر می‌گذارد. در صورتی که مردان در استرس‌های شغلی قرار بگیرند مثلا ورشکستگی یا مشکلات مالی به سرعت میل جنسی شان کاهش پیدا می‌کند، چرا که بخش مهمی از هویت مردان مربوط به شغل آن‌هاست و مشکل در این بخش باعث احساس تردید در حس مردانگی و اعتماد به نفس در آنان می‌شود.

  • کیفیت بد رابطه جنسی

یکی از شکایت‌های اصلی مردان در رابطه جنسی، نبودن حس حضور همسر در رابطه جنسی است، مردان در اعتراض به رابطه جنسی‌شان این گونه بازگو می‌کنند، "رفتار همسرم در رابطه جنسی خشک و مکانیکی است!" و این رفتار خشک باعث می‌شود مردان احساس فرد زیاده خواه و یا مزاحم را نسبت به خود داشته باشند و کم کم نسبت به رابطه جنسی، سرد شوند.

  • کم توجهی به تدارک مقدمات رابطه جنسی

از مواردی که در آموزش‌های جنسی نیز تاکید می‌شود، بخش پیش نوازش‌هاست که باعث می‌شود، زوج‌ها برای رابطه جنسی آماده شوند، البته بعضی اوقات مردان به دلیل خستگی و یا بی حوصلگی این بخش را حذف می‌کنند و این به مرور باعث طرد شدن از سمت همسر و سرد شدن رابطه جنسی‌شان می‌شود.

  • مشکلات جنسی در مردان مثل زود انزالی یا عدم نعوظ

دیدن فیلم‌های پورن باعث شده، مردان و زنان جوان تصورات غیر واقعی در مورد رابطه جنسی پیدا کنند، برای مثال در رابطه جنسی واقعی تماس مستقیم آلت و واژن به طور مدام بیش از 3 دقیقه باعث آسیب جسمی در افراد می‌شود؛ این در حالی است که در فیلم‌های پورن این مسئله را به شکل دیگری نشان داده و باعث تصور گمراه کننده‌ای در بیننده می‌شود. آنها تصور می‌کنند که اگر نمی‌توانند یک تایم طولانی رابطه جنسی داشته باشند، دچار زود انزالی هستند و همین اضطراب باعث می‌شود از رابطه جنسی دوری کنند. البته اگر مردی واقعا زود انزالی داشته باشد، یعنی از شروع رابطه تا پایان آن کمتر از 5 دقیقه (نه صرفا مرحله دخول) طول بکشد، می‌بایست با یک متخصص سکس تراپ در این زمینه صحبت کند.

  • استفاده از داروهای مربوط به برخی از مشکلات جسمی و روانی

مشکلات جسمی از جمله دیابت و استفاده از داروهای مربوط به مشکلات روان شناختی از جمله اضطراب و افسردگی باعث بی میلی جنسی به ویژه در مردان می‌شود.

  • کاهش هورمون‌های جنسی به دلیل افزایش سن

 تحقیقات نشان داده، نمودار میل جنسی با افزایش سن در مردان کاهش پیدا می‌کند، البته به جز مردان هایپراکتیو که در همه سنین فعالیت‌های جنسی‌شان نسبت به جمعیت نرمال مردان بالاتر است.

  • اثرات جانبی مصرف مواد مخدر

مواد مخدر از عوامل مهم کاهش میل جنسی در مردان است؛ همچنین بعضی از مواد مخدر از جمله شیشه با ایجاد توهم و هذیان آسیب جدی به رابطه جنسی می‌زند.

  • شاغل بودن هر دو زوج

 

منبع: نداشتن رابطه جنسی بعد از ازدواج : دلیل، عواقب و راه حل

 

برای دریافت مشاوره ازدواج می توانید با مشاوران افرا کلینیک تماس حاصل فرمایید.

66558225 – 021

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران