تعداد بازدید : 7
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۹/۱
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۹/۱
کاربران آنلاین : 0
shayanteb
۱۳۹۹/۹/۱ ۱۵:۳۳:۵۹
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۹/۱ ۱۵:۳۴:۱۹

استفاده از ماسک صورت در زمان ورزش

(ویرایش)

استفاده از ماسک صورت

مشاوران شایان طب آماده هرگونه پاسخگویی در زمینه پرستاری در منزل  و  فروش تجهیزات پزشکی هستند و شما را به خواندن این مطلب دعوت می کنیم. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها استفاده از ماسک صورت را برای جلوگیری از انتقال COVID-19 توصیه می کنند ولی این نگرانی وجود دارد که ممکن است هنگام ورزش در تنفس اختلال ایجاد کنند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ماسک های پارچه ای و ماسک های جراحی مانعی در عملکرد ورزش ندارند.

اگر قصد دارید با ماسک ورزش کنید ، ممکن است لازم باشد مواردی را در نظر بگیرید.

بر اساس تحقیقات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ، ویروس کرونا عمدتا توسط قطرات تنفسی منتقل می شود و بهترین روش برای کنترل این قطرات استفاده از ماسک است .

ماسک صورت در هنگام ورزش

مردم سوالاتی را در مورد اینکه استفاده از ماسک صورت در هنگام ورزش باعث ایجاد مشکلات سلامتی می شود یا نه پرسیده اند

اما یک مطالعه جدید در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی نشان داده است که استفاده از ماسک در هنگام ورزش هیچ اثرات مخربی ندارد.

محققان ماسک های جراحی و ماسک های پارچه ای را در آزمایشی ارزیابی کردند

چهارده بزرگسال جوان و سالم (هفت مرد و هفت زن) در این آزمایش شرکت کردند.

هر شرکت کننده در آزمایش ، در حالی که از ماسک جراحی ، ماسک پارچه ای استفاده می کرد یا اینکه بدون ماسک بود ، یک تست به وسیله دوچرخه ثابت انجام داد.

در طول آزمایش ، سطح اکسیژن خون شرکت کنندگان از طریق پالس اکسیمتر اندازه گیری شد .

هنگامی که محققان داده های این آزمایش را بررسی کردند ، دریافتند استفاده از ماسک صورت تاثیری در عملکرد (زمان خستگی) یا قدرت بدنی ندارد.

همچنین در مورد سطح اکسیژن خون یا ضربان قلب هیچ تفاوتی مشاهده نشد وهیچ اثر منفی قابل تشخیصی روی اکسیژن رسانی خون یا عضله یا عملکرد ورزشی وجود نداشت.

مطالعات نشان می دهد لازم است تا افرادی که مبتلا به آسم یا مشکلات تنفسی هستند در رابطه با ورزش با ماسک از پزشک خود مشورت بگیرند.

توجه :

سه عامل اصلی وجود دارد که باید برای استفاده از ماسک صورت در هنگام ورزش  آنها را در نظر بگیرید: نوع ورزش ، شدت تمرین و نوع پوشاننده صورت شما.

اگر شما ورزش هایی مانند تمرینات مقدماتی با وزنه یا پیاده روی آرام انجام می دهید ، ممکن است اثرات ماسک را احساس نکنید.

با این حال اگر در هنگام ورزش احساس سرگیجه کردید ، باید سریعاً ورزش را متوقف کرده و به جایی دور از افراد دیگر بروید تا بتوانید ماسک خود را برداشته و نفس بکشید.

ماسک های یک بار مصرف و سه لایه برای ورزش توصیه می شود. از هر ماسکی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که بینی و صورت شما را کامل می پوشاند این بهترین راه برای جلوگیری از ویروس کرونا است.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

آذر 1399
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران