تعداد بازدید : 640
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
تاریخ آخرین پست : ۱۴۰۱/۳/۸
کاربران آنلاین : 0
سارا محمدی
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۳:۲۰:۰۸
آخرین حضور: ۱۳۹۹/۱۲/۷ ۱۶:۵۳:۱۶

استعدادیابی کودکان چگونه است؟

(ویرایش)

مرکز تست استعدادیابی هوش کودک نیک 

تست روانشناسی کشف استعداد کودکان به منظور شناسایی و استعدادیابی در مرکز تحقیقات هوش نیک صورت می پذیرد. انجام تست استعدادیابی شغلی-مهارتی یکی از مواردی است که طی سال های اخیر در مراکز آزمون استعدادیابی کودکان در شهرهای مختلف بخصوص تهران ، اصفهان و شیراز انجام می شود. همچنین تست استعدادیابی آنلاین از جمله خدماتی است که در مرکز هوش کودک نیک انجام می شود. 

متاسفانه طی سال های اخیر برخی موسسات با استفاده از یک یا دو تست بسیار ساده و خارجی اقدام به انجام تست کشف استعداد می نمایند. این در حالی است که بسیاری از متخصصین علم روانشناسی کودک معتقدند که این موضوع مشکلاتی را در زندگی روزمره کودک ایجاد نموده و نه تنها استعدادیابی به روش صحیح انجام نمی شود، بلکه مانع از رشد بسیاری از استعدادهای افراد نیز می گردد. 

تست روانشناسی کشف استعداد در مرکز تست هوش کودک نیک با روش های کاملا علمی و بومی شده صورت می پذیرد. مهمترین تمایز انجام تست استعدادیابی کودک در مرکز ما ، انجام تست های مکمل به صورت ادواری و تهیه گزارش های تحلیلی از روند تغییرات کودک می باشد. از سوی دیگر با توجه به عدم وجود مراکز معتبر در شهرستان ها ، تست استعدادیابی آنلاین در مرکز هوش نیک برای کودکان از راه دور نیز صورت می پذیرد. 

چند نکته در مورد نقش والدین در مورد استعدادیابی و کشف استعداد کودکان

برای کشف استعداد کودکان ، به کودکان خود کمک کنید تا به خودشناسی و آنالیز خود بپردازند. به طور نمونه ، از آنان درخواست کنید تا در خصوص تمایلات و علایق خود بنویسند و یا در مورد فعالیت ها و اموری که در آن موفق بوده اند و بدون هیچ تلاش و آموزش خاصی از پس انجام آن ها برمی آیند صحبت کنند.

مهم است که برای استعدادیابی کودکان ، کارها و اموری که کودکتان اجرا می کند را داوری و مورد انتقاد و سرزنش قرار ندهید چرا که کودکان در صورتی تصور کنند مورد سنجش و امتحان قرار می گیرند کشف و پرورش استعدادهای خود را دنبال نمی کنند و در کارها پیشرفت قابل توجهی نخواهند داشت.

کشف و پرورش استعداد احتیاج به یک جو و فضای مناسب و روحیه بانشاط دارد. از این رو بعضی اوقات تنها با تقویت روحیه فرزندتان و فراهم ساختن جو و محیطی مطلوب و شاد و دوری از عوامل استرس زا و تنش های روحی و روانی قادرید به شکوفایی استعدادهای فرزندان خود یاری بسیاری برسانید.

تست استعدادیابی آنلاین کودک

با توجه به اهداف و چشم انداز های مرکز تحقیقات هوش کودک نیک ، این مرکز از سال ۱۳۹۵ اقدام به انجام تست استعدادیابی آنلاین کودکان نموده است. روش انجام تست استعدادیابی کودکان در مرکز هوش به صورت ویدئو کنفرانسی از طریق شبکه های ارتباطی اینترنتی مانند اسکایپ Skype و همچنین ایمو Imo صورت می پذیرد. والدین کودک در زمان انجام تست استعدادیابی در کنار کودک هستند و او را در انجام تست همکاری نموده و خود نیز به سوالات پاسخ می دهند.

تست استعدادیابی آنلاین کودک در مرکز هوش نیک به منظور شناسایی میزان ابعاد هوش و سپس تقویت هوش غالب و هوش مالی کودکان به منظور کسب مهارت های عالی در آینده کودکان از کودکی آنها سرچشمه می گیرد. مهمترین دستاورد مرکز هوش نیک در حال حاضر مربوط به کودکان ۳ تا ۱۳ سال می شود. زیرا براساس پژوهش های صورت پذیرفته ، چهار بُعد از نه بُعد هوش یک انسان در موفقیت مالی وی نقش دارد. لذا انجام تمرین های بیشتر به منظور تقویت هر چه بهتر این ابعاد از هوش ، زیر نظر کارشناسان مجرب ، موجب افزایش راندمان و موفقیت های کودکان در آینده فردی و حرفه ای آنها می گردد.

منبع :

https://hooshenik.com/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C/

۱۴۰۱/۳/۸ ۲۱:۰۸:۰۸
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۶/۲۸ ۱۴:۴۷:۳۳
(ویرایش)

از راه های پرورش خلاقیت کودک خرید اسباب بازی هست. 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران