تعداد بازدید : 433
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
کاربران آنلاین : 0
sdar
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۲۰:۰۲:۲۴
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۴/۲۲ ۱۴:۴۷:۱۰

چرا اندازه استاندارد موکت دارای اهمیت است؟

(ویرایش)

 

 

ابعاد استاندارد به خریدار کمک می کند تا بتواند با توجه به فضایی که می خواهد برای آن موکت بخرد ، انتخاب درستی داشته باشد. در واقع اندازه استاندارد موکت ، تاثیر به سزایی در نوع برش موکت دارند.

در صورتی که اندازه موکت ها استاندارد نباشد انتخاب موکت با دشواری همراه خواهد بود و خریدار هنگام خرید دچار سردرگمی خواهد شد. به همین دلیل است که استاندارد جداگانه ای توسط سازمان استاندارد برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

عرض استاندارد موکت چقدر است؟

ابعاد موکت های رولی یکی از مهم ترین مواردی هستند که در استانداردهای فیزیکی موکت به آن پرداخته شده است. در حالت کلی موکت ها در دو نوع تایل و رول تولید می شوند. موکت های رولی یکی از انواع بسیار پر کاربرد موکت هستند. این موکت ها به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا نسبت به سایر موکت ها طرفداران بیشتری دارند. عرض موکت های رولی ثابت و طول آن ها متغیر است.

موکت های رولی که در ایران تولید می شوند دارای عرض 3 متر هستند. هر چند موکت های رولی برندهای مختلف نیز در بازار موجود هستند که دارای عرض 2 و 4 متر هستند. اما در حالت کلی عرض استاندارد موکت رولی 3 متر است. اما عرض استاندارد موکت رولی در برندهای خارجی می تواند متفاوت باشد ، به عنوان مثال کارخانه هایی وجود دارند که موکت های رولی را با عرض 5 یا 6 متر تولید می کنند.

نوع دیگری از موکت ها که به موکت تایل یا مدولار معروف هستند به صورتی متری خرید و فروش می شوند. مهم ترین کاربرد این موکت ها در سازمان ها ، ادارات و مراکز پر رفت و آمد است. موکت های تایل همانند موکت های رولی با عرض ثابت تولید می شوند. این موکت ها قطعاتی جدا از هم هستند که در کنار یکدیگر سوار می شوند.

موکت تایل برخلاف موکت های رولی در ابعاد کوچکتر و در شکل مربع تولید می شود. ابعاد استاندارد موکت تایل 48 در 48 ، 50 در 50 ، 60 در 60 و 96 در 96 سانتی متر است. البته موکت های تایل در اشکال دیگری نیز در بازار وجود دارند که ابعاد آن ها از استاندارد دیگری پیروی می کند. موکت های تایل غیر مربع برای پروژه ها و کاربردهای خاص استفاده می شوند.

طول هر رول موکت چند متر است؟

طول موکت های تولید شده یکسان نیست و کارخانه های تولید کننده موکت طول موکت را در اندازه های مختلفی تولید می کنند. اما معمولا طول استاندارد هر رول موکت حداکثر 12 متر است. خریدار باید متناسب با فضای خود ، اندازه موکت مورد نیاز خود را به فروشنده اعلام کند.

در صورتی که نمی توانید به درستی اندازه موکت را حساب کنید بهتر است از یک فرد متخصص بخواهید که مساحت مکانی را که می خواهید با موکت کفپوش کنید ، اندازه گیری کند. زیرا در غیر این صورت ممکن است که موکت را بیشتر یا کمتر از مقداری که نیاز دارید ، تهیه کنید. اندازه استاندارد موکت به شما در انتخاب موکت متناسب بسیار کمک خواهد کرد.

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

اردیبهشت 1403
ش ی د س چ پ ج
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران