تعداد بازدید : 589
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
کاربران آنلاین : 0
sepideh1374
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۴:۰۵:۱۸
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ۱۵:۰۶:۴۶

نحوه برخورد با کودک لوس و ننر

(ویرایش)

چه رفتاری با کودک لوس  داشته باشیم؟ از فوت و فن های رفتار با کودک لوس ننر چه می دانید؟ اگر شما هم در خانواده خود کودک لوس دارید و نمی دانید که چطور با او برخورد کنید، پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید چون به ارائه راهکارهای رفتاری پرداخته شده است.

 

کودک لوس کیست؟

کودک لوس کودکی است حسود، خودخواه و بهانه گیر که حاضر به همکاری و سازگاری با کودکان دیگر نیست و والدین این نوع کودک ها، همیشه مجبور اند که مطابق میل آنها رفتار کنند. این قبیل کودکان از روش های مختلفی برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می کنند مثل: دروغگویی و سو استفاده از نقاط ضعف شما،بی احترامی به همه، نداشتن حس قدردانی و مسئولیت و همیشه نق زدن و ناراضی بودن.

چگونه بچه را لوس نکنیم؟به یاد داشته باشید که عامل اصلی لوس شدن کودک، والدین و سیاست های رفتاری نادرستشان است چون این برخورد های نادرست را با فرزندانشان داشته اند از جمله : به راحتی در مقابل لجاجت ها و بد رفتاری هایش تسلیم می شوید، بی دلیل و یا به دلایل نادرست  به او هدیه می دهید، او را مسئول رفتارهایش نمی دانید، به رفتارهای خوب و بد او بی توجهی می کنید و….

 

چگونگی برخورد با کودک لوس

– برای اعمال او قانون بگذارید، قوانینی که هم سیاست های تشویقی داشته باشد  هم سیاست های تنبیهی. مثلا به او بگویید اگر اتاقش را تمیز و مرتب کند بعدش می تواند به خانه مادر بزرگش برای بازی برود ، اگر در میهمانی خوب رفتار کند و مودب باشد آنوقت او را با دوچرخه اش برای بازی به پارک می برید.

– هیچ چیزی را به او مفت و بی دلیل ندهید هیچ هدیه و هیچ قدردانی ای را چون مفت خوری و راحت و بی زحمت به دست آوردن را می آموزد و از زمین و زمان طلبکار می شود.

– پای حرف خود بایستید : اگر مجازاتی برایش در تعیین کردید از موع خود کوتاه نیایید چون هنجارگریزی و بی اعتباری مجازات را می آموزد و دیگر حنای شما برایش رنگی ندارد.

– در برابر ابزارهای او مانند گریه و جیغ و فریاد هایش خود را به بی تفاوتی بزنید: (معمولا سلاح یک کودک ننر جیغ و گریه هایش است. پاهایش را زمین می زند، خودش را روی زمین غلت می دهد و همه چیزهای اطرافش را پرت می کند.مهم نیست، واقعا تا زمانی که خطری سلامتش را تهدید نمی کند، مهم نیست برای رسیدن به خواسته هایش چه رفتاری از خودش نشان می دهد.مهم نیست این رفتار را کجا و جلوی چه کسی انجام می دهد. در پاساژ؟ در خانه اقوام؟ در مهدکودک؟ مهم نیست!به این فکر نکنید که با باج دادن برای حفظ آبرو در جمع او را ساکت کنید.بی تفاوت باشید.

نشانه های کودک لوستا زمانی که رفتار بد دارد، از ارتباط چشمی با او خودداری کنید. به کارهای خودتان ادامه دهید گویی که او نیست و او را نمی بینید. این طوفان خیلی زود تمام می شود. منبع : https://simiaroom.com/ ) .

–  مناسب با سن و سال او به او مسئولیت بدهید و در درجه اول مسئولیت پذیرش عواقب اعمالش را. تا یاد بگیرد که بهانه گیری را بگذارد کنار.

– سعی کنید والدینی تک فرزند نباشید : در موارد زیادی شاهدیم که تک فرزندی یعنی جلب همه توجه ها به سمت یک فرزند ، یعنی نداشتن رقیب. در چنین شرایطی است که کودک به دلیل نداشتن رقیب، خود را ارباب خانه می پندارد و خود محور می شود.

– گزینه های انتخابی پیش رویش قرار دهید : فرزند شما باید یاد بگیرد که این امکان وجود ندارد که تحت هر شرایطی همزمان به همه خواسته هایش برسد، به او بگویید که از بین خرید چکمه مورد علاقه، رفتن به شهربازی و نمایش تئاتر عروسکی، یکی را انتخاب کند.

– حامی افراطی برایش نباشید: درست است که فرزند شما یکی از نیازهای اساسی اش بهره مندی از حمایت معنوی خانواده اش است اما این حمایت نباید به حد افراطی و بیش از حد باشد از طرفی هم تفریط نکنید و در موقعیت های سخت تنهایش نگذارید. هیچ دلیلی ندارد که در بحث و مجادله او در مدرسه با اینکه فرزند شما مقصر است. از او حمایت ناعادلانه کنید و جور او را بکشید. با حمایت به اندازه متعادل موجب افزایش اعتماد بنفس کودک می شود و در غیر اینصورت او لوس ننر می شود.

– به او صبوری را بیاموزید: هر وقت که او می خواهد به او قصه نگویید مثلن اگر در طول روز گفت قصه بگو و شما کار خود را رها کنید و به او قصه بگویید او میاموزد که نباید صبر کند تا شب و قبل از خواب شود تا قصه شبانه بشنود  با این کار عجول بودن و بی احترامی به کار و وقت دیگران را به او میاموزید، در صورت مواجهه با چنین درخواست کودکتان به او وعده ی قصه ای جدید و طولانی را تا چند ساعت بعد و وموقع خواب را بدهید تا مفهوم انتظار و صبر کردن را بیاموزد .

تربیت کودک لوس

– با قدرت تعامل و گفت و گو به او بیاموزید که معنی دوست داشتن ، تسلیم شدن در مقاب

ل فرد مقابل نیست بلکه دوست داشتن به معنی درک طرف مقابل و احترام دوسویه است. با او حرف بزنید  قدرت کلام نرم زیاد است.مثلا  به او تفهیم کنید که چون این ماه پدرش حقوق ماهیانه اش را با تاخیر دریافت می کند پس وعده قول خرید آخر ماهش سر وقت نخواهد بود و این به دلیل مشکل ناخواسته ای که پیش آمده است رخ داده و ربطی به این ندارد که فکر کند پدرش بدقول و دروغگو است و او را دوست ندارد. کودکان قلب مهربان و فهم بالایی دارند بشرطی که به خوبی شرایط را برایشان بازگو کنیم.

–  تنبیه و مجازات هم به اندازه تشویق موثر و مهم است : گاهی در مقابل قانون گریزی و لجاجت کودک لوس بهتر است از تنبیه استفاده کنید مثلا چون در مهمانی قبلی حرف بد زد و اسباب بازی بچه میزبان را خراب کرد باید یکی از اسباب بازی های مورد علاقه اش مدتی تحریم شود و نتواند از آن استفاده کند و این نتیجه رفتار بدش در میهمانی است تا به وسیله این سیاسیت تربیتی بفهمد که نباید هرجور در هر زمان و هر مکانی رفتار کند و برای حریم مالکیت و منزل دیگران ارزش قائل شود.

ارام با پشتکار زود رنج
برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران