تعداد بازدید : 510
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۸
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۸
کاربران آنلاین : 0
decoricor
۱۳۹۹/۱۱/۸ ۰۰:۴۵:۲۰
آخرین حضور: ۱۴۰۱/۲/۲۷ ۱۴:۵۲:۳۲

گل نیلوفر روی دستبند نماد چیست؟

(ویرایش)

گل نیلوفر روی دستبند نماد چیست؟ گل نیلوفر یا لوتوس یکی از زیبا ترین نماد هایی است که در صنعت طلا و جواهر سازی بسیار محبوب است و طراحان بسیار از آن استقبال می کنند. 

 

گل ها نماد هایی بین المللی هستند که در همه ی ملیت ها طرفداران خاص خود را دارند و گل نیلوفر رمز و راز های جالبی دارد که قصد داریم در این مطلب با هم بررسی کنیم. همچنین به طور کامل توضیح خواهیم داد که گل نیلوفر روی دستبند نماد چیست. با ما همراه باشید. لوتوس یا همان نیلوفر نماد نجابت و چرخه ی رشد انسان و کمال و رشد معنوی است که در ایران باستان و تمدن های شرق بسیار حائز اهمیت بوده است. گل نیلوفر با نام های لوتوس و سوسن شرقی هم معروف است و اگر کمی به آن دقت کنید خواهید دید که ساقه های نیلوفر در آب است و ریشه ی آن در خاک و رویش به سمت خورشید است و بیانگر این موضوع است که گل نیلوفر با عنصر آب و خاک و باد همراه است. شاید برای شما هم سوال باشد که چرا گلی به این زیبایی در مرداب است اما همین مسئله زیبایی آن را چندین برابر کرده است و زرتشتیان تقدس خاصی برای آن قائل هستنند و بر این باورند که گل نیلوفر در مرداب یعنی انسان حتی اگر در محیط نا مناسب هم رشد کند دلیلی بر پرورش بد او نیست.

خرید آنلاین فروشگاه دکوریکور

جالب است بدانید که ریشه ی لوتوس را به آئین میتراییسم هم نسبت می دهند زیرا در تمام تصاویر باستانی مهر از داخل غنچه ی گل نیلوفر متولد می شود. گل نیلوفر همیشه نزد ایرانیان محبوب بوده است و در دوران هخامنشیان نماد پاکی بوده و از آن برای تزئین بنا استفاده می کردند که آثار آن در تخت جمشید هویداست. در ابتدا گل نیلوفر از مصر به ایران آمد و و پس از آن به هند رفت و به مرور زمان حالت بومی به خود گرفت. حتی جالب است بدانید گل نیلوفر یا لوتوس به عنوان نمادی از شهر کرمانشاه هم از آن یاد می شود زیر در سراب نیلوفر در نزدیکی کرمانشاه رشد می کند و از آن به عنوان نماد مهر در نقش و نگار های طاق بستان هم استفاده شده است. حالا که فلسفه ی گل نیلوفر را یاد گرفتید قطعا برای استفاده از آن ترغیب شده اید و باید بگوییم که این گل بهترین انتخاب برای زیورآلات است و بااصالت ایرانی تباری که دارد همواره می توان گنجینه ای با ارزش از ایران باستان را با خود به همراه داشت. گل نیلوفر روی دستبند بسیار زیبا است و می توانید از آن استفاده کنید یا به عزیزان خود هدیه دهید. در هر صورت با پیشینه ای که از آن نقل شد هدیه ای نفیس و خاص محسوب می شود. برای خرید انواع زیورآلات متنوع و همچنین دستبند گل نیلوفر می توانید از سایت فروشگاه دکوریکور دیدن کنید. دکوریکور بزرگ ترین مجموعه ی ساخت و فروش زیورآلات خاص و با کیفیت آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان است

گوشواره گل نیلوفر میخی نقره 925 E753b

390,000 تومان

 

 

انگشتر گل نیلوفر نقره R1104

470,000 تومان

 

 

النگو گل نیلوفر نقره 925 B347

850,000 تومان

 

 

گردنبند گل نیلوفر و شاخه نقره N753

570,000 تومان

 

 

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران