تعداد بازدید : 675
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
تاریخ آخرین پست : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
کاربران آنلاین : 0
محمّدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۲۲:۰۲:۳۸
آخرین حضور: ۱۴۰۰/۱/۲ ۱۲:۱۷:۵۲

بچه ها شما هم نوشابه انرژی زا دوست دارید؟

(ویرایش)

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟ از اثرات مفید و مضر نوشابه انرژی زا چه می دانید؟ امروزه نوشیدنی های انرژی زا پس از انواع مولتی ویتامین ها، بعنوان یک مکمل غذایی محبوب طرفداران بسیاری دارد بویژه در میان ورزشکاران و کسانیکه نیاز به قوای فکری و جسمی بالایی دارند مثل دانشجویان و پشت کنکوری ها. افرادی که به سراغ مصرف نوشابه های انرژی زا می روند، معتقدند که موجب سرحالی، افزایش قوای جسمی و ذهنی و افزایش انرژی می شود به همین دلیل است که مارک ها و برند های مختلفی از این قبیل انرژی زا وجود دارند. اگر می خواهید درباره نوشابه انرژی زا اطلاعاتی به دست بیاورید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

نوشابه انرژی زا چه تاثیری دارد؟

 معمولا افراد زیادی به ویژه نوجوانان و جوانان به خاطر خاصیت انرژی زایی و افزایش قوای فکری که این نوشیدنی ها دارند به سراغشان می روند در حالیکه بسیاری افراد از تاثیرات مثبت و منفی این نوشابه های انرژی زا و محتویات و زمان و مقدار خوردن خبر ندارند مثلا مقدار کافئین زیاد دی این قبیل نوشیدنی ها موجب بیدار نگه داشته شدن فرد مصرف کننده می شود اما در صورت افراط در مصرف موجب بی خوابی های مکرر و اختلال در فرایند خواب می شود که در نهایت سبب کاهش تمرکز و کاهش قدرت حافظه می شود. 

 

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

 

(نوشیدنی های انرژی زا معمولا حاوی آمیزه گوناگونی از مواد کربوهیدراتی، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد دیگری از جمله مواد محرک مانند کافئین، تورین ، گلوکورونولاکتون، اینوسیتول هستند. علاوه بر این داروهای گیاهی مانند ژله سلطنتی، جینسنگ و گوارانا ممکن است در این نوشابه ها موجود باشد که به ادعای تولید کنندگان نوشابه ها باعث افزایش بنیه جسمی و تشدید هشیاری و تمرکز ذهنی می شوند.

 

  • ویتامین‌ها: ویتامین‌های ب کمپلکس، جهت نرمال باقی‌ماندن فعالیتهای بدن بسیار ضروری بوده و نقش حیاتی در استقامت فیزیکی ایفا می‌نماید.

 

  • کافئین: تأثیر تحریک کنندگی بر روی سیستم گردش خون و سیستم مرکزی اعصاب. هر قوطی۲۵۰ میلی گرم ردبول حاوی میزان کافئین موجود در یک فنجان قهوه فیلتر شده می‌باشد.
  • کربوهیدراتها: به‌عنوان یک منبع انرژی، تقریباً صرفاً بصورت ساکاروز و گلوکز.
  • گلوکورونولاکتون : از ترکیب مولکول گلوکز و لاکتوز (قند شیر) بوجود می‌آید. تسریع بخشیدن به دفع سموم بدن، تنظیم متابولیسم بدن، و کمک به بدن جهت تجدید قوا پس از یک تمرین سخت فیزیکی یا فعالیت فکری. در غلاتی مانند جو نیز یافت می‌شود.
  • تورین: بعنوان یک انتقال دهنده متابولیک عمل می‌کند. آمینو اسیدی است که بطور طبیعی در بدن وجود دارد و دارای خاصیت دفع سموم می‌باشد. در شرایطی که بدن انسان تحت فشار حاصل از فعالیت‌های بدنی شدید قرار می‌گیرد، مقدار تورین تولید شده جوابگوی نیاز بدن نیست. همچنین انقباضات قلبی را تقویت می‌نماید.
  • اینوسیتول: نوعی کربوهیدرات موجود در ماهیچه حیوانات که به طور شگفت آوری افسردگی، اضطراب و اختلالات روانی و عصبی را بهبود می‌دهد. این ترکیب می‌تواند سرطان را نابود سازد منبع: https://measomarket.com).نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

 

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم و کی نخوریم؟

نوشابه های انرژی زا می توانند تاثیرات مثبت فراوانی باشند اما به شرطی که :

– در مصرف آنها افراط نشود چرا که هر چیز مقوی و مفید برای بدن اگر بیش از حد مصرف شوند موجب خارج شدن بدن از حالت تعادل و آسیب رسانی می شود.

– به هر مارک و برندی اطمینان نکنیم و دقت کنیم که دارای بارکد، مجوز پروانه بهداشت و استاندارد باشد.

– برای تاثیر گذاری بهتر در اول صبح یا بعد از ظهر بخورید.

– اگر ورزشکارید بهتر است قبل از شروع ورزش، نوشابه انرژی زا را بخورید.

– مصرف روزانه شما بیشتر از 2 قوطی 250 میلی لیتری  نباشد.

– به هیچ وجه همزمان و در حین انجام فعالیت ورزشی نخورید چون موجب افزایش شدت و ضربان قلب می شود و خطرناک است.

– اگر کم تحرک هستید، اگر ورزشکار نیستید و شغل شما مربوط به فعالیت های بدنی سخت نیست، بهتر است از نوشابه های انرژی زا کمتر استفاده کنید چون فبالیت بدنی تان کم است موجب چاقی شما می شود.

 

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

نوشابه انرژی زا را کی بخوریم؟

 

 

نکات  مهم مورد توجه برای مصرف نوشیدنی های انرژی زا

1. در جای خشک و خنک نگهداری شود.

2.اگر قوطی محتوی نوشابه انرژی زا، دارای زنگ زدگی بود اصلا استفاده نکنید.

2. از مصرف نوشیدنی های انرژی زا همزمان با مصرف داروهای کافئین دار و کدئین دار بپرهیزید چون تداخل اثرشان به دلیل ورود دوز بیش از حد کافئین به بدن، موجب افزایش ناگهانی ضربان قلب می شود و خطر ابتلا به سکته  و ایست قلبی را افزایش می دهد.

3.مصرف نوشابه های انرژی زا برای این افراد ممنوع است: کودکان، افرادی که حساسیت به کافئین دارند، زنان باردار، زنانی که شیرده، بیماران فشارخون، افراد دیابتی و بیمارانی با سابقه بیماری های قلبی عروقی.

4. پیشنهاد سایت عمتک برای شما  ( نوشابه انرژی زا بلک برن ) است البته با در نظر گرفتن همه توصیه های نوشته شده در این مقاله.

منبع: سایت عُمتک

برای شرکت در گفتگو باید وارد سایت شوید.×

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

فروردین 1403
چ پ ج ش ی د س
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
یک زن وبسایت تخصصی بهداشت و سلامت زنان و مادران